Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen heikentynyt libido - merkittävä elämänlaadun paraneminen!

Vierailija
10.10.2024 |

Olen viime viikolla 45 vuotta täyttänyt, pitkässä avioliitossa elävä mies. Olen viimeisen vuoden aikana pannut merkille jokseenkin merkittävän libidon heikkenemisen. Vaikka tästä varmaankin pitäisi olla huolissaan, tämä on merkittävästi parantanut elämänlaatuani ja vähentänyt ristiriitoja parisuhteessa. Ja taustalla tässä tietysti se perinteinen kuvio, että aiemmin halusin seksiä huomattavasti paljon vaimoani enemmän (n. 2 kertaa viikossa) ja tämä aiheutti jatkuvia jännitteitä. Nyt, kun itselle aivan hyvin riittää vaikka 2 kertaa kuukaudessa, asiat sujuvat paljon paremmin. 

Onko muilla miehillä samanlaisia havaintoja? Kommentit myös naisilta ovat tervetulleita.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu lääkäri sanoi että testosteronin tasoilla ei ole oikeasti juuri mitään merkitystä, syyt on useimmiten psyykkisiä. Koska masennuslääkettä ei haluta häpeän takia aloittaa, hingutaan teston korvaushoitoon. Julkisella puolella tämä homma tiedetään eikä tutkimuksiin oteta paitsi harvoissa tapauksissa, joten yksityiset sitten rahastaa näiden keski-ikäisten ukkojen kustannuksella. Tehot on kuulemma täysin samat oli kyseessä masennuslääke tai joku testogeeli, usein jo pelkkä plasebo-vaikutus riittää. 

Aikamoinen asiantuntija olet. Kummastakaan sinulla ei ole kokemusta, mutta "tuttu lääkäri sanoi".

:)

Kyllä se olisi palstan mittapuulla jo ihan kohtalainen asiantuntija, jos sellainen tuttu lääkäri on olemassa ja on jotakin joskus ääneen sanonut. Normaalistihan ne palstalaisten lääkärituttavat ovat mielikuvitushenkilöitä, joiden asiantuntijalausuntoja täällä jaellaan...

Vierailija
22/25 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu lääkäri sanoi että testosteronin tasoilla ei ole oikeasti juuri mitään merkitystä, syyt on useimmiten psyykkisiä. Koska masennuslääkettä ei haluta häpeän takia aloittaa, hingutaan teston korvaushoitoon. Julkisella puolella tämä homma tiedetään eikä tutkimuksiin oteta paitsi harvoissa tapauksissa, joten yksityiset sitten rahastaa näiden keski-ikäisten ukkojen kustannuksella. Tehot on kuulemma täysin samat oli kyseessä masennuslääke tai joku testogeeli, usein jo pelkkä plasebo-vaikutus riittää. 

Aikamoinen asiantuntija olet. Kummastakaan sinulla ei ole kokemusta, mutta "tuttu lääkäri sanoi".

:)

Olen viestin 12 kirjoittaja. Luotan pitkään asiaa tutkineeseen emeritusprofessoriin enemmän kuin "tuttuun lääkäriin". Professorin mukaan pienellä osalla miehistä on aito testosteronin puute, joka näkyy verikokeessa ja oireilee seksuaalihäiriöinä. He hyötyvät testosteronihoidosta. Hän suhtautuu kriittisesti miehille mainostettuihin lääkärifirmojen "puhtipaketteihin", joissa testot mitataan kaikilta miehiltä. Ja hänenkin mukaansa testohoidolla voi olla lumevaikutusta. Siksi testohoitoa pitää arvioida jonkin ajan kuluttua ja katsoa, onko positiivinen vaikutus säilynyt. Jos olo palautuu ennalleen haluttomaksi ja voimattomaksi, oli kyse jostakin muusta kuin testosteronin puutteesta. M51

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testosteronin keinotekoinen piikittäminen tai muu vastaava on ihan naurettavaa. Yksilöt on erilaisia. Toisilla testot laskee, toisilla ne pysyy korkeana loppuun saakka. Jollakin Spedellä oli jalkovälissään oikea teston supertehdas, jollakin toisella ei. Turha lähteä leikkimään näiden asioiden kanssa, koska luonnoton teston lisääminen ei ole terveellistä ja aiheuttaa luonnotomia sivuoireita. Joillakin on, joillakin ei. Suurimmalla osalla on keskitaso, kuten luonnossa ainakin. 

Kerrotko vielä miten keho erottaa luonnollisen teston (sinusta OK) ja synteettisen teston (sinusta aivan kauhean vaarallista)? Sekä miksi mielestäsi luonnostaan iäkkäänä korkea testo ei ole vaarallista?

Vierailija
24/25 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Libidon lasku on helpotus, se on kyllä ihan totta. Kunhan ei ihan kokonaan häviä, niin ei ole mikään katastrofi. Tavallaan yksi riippuvuus vähemmän, tai ei ole niin hallitseva enää. En ymmärrä näitä miehiä jotka alkavat sörkkiä itseensä testoa. Luonnolliselle muutokselle ei voi mitään eikä sitä tule keinotekoisesti lähteä muuttamaan, kun tosiasia kuitenkin on että se on pelkkää lumetta. Itse olin nuorena oikea runkkukunkku ja päälle seksiä 4 kertaa viikossa vähintään naiseni kanssa, nykyään kerran kuussa eikä käteenkään jaksa vetää kuin kerran viikossa. Olen ihan sinut asian kanssa. Ikää 52.

"Ei voi mitään eikä tule lähteä muuttamaan"? Olet itsesi kanssa samassa lauseessa eri mieltä.

Itse olen vastakkaisessa leirissä: jos leikatun kollin elämä passiivisena sohvatyynynä ei maistu, niin ei kannata tuhlata elämän viimeistä osaa väkisin testottomana. Toki hormoneiden kanssa pelaaminen ei ole mitenkään riskitöntä, mutta jokainen aikuinen osaa arvioida oman riskinottohalunsa itse.

Vierailija
25/25 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testosteronin keinotekoinen piikittäminen tai muu vastaava on ihan naurettavaa. Yksilöt on erilaisia. Toisilla testot laskee, toisilla ne pysyy korkeana loppuun saakka. Jollakin Spedellä oli jalkovälissään oikea teston supertehdas, jollakin toisella ei. Turha lähteä leikkimään näiden asioiden kanssa, koska luonnoton teston lisääminen ei ole terveellistä ja aiheuttaa luonnotomia sivuoireita. Joillakin on, joillakin ei. Suurimmalla osalla on keskitaso, kuten luonnossa ainakin. 

Itse menisin kyllä ihan oman päätöksen mukaan. Mikään pakko ei ole nykyaikana tyytyä niihin kortteihin mitä on geeniarpajaisissa saanut.

Vain yksi elämä meistä jokaisella, jokainen eläköön sen kuten parhaalta tuntuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi