Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laskin juuri, meillä on menny tänä vuonna keskimäärin 5,94€/hlö/pvä ruokaan.

Vierailija
11.10.2024 |

Summa on ollut sama jo viimeisen 10 vuoden ajan huolimatta ruoan hintojen noususta. 

Kiinnostaisi paljonko muilla menee keskimäärin päivässä/hlö. Pidättekö talouskirjanpitoa?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä ihmiset pääsee noin halvalla, mulla menee yleensä 30-50€ kauppaan per kerta ja käyn noin 2 kertaa viikossa ruoka ostoksilla ja kuukauden kulut on noin 350-400€ ruokaan/kk.

Vierailija
22/66 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksin asuvalla menee huomattavasti enemmän, kun ei ole muita syömässä.

Millä typerällä logiikalla laskettuna? Onhan siinä ruokittavia suita vähemmän myös.

Ei pysty käyttämään tarjouksia samalla mittakaavalla kuin suurperhe

Tulee myös syötyä kerralla enemmän, jos ei ole muita jakamassa ruokaa. Pienet pakkaukset taas maksavat enemmän kuin suuremmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

What. Meillä menee miehen kanssa 900€ kuussa ruokakauppaan. En ymmärrä miltä voi näyttää esim viikon ruuat, jos summa on kuussa pari sataa per henki! Meilläkin ihan tavallista kotiruokaa. Paljon tehdään itse smoothieita ja jogurtitkin on pitkälti Kotimaista-merkiltä. Olemme hoikkia. Ruuat esim. lasagnea, kanasalaattia, yrttisalaattia, keittoja, spaghetti bolognesea, pasta marinaraa, burritoja, käytetään paljon yrttejä ja syödään suht paljon hedelmiä. Leipää menee aika vähän, ehkä yksi leipomon leipä viikossa.

Vierailija
24/66 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4,7€/hlö/vrk eli noin 700€/kk yhteensä, kaksi aikuista, kolme 4-7v lasta.

Summa sisältää kaiken ruoan, pesuaineet, vessapaperit yms talous tarvikkeet mitä Lidl/smarketista saa.

Vanhemmat syövät päivällä töissä ja lapset päivät hoidossa, eli siinä jotain säästää kun porukkaa ei ole aamusta iltaan kotona syömässä.

parisen vuotta sitten selvisimme 600 eurolla, mutta koronan ja Ukrainan sodan aiheuttamien hinnnanousujen takia piti budjettia nostaa 700 euroon.

Kai se vanhempien ruokailu töissä maksaa? Vai ilmaiseksiko syötte?

Vierailija
25/66 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aina naurattaa noi viestit, jossa laitetaan ruokamenot todella alhaisiksi muka... ja sitten tuleekin ilmi, että ne henkilöt syvät maksullisen lounaan töissä jota eivät vaan laske mukaan :D

Vierailija
26/66 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 3-henkisen perheen ruokalaskut olivat vuoden aikana 199 - 560 € / kk, keskimäärin 360 €. Mutta osan ruuista ostaa aikuinen lapsemme itse, että ihan kolmella ei tuota voi jakaa, ehkä 2,5:llä, eli alle 5 € päivässä henkeä kohti. Aika vähäiset on ruokakulut, mutta niin on meidän tulotkin. Käytetään paljon kauppojen hävikkiruokia, esim. leivät ostetaan aina hävikkinä, samoin kananmunat ja maidot ja aina tilaisuuden tullen Lidlistä hevit.

Vierailija
27/66 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina hävettää kun lukee näitä, olen porsas. En tajua miten sen ruokalaskun saisi alas. Teen ruuat kotona itse, emme käy ravintoloissa, emme syö mitenkään erikoisesti. Kahvikin halvimmasta päästä ja silti S-pankin seuranta näyttää joka kuulle noin 500-600e kahdelta hengeltä.

Pikemmin ihmettelen aina, miten muut pärjää niilla muutamalla satasella. Et ole porsas. Minulla menee yksin tuo 500€ kuussa ruokakauppaan. Asumme miehen kanssa siis yhdessä, mutta hänellä menee 400€ ja minulla 500€. En edes halua muuttaa ruokailuissani yhtään mitään. Ja miksi muuttaisin, minne ne säästyneet kympit tai satanen sitten pitäisi laittaa? Ei minulla ole pulaa mistään! Aina tällä palstalla tämä sama virsi, kilpaillaan kuka syö halvimmalla ja paheksutaan niitä, jotka käyttää enemmän rahaa ruokaan. Miksi hitossa just rahan laittaminen nimenomaan ruokaan on se kaikkein paheksutuin aih

Juuri näin! Jos rahasta ei ole pulaa niin miksei voi panostaa ruokaan?

Vierailija
28/66 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän 3-henkisen perheen ruokalaskut olivat vuoden aikana 199 - 560 € / kk, keskimäärin 360 €. Mutta osan ruuista ostaa aikuinen lapsemme itse, että ihan kolmella ei tuota voi jakaa, ehkä 2,5:llä, eli alle 5 € päivässä henkeä kohti. Aika vähäiset on ruokakulut, mutta niin on meidän tulotkin. Käytetään paljon kauppojen hävikkiruokia, esim. leivät ostetaan aina hävikkinä, samoin kananmunat ja maidot ja aina tilaisuuden tullen Lidlistä hevit.

En yksinkertaisesti usko tuota, ettäko muka 199e selviäisitte kolme henkilöä. Et todennäköisesti ole vaan laskenut ja heität summalla.

Itse olen opiskelijana pitänyt kirjaa omista syömisistäni ja jos haluat syödä sen kolmesti päivässä (aamu, päivällinen ja illallinen) niin siihen menee vähintään se 200e kuussa yhdeltä henkilöltä. Ja olen itse vielä henkilö joka paljon käyttää hyväkseen punalaputettuja ja tarjoustuotteita.

Vierailija
29/66 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Summa sisältää kaiken ruoan, pesuaineet, vessapaperit yms talous tarvikkeet mitä Lidl/smarketista saa.

Vanhemmat syövät päivällä töissä ja lapset päivät hoidossa, eli siinä jotain säästää kun porukkaa ei ole aamusta iltaan kotona syömässä.

parisen vuotta sitten selvisimme 600 eurolla, mutta koronan ja Ukrainan sodan aiheuttamien hinnnanousujen takia piti budjettia nostaa 700 euroon.

Ei maksa, tulee työn puolesta sivutuotteena kummassakin työpaikassa.

Jos neppailemaan ruvetaan, lasten päivähoitokin maksaa. Yhteensä yli 300€/kk. Mikä olisi mielestäsi tästä summasta lasten syömään ruoan osuus?

Vierailija
30/66 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten säästää kauppalaskussa:

Älä syö leipää, niin ei mene voita, juustoa tai leikkeleitä. Ne on kalliita.

Älä syö salaattia, senkin täytteet ovat melko arvokkaita yleensä.

Älä juo mehuja, maitoa, jugurttia jne, vesi on hanasta tullessaan tosi edullista.

Älä osta lihaa, kalaa yms. Esim soijarouhe on edullista ja riittoisaa.

Kaurapuuro on halpaa ja täyttävää.

Kahvina käytän purukahvia, se ei härskiinny purkissa kun en ihan mahdottomasti sitä juo.

Jos tekee mieli napostella, osta porkkanoita, omenoita yms kauden tuotteita sen mukaan mikä on kulloinkin halpaa. Marjoja tai sieniä jos tekee mieli, ne on poimittava itse.

Vierailija
31/66 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä juo mehuja, maitoa, jugurttia jne, vesi on hanasta tullessaan tosi edullista.

Kahvina käytän purukahvia, se ei härskiinny purkissa kun en ihan mahdottomasti sitä juo.

Jos tekee mieli napostella, osta porkkanoita, omenoita yms kauden tuotteita sen mukaan mikä on kulloinkin halpaa. Marjoja tai sieniä jos tekee mieli, ne on poimittava itse.

Vielä halvemmaksi tulee, kun et osta mitään ruokaa kaupasta ja vaan kuihdut pois.

Siis ihan oikeasti. On tossakin taas ideaa, että vaan pitäisi kaurapuuroa ja soijarouhetta syödä.

Vierailija
32/66 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä 10,70e/pvä keskimäärin pelkät ruokaostot.

Tuosta syö 2 henkeä kaikki ateriat kotona + sunnuntaisin 5. Tuohon sisältyy myös n kerran 2 kuukaudessa 12 hengen päivällinen

Teilläkö kuluu kuukaudessa ruokaan vain reilu 300 euroa yhteensä kahdella hlöllä?

Miten on mahdollista? N.160€/hlö

Yllätti minutkin, tuon katsoin siis 90% käyttämästämme Prismasta ja lisäsin 10% summaan. 3000e mennyt 9 kuukaudessa ja 13 päivässä kauppaan ruokien osalta. Kun kuitenkin ruokatililtä katoaa kaikkineen 600e/kk eli tuplat? 

Vierailija
33/66 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen osaa kommenteista.

Taatusti ruokalaskua saa halvemmaksi jos saa omasta maasta kasvikset ja perunat yms.

Tai kalastaa itse.

Meitä on 2 aikuista ja kissa ja meillä nenee ruokaan kuussa minimissään 400€, jopa 600€.

viime jouluna ruokalasku oli 700€.

Hyvin harvoin syödään missään "ulkona", max 2 kertaa vuodessa. Silloinkin yleensä lähilafkan pizza puoliksi.

Itse syön lakto-ovo-vegeruokavalion mukaisesti ja miehelleni ostan lihaa lähituottajalta paikalliselta maatilalta, niin se toki hiukan korottaa.

Suosikaa lähituottajia, oikeesti se liha on aivan eri sfääreistä kuin se tehotuotettu kaltoin kohdeltu kaupan halvin jauheliha.

Tai metsästäkää ja syökää kalaa.

Itse on kalalle allerginen.

Vierailija
34/66 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yksinkertaisesti usko tuota, ettäko muka 199e selviäisitte kolme henkilöä. Et todennäköisesti ole vaan laskenut ja heität summalla. Itse olen opiskelijana pitänyt kirjaa omista syömisistäni ja jos haluat syödä sen kolmesti päivässä (aamu, päivällinen ja illallinen) niin siihen menee vähintään se 200e kuussa yhdeltä henkilöltä. Ja olen itse vielä henkilö joka paljon käyttää hyväkseen punalaputettuja ja

Laitan ylös kaikki ruokaostokset kuukausittain ja myös lasken ne yhteen eli en vain arvioi.  Laitoin tuohon myös kyllä keskimääräisen summan eli 360 / kk. Joku kuukausi menee ruokaan enemmän, seuraavana sitten vähemmän. Kolmesti päivässä syödään. Marjoja ei osteta, vaan ne kerätään itse kesällä ja säilötään talveksi. Kaikki muu ostetaan kaupasta, esim. viime viikolla 14 leivän säkki neljällä eurolla ja edellisellä viikolla 10 kennoa kananmunia vitosella.

Vierailija
35/66 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksin asuvalla menee huomattavasti enemmän, kun ei ole muita syömässä.

Millä typerällä logiikalla laskettuna? Onhan siinä ruokittavia suita vähemmän myös.

Ei pysty käyttämään tarjouksia samalla mittakaavalla kuin suurperhe

Tulee myös syötyä kerralla enemmän, jos ei ole muita jakamassa ruokaa. Pienet pakkaukset taas maksavat enemmän kuin suuremmat.

Katso ja ylläty. Nykyään itse asiassa monessakin tuotteessa se isompi pakkaus on KALLIIMPI kilohinnaltaan. Ostan useasti juurikin pienempiä pakkauksia tuplana juuri tästä syystä.

Vierailija
36/66 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Laitan ylös kaikki ruokaostokset kuukausittain ja myös lasken ne yhteen eli en vain arvioi. Laitoin tuohon myös kyllä keskimääräisen summan eli 360 / kk. Joku kuukausi menee ruokaan enemmän, seuraavana sitten vähemmän. Kolmesti päivässä syödään. Marjoja ei osteta, vaan ne kerätään itse kesällä ja säilötään talveksi. Kaikki muu ostetaan kaupasta, esim. viime viikolla 14 leivän säkki neljällä eurolla ja edellisellä viikolla 10 kennoa kananmunia vitosella.

Toihan on loistavaa. Kerta sulla on KAIKKI ylhäällä. Niin laitatko sitten kahden viikon ruokaostokset hintoineen tänne? :) Ja tottakai mistä ostitte ne

Vierailija
37/66 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yksinkertaisesti usko tuota, ettäko muka 199e selviäisitte kolme henkilöä. Et todennäköisesti ole vaan laskenut ja heität summalla. Itse olen opiskelijana pitänyt kirjaa omista syömisistäni ja jos haluat syödä sen kolmesti päivässä (aamu, päivällinen ja illallinen) niin siihen menee vähintään se 200e kuussa yhdeltä henkilöltä. Ja olen itse vielä henkilö

OLen laittanut ostokseni johonkin näistä lukuisista ketjuista, ja saanut niskaani hemmetinmoiset haukut ja lällättelyt ja syytteet valehtelusta. Tuo kirjoittaja toimii kuten minä, halvalla ostetaan aina kun mahdollista.

-eri

Vierailija
38/66 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä helvetin "salaatin TÄYTTEET". Ei salaatissa ole täytteitä. Tai no jos kutsut kaalia salaatiksi niin jos se on tehty kaalikääryleeksi, on siinä tapauksessa "salaatissa" täytettä.

Vierailija
39/66 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Mua aina naurattaa noi viestit, jossa laitetaan ruokamenot todella alhaisiksi muka... ja sitten tuleekin ilmi, että ne henkilöt syvät maksullisen lounaan töissä jota eivät vaan laske mukaan :D

Joo ei mee kun kolme sataa kuussa ruokakauppaan, kun syödään 5kertaa viikossa töissä se 13 euron lounas josta työnantaja maksaa viisi euroa. Eihän siitä tule kuin 8 € x 20 kuussa 😂

Vierailija
40/66 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei maksa, tulee työn puolesta sivutuotteena kummassakin työpaikassa.

Jos neppailemaan ruvetaan, lasten päivähoitokin maksaa. Yhteensä yli 300€/kk. Mikä olisi mielestäsi tästä summasta lasten syömään ruoan osuus?

Millähän ilveellä työnantajasi tarjoaa sinulle verovapaan ravintoedun?