Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vietät myrskypäiviä kotona?

Vierailija
10.10.2024 |

Oletko kotona lomalla, työttömänä tai eläkeläisenä ilman autoa? Miten vietät aikaa nämä myrskypäivät? Mitä teet, jos joudut olemaan pitkiä aikoja sähköttä?

Asun itse taajaman ulkopuolella. Olen eläkkeellä eikä talon lämmittäminen vaadi tekemistä. Auto on kyllä pihassa millä pääsee kauppaan, mutta turhauttaa pelkästään olla täällä. Pitäisi keksiä elämään jotain sisältöä. 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä vietän aikaa lueskelleen, telkkaria katsellen, netissä surffaillen. Täälläpäin ei sähkökatkoja ole ollut, niin eipä haittaa. Ja jos sähkökatko tulisikin, sähkökirjan lukulaitteen akku kestää viikkoja.

Vierailija
2/27 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netflix and chill 🥳

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaan ja siivoan.

Vierailija
4/27 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan töissä olen työpaikallani, juuri saavuin tänne. Meillä ei tunneta myrskyvapaita tms.

Vierailija
5/27 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä myrskypäivät? Asutko Floridassa? 

Vierailija
6/27 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan töissä olen työpaikallani, juuri saavuin tänne. Meillä ei tunneta myrskyvapaita tms.

Toivottavasti korvauksesi on ruhtinaallinen eli palkka. Onhan se aina tilipäivä ihana. Minä taas nautin nyt kotona olosta, ihanaa kun työttömyydessä joitain valopilkkujakin, kuin nämä myrskyt, koska saa jäädä kodin lämpöön. On sitä kuitenkin elämän aikana tullutkin paiskittua töitä ja sairastuttua rämpiessä töihin sateella ja myrskyssä, pimeässä pakkasessa liukastellen. Ei ole juuri nyt ikävä märkiä sukkia ja jäätyneitä sormia.

Vierailija
7/27 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen etätöissä tänään, työt alkaa ysiltä. Päivä menee siinä.

Vierailija
8/27 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä myrskypäivät? Asutko Floridassa? 

Ihan Keski-Suomessa. Ja niin on että vaikea keksiä tekemistä muullakin säällä. Käyn metsässä ja tiellä kävelemässä kun sää on parempi. Kaupasta haen ruokaa ja kokkailen. Muun ajan lähinnä mietin, mitä tekisin. 

Vierailija
9/27 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä illalla?

Vierailija
10/27 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sisämaassa ei enää myrskyä. Öinen myräkkä oli heitellyt pihakalusteet pitkin pihaa ja yksi amppeleista oli tippunut. Ei muuta vahinkoa.

Nyt ei tosiaankaan enää sada. Luvassa tippuneiden oksien keräilyä ja normaaleja pihan syystoimia.

Vierailija
11/27 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töitä tekevä ihminen, ei ole tuollaisia lahopäiden ongelmia

Vierailija
12/27 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöissä kotona. Laitoin takkaan tulet ja aloittelen pikkuhiljaa työpäivää. Sähkökatkot ei haittaa kun läppärissä riittää virtaa akussa ja jos mahdollinen katkos pitkittyy niin käyn vetämässä aggregaatin päälle. 

Vierailija
13/27 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietipä, että olet kotona. Joka paikka siivottu ja putsattu moneen kertaan. Kaikki on kunnossa. TV ei kiinnosta. Kirjat luettu ja kuunneltu. Leipomukset leivottu, pyykit pesty. Matkaa kylälle parikymmentä kilometria. Mietit lähdetkö käymään siellä vai et. Kotiin palatessa tiedät että se on vaan olemista. Neulomiset, askartelut ja palapelit on tehty. Sudokut ja ristikot myös. Puhelimessa voi toki olla tuttujen kanssa muttei tuntitolkulla sitäkään.  

Vierailija
14/27 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaapäivää vietän ja seuraavaksi kauppaan viikonlopun ruokaostoksille, sen jälkeen vähän siivousta, silittämistä ja muita kotihommia. Aion yllättää koulusta palaavat lapset ja työmatkalta kotiutuvan mieheni valmistamalla heidän herkkuruokaansa sekä leipomalla sämpylöitä. Kotihommia hoidellessa kuuntelen samalla äänikirjaa. Päivä kuluu liiankin nopeasti. Kovan tuulen ja sateen vuoksi tein aamulla vain lyhyen kävelylenkin, muuten ei myrskysää haittaa.

Vierailija
15/27 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä, että olet kotona. Joka paikka siivottu ja putsattu moneen kertaan. Kaikki on kunnossa. TV ei kiinnosta. Kirjat luettu ja kuunneltu. Leipomukset leivottu, pyykit pesty. Matkaa kylälle parikymmentä kilometria. Mietit lähdetkö käymään siellä vai et. Kotiin palatessa tiedät että se on vaan olemista. Neulomiset, askartelut ja palapelit on tehty. Sudokut ja ristikot myös. Puhelimessa voi toki olla tuttujen kanssa muttei tuntitolkulla sitäkään.  

Aina löytyy kirjastosta lukemattomia kirjoja ja nettiportaalien kautta voit opiskella kieliä ja suositella pieniä opintokokonaisuuksia. Pilatekset, joogat ja hikijumpat löytyy juutuubista, jos sää ei salli ulkolenkkeilyä.

Vierailija
16/27 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan ja järjestelen vaatevaraston sekä lankaan tai pesen kengät. Kaikki kondikseen. 

Talviulsteri on jo viety kemialliseen pesuun ja yhdet korkolaput vaihdatettu suutarilla. 

Vierailija
17/27 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaapäivää vietän ja seuraavaksi kauppaan viikonlopun ruokaostoksille, sen jälkeen vähän siivousta, silittämistä ja muita kotihommia. Aion yllättää koulusta palaavat lapset ja työmatkalta kotiutuvan mieheni valmistamalla heidän herkkuruokaansa sekä leipomalla sämpylöitä. Kotihommia hoidellessa kuuntelen samalla äänikirjaa. Päivä kuluu liiankin nopeasti. Kovan tuulen ja sateen vuoksi tein aamulla vain lyhyen kävelylenkin, muuten ei myrskysää haittaa.

Mitä ajattelit kokata. Itse kokkaan vain itselleni eikä siihenkään aika kulu..

Vierailija
18/27 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä että olet töissä. Kun tulet kotiin, teet ruoan ja yrität siinä samalla vähän siivota. Pyykit on pesemättä ja leipomissuunnitelmat muhivat päässä, vielä kun joskus ehtisi ja jaksaisi. Sitten täytyykin viedä lapsia harrastukseen. Sieltä kun tullaan niin iltapala, pesut ja lapset unille. Itse käy juoksemassa pienen lenkin ja suihkun kautta sänkyyn, kunnes koittaa taas uusi päivä. Ystäviä ei ehdi koskaan näkemään eikä edes jaksaisi, niin paljon työt vievät tätä energiaa. Ja mieti, miten vähän tämmöisessä elämässä, veroja maksavana työläisenä, kiinnostaa jonkun työttömän tylsyysitkut.

Vierailija
19/27 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen ja pesen pyykkiä.

Vierailija
20/27 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala rakentaa jotakin. Vaikkapa kasvihuone tai pieni romuliiteri. Osta joku mööpeli ja entisöi sitä. Tee ite-taidetta. Maalaa makuuhuone. Haravoi vastatuuleen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme