Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teille muille eläkeläisille on parasta?

Vierailija
11.10.2024 |

Minulle useimpina päivinä kiireettömyys: määrätyt asiat olen päättänyt tehdä, mutta se, pesenkö pyykin heti aamusta vai myöhemmin tai siivoanko kylppärin heti vai myöhemmin, on ykshailee. Joskus vain hyvä kirja vie aikaa, heti aamusta, ja nautin siitä.

Tästä johtuva joustavuus: Kun jotain kivaa tuleekin yllättäen, usein voin lähteä ystävän luo myöhäiselle aamupalalle/brunchille tai entisten työkavereiden kanssa illalla pizzalle ja lasilliselle viiniä.

Lasten perheiden auttaminen kun joku pienistä on kipeä eikä voi mennä päiväkotiin tai kouluun. Mummi tulee turvaksi mutta mielellään myös kokkaa jotain simppeliä siitä, mitä on,  jättää keittiön siistinä jälkeensä ja joskus imuroi. Ja varsinkin lukee ääneen. 

Lastenlasten ottaminen mukaan ,,jonnekin,, esimerkiksi lastenteatteriin, vesipuistoon, sorsia syöttämään, tai heidän kanssaan pullan tai piirakoiden leipominen.

Matkat: Kun ei tarvitse koulun lomien ajaksi varata matkoja, niitä saa niin paljon edullisemmin!

Eläkeläisille järjestetyt edulliset pääsyliput vaikka miten moneen kohteeseen.

Autottomana nautin siitä, että kiitolliset lapseni hakevat minut autoillaan, kun pyydän isommille ostoksille. Toissaviikolla IKEA ja tällä viikolla netistä löytämäni ompelupöydän haku kauempaa.

Kertokaas, mistä nautitte 😊

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, en oo vielä eläkkeellä mutta tollasta toivon

Vierailija
2/3 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Ikää 46v. Lapset aikuisia ,mutta opiskelee eri kaupungeissä. En näe usein. Ei lastenlapsia ja tuskin tulee. Oon just eronnut ja elämä on yksinäistä ja kauheaa. Ei rahaa mihinkään tai mitään tehdä. Olen hylkiö ilman mahdollisuuksia parantaa elämääni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuo kiireettömyys ja vapaus. Mä en edes tee mitään eritystä käytännössä koskaan. Mulla on pieni eläke, ja olen puolisoton, lapseton ja täysin yksinäinen. Eli virikkeitä elämässä ei kauheasti ole. Mutta jännä juttu on, että minä en niitä kaipaakaan. Työssä viimeisiä vuosia ollessa jopa pelkäsin eläköitymistä, että tulen olemaan kauhean yksinäinen ja tylsistynyt. Mutta ei, minähän nautin tästä enemmän kuin mistään elämänvaiheesta koskaan.

Mitä sitten teen? Laitan hyviä ruokia. Luen kirjoja. Selailen netistä kaikenlaista. Katson telkkarista milloin mitäkin realityjä ja elokuvia. Pelaan tietokoneella - olen opetellut sen vasta eläkkeellä, ja innostunut ihan täysillä. Käyn kävelemässä ulkona, joskus saatan poiketa kahvilaan kahville, mutta usein vaan kävelen ja istuskelen penkeillä kun niitä kohdalle osuu, katsellen maailman menoa. Välillä saan inspiraatioita erilaisiin juttuihin kuten käsityöt, piirtämään opettelu, jonkun kielen opiskelu, ja sitten teen niitä, niin kauan kuin se huvittaa. Ilman mitään painetta, että täytyisi tulla hyväksi tai jatkaa harrastusta yhtään pidempään kuin itsestä siltä tuntuu. 

Yksi ihana yökyöpelille on mahdollisuus itselle mieluisaan vuorokausirytmiin. Menen nukkumaan klo 3-4 aikaan, ja heräilen ilman herätyskelloa milloin satun heräämään. Joskus klo 11 aikaan, joskus klo 13. Ei ole kellolla muutenkaan mitään väliä mun elämässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän