Vanhempi kotona, lapsi hoidossa!
Vanhempi (äiti) vauvan kanssa kotona, kolmevuotias viedään päiväkotiin hoitoon. Kolmevuotias valittaa ja ei halua lähteä. Tällainen tilane työkaverillani.
Enpä ihmettele että kolmevuotiasta harmitaa kun toinen saa jäädä kotiin äidin kanssa.
Ei mitään järkeä tällaisessa. Hirveää yhteiskunnan resurssien tuhlausta. En tietenkään voi tätä kollegalleni (mieslapsi) ääneen sanoa.
Kommentit (28)
No mä näin päiväkodissa töissä olevana toki ymmärrän et on monia syitä miks sen lapsen on parempi olla päiväkodissa kuin kotona.
Mutta.. ainakin täällä meilläpäin päiväkodit natisee liitoksissaan kun olis niin paljon tulijoita ja sit on just näitä kun vanhemmat tai toinen on kotona pienemmän kanssa.
sit nämä työssäkäyvät joutuu kuskaamaan lapsiaan eri paikkoihin aamulla tai kauas hoitoon.
Tuntuu vähän epäreilulta näitä jälkimmäisiä kohtaan.
Mut mitäpä minä mitään mistään ymmärrän.
Niin sairasta. Itsellä ei olisi tullut mieleenkään laittaa sisarusta päiväkotiin kun vauva syntyi muutama vuosi sitten. Ne jotka puhuvat laadukkaasta varhaiskasvatuksesta ja kuinka lapset ammattilaisten käsissä saamassa hyvää hoitoa, niin se on joku aivan pieni murto-osa joka sellaista oikeasti saa niissä yksiköissä, joissa pystytään pitämään ryhmät PIENINÄ. En puhu mistään 20 lapsen ryhmistä vaan ylipäätään pienet päiväkodit, joissa YHTEENSÄ tyyliin 15-20 lasta.
Voisitte oikeasti miettiä, että kuinka moni sitä kuuluisaa laadukasta varhaiskasvatusta saa niissä kamalissa satojen lasten lasten päiväsäilytysyksiköissä. Ja hei, entäs sitten sijaisten taso nykypäivänä; ei osata välttämättä puhua edes suomea. "Laadukas varhaiskasvatus" on täys vitsi. Varhaiskasvatuksen työntekijät ovat usein täysin loppuunpalaneita ja työhönsä leipääntyneitä, koska työ on hiton kuormittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos maksaa päiväkotipaikasta niin tokihan sitä saa käyttää! Siellä saa ruokaa ja on leluja mihin perheellä ei välttämättä ole varaa. Pidä huoli omista asioistasi!
Mutta rahaa päiväkotiin?
Raha ei riitä nykysin kaikkeen, pitää valita. Ja hyvähän se on että lapsella on päiväkotikavereita kun nykysin ei ole varaa mennä mihinkään muuhun maksulliseen.
T: eri
Vierailija kirjoitti:
Lapsella on oikeus varhaiskasvatukseen ja sitä saa päiväkodissa. Vauvan äidillä ei ole aikaa varhaiskasvatukseen.
Mutta aikaa raahata vastentahtoinen pieni lapsi joka aamu paitsi la-su päiväkotiin ja takaisin, vai tekeekö senkin isä. Elämä on arvovalintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos maksaa päiväkotipaikasta niin tokihan sitä saa käyttää! Siellä saa ruokaa ja on leluja mihin perheellä ei välttämättä ole varaa. Pidä huoli omista asioistasi!
Mutta rahaa päiväkotiin?
No eihän se päiväkoti juuri mitään maksa, edes kalleimmassa tuloluokassa.
Minä viihdyin kotona pienten lasteni kanssa ja yhteisissä puuhailuissa vaikka lähisuku ja piiri tuomitsikin minut epäsosiaaliseksi, vähä-älyiseksi! kouluttautomaksi (vaikka onkin opistoasteen tutkinto) ja ties mitä epäasiallista ja perätöntä. Nyt lapseni ovat keski-ikäisiä, pärjääviä, sosiaalisia ja fiksuja, erityisiä persoonia.
Vierailija kirjoitti:
Minä viihdyin kotona pienten lasteni kanssa ja yhteisissä puuhailuissa vaikka lähisuku ja piiri tuomitsikin minut epäsosiaaliseksi, vähä-älyiseksi! kouluttautomaksi (vaikka onkin opistoasteen tutkinto) ja ties mitä epäasiallista ja perätöntä. Nyt lapseni ovat keski-ikäisiä, pärjääviä, sosiaalisia ja fiksuja, erityisiä persoonia.
Hienoa. Onneksi terveet ja tunneälykkäät vanhemmat tietävät lapsistaan mitä ne tarvitsevat. Päiväkodin työllistetyt pätkätyöntekijät eivät ole välttämättä perillä asioista.
Kyllä minä säälin näitä lapsia, jotka laitostetaan jo 2v ja tuupataan päiväkotiin, että äiti ja isukki saa tehdä uraa(jolla ei ole mitään merkitystä yhtään minkään kannalta). Ihmiset, jos teette lapsia, arvokkain asia minkä lapselle voi antaa on aika ja huolenpito. Miksi teet lapsen ja sitten naapurin Pirkko-Liisa viettää sen kanssa ensimmäisinä vuosina enemmän aikaa kuin sinä? Etkö rakasta lastasi? Jos rakastat, hoidat lapsen itse kouluikään asti, niin että lapsi saa vanhempansa huomion ja rakkauden eikä kasvattamattoman ipanalauman ja väsyneen päiväkodin tädin minimihuomion. Mikään ei ole tärkeämpää kuin se, että olet oman lapsesi seurassa ensimmäiset vuodet, se on sulle lyhyt aika, lapselle erittäin tärkeä. Suurin osa teistä ei ole aivokirurgeja, joten mikään "ura" ei kärsi millään tavalla. Se on vain rahaa.