Millä tapaa Estonian onnettomuus on muuttanut risteilytottumuksiasi?
Katsotko sääsovelluksesta millaista säätä ennustetaan reissun ajaksi? Vai varaatko matkan äkkilähdöllä? Koetko laivalla olon turvalliseksi vai säpsähdätkö jos jokin outo ääni kuuluu? Vai lähdetkö reissun hyvällä mielin, se ei voi toistua enää.
Kommentit (19)
Ei mitenkään. Ei kiinnosta mitkään laivaonnettomuudet ja niistä jauhaminen
Mulla on aina omat liivit mukana. Jos otan hytin otan sen yläkannelta. Yleensä en ota ja hengailen matkan ajan pelastuslauttojen läheisyydessä.
Ei mitenkään, en käy risteilyillä.
Ei mitenkään kuten ei Lentoturma tutkinta- tv sarjakaan lentotottumuksiani.
1) En lähde syksyllä yön yli -risteilyille. En lähde myrskyyn milloinkaan.
2) Kun olen risteilyllä, katson turvallisuusasiat: pelastusliivit, pelastautumisalueet, kannet jne. läpi
3) Lippua hankkiessa jo kiinnostaa laivan ikä.
Miten Titanicin uppoaminen on vaikuttanut ap:n elämään?
Jos on kesällä hyvä ja tyyni sää tiedossa, saatan lähteä käväisemään Tallinnassa. Muuten en ikinä koskaan minnekään laivalle mene. Soutuveneet on asia erikseen, liivit päällä voi pikku järvellä kelluskella.
On muuttanut,sitä ennen olin syysmyrskyssä mariellalla.Ja muillakin risteilyillä.Nyt en tässä maailman tilanteessa enää lähde risteilee..
Vierailija kirjoitti:
1) En lähde syksyllä yön yli -risteilyille. En lähde myrskyyn milloinkaan.
2) Kun olen risteilyllä, katson turvallisuusasiat: pelastusliivit, pelastautumisalueet, kannet jne. läpi
3) Lippua hankkiessa jo kiinnostaa laivan ikä.
Mielestäni tuo laivan ikä on vähän kummallinen peruste. Ympäri maailmaa on yli satavuotiaita laivoja edelleen reittiliikenteessä mutta silti vaikka Titanic meni pohjaan ensimmäisellä matkalla. Eli laivan iällä harvoin on merkitystä sen suhteen pysyykö kippo pinnalla.
Eikös noi kaikki laivat taida olla suht iäkkäitä, jotka liikennöi Tukholmaan? Cinderellalla matkustettiin jo 90-luvulla Tukholmaan.
Lapsena vietiin laivalle jokusen kerran. Myös luokkaretki. Itse en käy laivoilla lainkaan eivätkä ne kiinnosta. Jos olisi pakko mennä lautalla, niin lyhyempi matka.
Pelkäätkö samanlailla myös lentokoneita, junia, autoja, yms.
Koko elämä on riskiä. Voi tippua vaikka metoriitti päähän.
Ei mitenkään. Olin ajatellut kylläkin kuinka kauan jos tuollainen paatti uppoaisi, mutta sitten kun upposi ei sinänsä vaikuttanut. Tietenkin järkyttyneenä luin uutiset onnettomuudesta. En siis erityisemmin miettiny menenkö risteilylle vai en tuon takia. Lähinnä rahaa joutuu miettimään kun miettii ristelyä. Itse en tykkää risteilyistä lässähtäneiden voileipien kanssa ja tax free ostokset kuuluu matkaan edes vaatimattomalla summalla. No joskus Subit viety laivaan.
Vaikuttiko muuten risteilymatkoihin tuolloin?
Koska se oli juuri keulaluukku, joka murtui, niin ostat nykyään peruutusmatkoja.
Ei mitenkään. En ole koskaan ollut millään risteilyllä.
Vedän aina todella tukevat hönöt niin ei tympäise niin paljoa vajota syvyyksiin laivan mukana.