Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vietät myrskypäiviä kotona?

Vierailija
10.10.2024 |

Oletko kotona lomalla, työttömänä tai eläkeläisenä ilman autoa? Miten vietät aikaa nämä myrskypäivät? Mitä teet, jos joudut olemaan pitkiä aikoja sähköttä?

Asun itse taajaman ulkopuolella. Olen eläkkeellä eikä talon lämmittäminen vaadi tekemistä. Auto on kyllä pihassa millä pääsee kauppaan, mutta turhauttaa pelkästään olla täällä. Pitäisi keksiä elämään jotain sisältöä. 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen töitä tekevä ihminen, ei ole tuollaisia lahopäiden ongelmia

Mietipä, että olet kotona. Joka paikka siivottu ja putsattu moneen kertaan. Kaikki on kunnossa. TV ei kiinnosta. Kirjat luettu ja kuunneltu. Leipomukset leivottu, pyykit pesty. Matkaa kylälle parikymmentä kilometria. Mietit lähdetkö käymään siellä vai et. Kotiin palatessa tiedät että se on vaan olemista. Neulomiset, askartelut ja palapelit on tehty. Sudokut ja ristikot myös. Puhelimessa voi toki olla tuttujen kanssa muttei tuntitolkulla sitäkään.  

Ala rakentaa jotakin. Vaikkapa kasvihuone tai pieni romuliiteri. Osta joku mööpeli ja entisöi sitä. Tee ite-taidetta. Maalaa makuuhuone. Haravoi vastatuuleen. 

Tänään olen käynyt salilla, pessyt ja ripustanut pyykkiä, vienyt roskat, tyhjentänyt tiskikoneen ja huolehtinut lapsen aamusta.

Vierailija
22/27 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

😁💨🌨 Näyttää melko tyyneltä mutta eiköhän tämä myrskypäivän vietostakin mene.

Ei tule ongelmia vaikkei olisi mitään tekemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti

Mietipä että olet töissä. Kun tulet kotiin, teet ruoan ja yrität siinä samalla vähän siivota. Pyykit on pesemättä ja leipomissuunnitelmat muhivat päässä, vielä kun joskus ehtisi ja jaksaisi. Sitten täytyykin viedä lapsia harrastukseen. Sieltä kun tullaan niin iltapala, pesut ja laps

Tulee se aika sinullekin, että lapset eivät ole kotona ja siirryt eläkkeelle. Olen tänään tehnyt aamupalan, käynyt asioilla ja syönyt lounaan. Pessyt ajankuluksi astiat käsin. Ja miettinyt mitä tekisin tänään. Voisin vaihtaa kaapissa olevien tavaroiden järjestystä, istua kuuntelemaan klassista musiikkia, käydä järjestelemässä kellarin, tarkistaa mausteiden ja muiden elintarvikkeiden päivämäärät, lankata kengät, laittaa ruuaksi lohilaatikkoa, käydä kävelemässä, haravoida eilisen jälkeen tippuneet lehdet. 

Vierailija
24/27 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekemisen ja seuran pulaa ei ole koskaan kun on koiria ja kissa. Herrasväki on käytettävä ulkona säällä kuin säällä, vaikka eilen kyllä itseäni hirvitti kun tuuli niin järkyttävän kovaa. Koirat eivät tuulta noteeranneet, mutta kissalle riitti kun käveltiin vain mökin ympäri.

Sähköt olivat poikki, mutta niinhän minulla aina kun mökissäni niitä ei ole.

Eilen ja tänään lämmittelen uunia, kokkailen hellalla, ulkoilen ja jos sää sallii niin haravoimista ja risujen keräämistä näemmä taas riittää. 

Vierailija
25/27 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen kävelyllä kun oli mahdollisuus siihen ennen pahempaa myrskyä, ja iltapäivällä kokkasin ja leivoin jopa pullaa. 

Illalla katselin kaikessa rauhassa elokuvan ja välillä vilkaisin ikkunasta ulos myrskyä. 

Vierailija
26/27 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä, että olet kotona. Joka paikka siivottu ja putsattu moneen kertaan. Kaikki on kunnossa. TV ei kiinnosta. Kirjat luettu ja kuunneltu. Leipomukset leivottu, pyykit pesty. Matkaa kylälle parikymmentä kilometria. Mietit lähdetkö käymään siellä vai et. Kotiin palatessa tiedät että se on vaan olemista. Neulomiset, askartelut ja palapelit on tehty. Sudokut ja ristikot myös. Puhelimessa voi toki olla tuttujen kanssa muttei tuntitolkulla sitäkään.  

Mietipä että olet töissä. Kun tulet kotiin, teet ruoan ja yrität siinä samalla vähän siivota. Pyykit on pesemättä ja leipomissuunnitelmat muhivat päässä, vielä kun joskus ehtisi ja jaksaisi. Sitten täytyykin viedä lapsia harrastukseen. Sieltä kun tullaan niin iltapala, pesut ja laps

Tuossa on monta turhaa hommaa.

Vierailija
27/27 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sulla silti lahopää, aikaa kommentoida ? Etkö ollutkaan töitä tekemässä ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän