Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1-vuotiaan pottaharjoittelut?

15.02.2007 |

Missä iässä olette aktiivisesti aloittaneet potalle harjoituttamisen? Meidän poika just tuli 1v, enkä ole kauheesti asiasta vielä stressannut. Tuntuu, että kyllä sen ehtii...vai ehtiikö? Onko jo " kiire" aloittaa pottailu säännöllisesti?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa vuoden vanha ja pottailua kokeiltu sen verran että käy tutuksi. Mutta olen sitä mieltä että kesäaikaan on helpompi pienemmän vaatetuksen ym takia oppia potalle. Joten meillä ainakin odotellaan sitä kesää ja sitten asia otetaan paremmin esille.

Vierailija
2/6 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on reilu parivuotias poika eikä ole yhtään innostunut pottailusta, sitä on vuosi enemmän tai vähemmän yritetty mutta kun ei niin ei. Neuvolan ja tarhan mukaan pitää odottaa että lapsi on itse siihen valmis. En kyllä vuoden ikäisen kanssa pitäisi mitään kiirettä silti!:) Ja pojathan oppii hitaammin, meillä ehkä liiankin hitaasti mutta en silti ole tilanteesta huolissani. Katsotaan sitten kesän tullen jos oltaisiin enemmän ilman vaippaa.

Sanna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä sanoivat, että pottailu on hyvä aloittaa, kun lapsi oppii istumaan. Näkemyksiä on monia. Ei pottailu pienenkään kanssa turhaa ole. Hienosti poika oppi jo vuoden ikäisenä pottaan pissaamaan. Lapset oppivat sitten aikanaan kuivaksi, on heidän kanssaan aloittanut pottailun varhain tai ei. Poika on edelleen vaipoissa, vaikka säännöllisesti pottaillaankin. Ikää kohta 1 v 9 kk.

Vierailija
4/6 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen lukenut jostain että harjoittelu kannattaisi aloittaa 15 kk iän jälkeen, koska silloin lapsi kykenee hallitsemaan lihaksiaan pottailussa. Sitä aikaisemmin harjoittelu voi olla lähinnä potan tutuksi tekemistä. Tärkeintä kai on kuitenkin lapsen motivaatio oppia uutta, niin pottailussa kuin muissakin asioissa.

Vierailija
5/6 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat lapset ovat alkaneet käydä potalla 1-vuotissynttäreiden aikaan. Ovat viihtyneet potalla hyvin ja tulosta on tullut alusta lähtien lähes joka kerta. Pissavaippoja toki on joutunut vaihtamaan pottailun aloituksenkin jälkeenkin paljon, etenkin ulkoilun ym. jälkeen, kun potalle ei ole päässyt pitkään aikaan. Mutta kakat ovat alusta lähtien tulleet lähes aina pottaan. Mielestäni jo tämänkin takia pottailu on kannattanut.

Kokonaan päiväkuivaksi esikoinen oppi kunnolla vasta 2,5-vuotiaana, eli ei mitenkään erityisen aikaisin. Kotona kyllä oli ilman vaippaa noin 2-vuotiaasta asti. En usko että pottailun aloitusajankohdalla on varsinasesti merkitystä kuivaksioppimisajankohtaan, se kun on vähän sellainen asia, että lapsen pitää vain siihen kypsyä.

Itse olen aloittanut pottailuharjoittelun aamupottailusta. Aamuisin kun pissa tulee yleensä pottaan helposti, ja kun homma on kerran onnistunut ja siitä on saanut positiivista palautetta, niin jatkossakin se on kivaa.

Vierailija
6/6 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kiire. Olen sitä mieltä ettei sen ikäisen tarvitse kuin leikkiä potalla.

Meidän pojat oppi päiväkuiviksi vähän ennen kahta vuotta. Se on helppo juttu, kun lapsi on siihen valmis. Toinen tulee kohta kolme ja alkaa olla yö kuivakin. Vanhempi poika oli täysin kuiva 3v 6kk.

Kaikki on kyllä olleet ja olen itsekkin sitä mieltä, että aikaisin oppivat.

Voittehan leikkiä potalla. Lukea vaikka kirjaa, ja istua siinä. Mutta älä missään tapauksessa ota siitä tressiä!!!