Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kela on leikannut 180e/kk mun toimeentulotuen välttämättömästä peruosasta lääkärintodistuksen vastaisesti...Miten oikein selviän?

Vierailija
11.10.2024 |

Mulla menee 180e vuokraan mun perustoimeentulotuen perusosasta, kun kela on vastoin lääkärinlausuntoa kohtuullistanut vuokrani.

Valitukseni on vetämässä, oikaisuvaatimuskeskukseen ensin ja sitten hallinto-oikeuteen jos tarvitsee. Ja korkeimpaan hallinto-oikeuteenkin.

Käyttörahoistani lähti 32% pois. Rahoista, jotka menivät jo ennen tuota leikkaustakin kokonaisuudessaan elämiseen.

ALV nousi juuri, hinnat kohoavat. Multa leikataan niin että en voi enää elää.

Millä elän sillä välin kun pitkä oikeusprosessi on käynnissä?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen lääkärinlausunto sinulla oikein on? Saat epätyypillisen unirytmin, jos joudut muuttamaan? Henkinen hyvinvointisi edellyttää 60 neliön kämppää, jossa jokaisella tavaralla on oma rytminsä? Et enää osaa siivota, jos joudut muuttamaan? Kerro toki.

Vierailija
42/63 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa se syy. Masennus se tuskin on. AP ymmärrän täysin, että saavutetuista eduista on vaikea luopua, mutta saat täällä vaan pahan mielen. Asunnon vaihto on helpoin kuitenkin. Saat kodin pienemmästä tai edullisemmastakin tehty varmasti. Ei me täällä voida nyt tälle asialle mitään. Vaalitkaan ei ole vielä aikoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen lääkärinlausunto sinulla oikein on? Saat epätyypillisen unirytmin, jos joudut muuttamaan? Henkinen hyvinvointisi edellyttää 60 neliön kämppää, jossa jokaisella tavaralla on oma rytminsä? Et enää osaa siivota, jos joudut muuttamaan? Kerro toki.

Muuttoprosessi ja sen toteuttaminen on liian raskas, sekä nyt jos tapahtuu iso elämänmuutos. Pakko-oireilu ja ahdistus masennuksen lisäksi.

Mun asunto ei ole 60 neliötä, miksi laitat valheellisia viestejä?

ap

Vierailija
44/63 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko poika nimeltä Päivi tai mies nimeltä Rosa?

Vierailija
45/63 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttoprosessi ja sen toteuttaminen on liian raskas, sekä nyt jos tapahtuu iso elämänmuutos. Pakko-oireilu ja ahdistus masennuksen lisäksi.

ap

Minä kysyin sinulta, onko sinulla 60 neliön kämppä. Ymmärrätkö, mikä on kysymys? Tiedätkö, mitä tarkoittaa kysymysmerkki virkkeen lopussa? Miksi olet noin tyhmä?

Vierailija
46/63 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Minä kysyin sinulta, onko sinulla 60 neliön kämppä. Ymmärrätkö, mikä on kysymys? Tiedätkö, mitä tarkoittaa kysymysmerkki virkkeen lopussa? Miksi olet noin tyhmä?

Viestisi vaikutti perus mustaamalaamiselta, jossa implikoidaan vihaa aiheuttavia asioita.

Minulla ei ole 60 neliön asuntoa, vaan noin 40

ap

Vierailija
47/63 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JANKUTUS ILMIANNETTU.

Ilmiannat mun aloituksen, ja sit ku se poistetaan niin joudun tehdä uuden. Sit valitat että miksi "spämmään". Ei oo sua kovin suurilla älynlahjoilla varustettu.

ap

Se että jankutat täällä jatkuvasti ei auta sua mitenkään, hanki apusi muualta kuin anonyymiltä palstalta, idiootti.

Sulla niitä älynlahjoja ei ole ollenkaan.

Hanki apu mistä?

ap

Keksi ihan itse.

Vierailija
48/63 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkin ajan jonka täällä spämmäät voisit käyttää hyödyllisemmin kohentaaksesi olojasi.

Vierailija
49/63 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämänkin ajan jonka täällä spämmäät voisit käyttää hyödyllisemmin kohentaaksesi olojasi.

Ja mitenköhän? Olen sairaslomalla

ap

Vierailija
50/63 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typin virkailija väitti että olen työkyvytön ja sairas. Se katkaisi työmarkkinatukeni koska työkyvyttömälle ei voi maksaa työttömyysrahaa koska en ole työmarkkinoiden käytettävissä. Menin terveystaloon terveystarkastukseen ja se maksoi 300 euroa. Otettiin myös verikokeet. Kuluja tuli myös pikavipistä jonka otin koska piti saada maksettua heti se terveystarkastus. Kelasta en sitten saanut niitä kuluja pois mutta vein asian käräjäoikeuteen ja siellä päätettiin että typin virkailija teki virkarikoksen joten sain korvauksia 2500 euroa. Työkkärin piti korvata myös terveystarkastuksen kulut, minun ei olisi pitänyt olla edes typin asiakas. Ei ole työkkäristä soiteltu sen jälkeen kun ne laitettiin korvaamaan minulle.

Vierailija
51/63 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Hienoa, että todistat toimintakykysi oikeusprosessilla. 

Vierailija
52/63 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy varastamassa ruokaa

Vierailija
53/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei oo enää rahaa tälle kuulle...Kuka auttaa?

Vierailija
54/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei oo enää rahaa tälle kuulle...Kuka auttaa?

Ei kukaan. Ruokajaoista voit saada jotain syötävää jos ja kun viitsit mennä niihin mutta muuten olet omillasi. 

Vierailija
55/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita hakea hyvinvointialueesi sosiaalitoimistosta täydentävää/ehkäisevää toimeentulotukea tilanteeseesi. Toivottavasti auttavat! Kiireellistä tukea voi myös hakea. 

Tämän ketjun rumia kommentteja ei kannata ottaa itseensä, eivät tiedä ihmiselämästä mitään ja sääliksi käy heitä, kun eivät osaa ajatella kuin itseään.

Tsemppiä!

Vierailija
56/63 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typin virkailija väitti että olen työkyvytön ja sairas. Se katkaisi työmarkkinatukeni koska työkyvyttömälle ei voi maksaa työttömyysrahaa koska en ole työmarkkinoiden käytettävissä. Menin terveystaloon terveystarkastukseen ja se maksoi 300 euroa. Otettiin myös verikokeet. Kuluja tuli myös pikavipistä jonka otin koska piti saada maksettua heti se terveystarkastus. Kelasta en sitten saanut niitä kuluja pois mutta vein asian käräjäoikeuteen ja siellä päätettiin että typin virkailija teki virkarikoksen joten sain korvauksia 2500 euroa. Työkkärin piti korvata myös terveystarkastuksen kulut, minun ei olisi pitänyt olla edes typin asiakas. Ei ole työkkäristä soiteltu sen jälkeen kun ne laitettiin korvaamaan minulle.

Höpöhöpö, olet tainnut käydä höpönassun pesällä🐷

Vierailija
57/63 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selviät, kun laitat korkin kiinni. Niin helppoa se on. 

Ei ole kovin helppoa laittaa korkkia kiinni, koska en juo tälläkään hetkellä.

Viimeisen 4kk aikana olen juonut 6 annosta alkoholia.

ap

Mä en o juonut yhtään viimeisen 20 vuoden aikana, mut en o ollutkaan sossun asiakas.

Mikä on vialla kun et tee tai yritä tehdä itse töitä joko menemällä töihin tai miettimällä miten rahaa tehdään. Mikäli olet vaikeasti sairas, soita ambulanssi. Se on lähes ainoa tapa saada apua heti. Saa kipulääkettä ja hoidossa ruokaa.

mut jos et, soita kavereille, tai laita someen et mistä saa rahaa? Kerää pulloja? Vai oletko ylpeä? Laita ilmoitus että teet siivousta tai toimitat ruokaa kaupasta kuljetettuna; henkilökohtainen avustajana toimiminen? 

Ryhdy kirjailijaksi? Jos sana hallussa..

myy palvelua, tai kerää marjoja. Kalastus??tai Liikkuva yleisavustaja- tosin tarviit auton. Siivous, avustaja maataloudessa. nuorille menisi nurmikonleikkuu, itse aloitin 10-vuotiaana nurmikonleikkuun

vanhuspalvelut -seura, pieni siivous, ruuanlaitto palvelu. On paljon vanhuksia joille on vaikeaa nousta edes pystyyn. Ruuan laitto yms. on vaikeaa. Silti asuvat kotona.

Vierailija
58/63 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myy f ittua

Olen mies...

ap

Vierailija
59/63 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lääkäri todistus estää Kelaa tekemästä yhtään mitään?

Vierailija
60/63 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä psyykkiset syyt eivät taida kovin helposti mennä kelassa läpi vuokran suhteen. Ei kannata ehkä tuudittautua siihen, että valittaminen tuo tulosta. Muuttaminen saattaisi olla lopulta yksinkertaisempaa. Jos sinulla kuitenkin on toimintakykyä tapella kelan kanssa, olisiko sittenkin voimavaroja myös muuttoon? Sossusta voi saada apua asunnonhakuun ja asioiden hoitamiseen. Ja määräajalle kai se kela muutenkin päättää asian, eli vaikka nyt menisi läpi, on asia käytävä taas jossain kohtaa vuoden sisään uudelleen läpi. Ei ne lopun elämäksi päätä, että voit nykyisessä asua. Ja se epätietoisuus on kovin stressaavaa.