Miksei suomalaiset enää tee niitä ikäviä ja raskaita töitä?
Ennen kerättiin mansikat ja metsän marjat, siivottiin ja hoidettiin kaikki tehdasduunit suomalaisten voimin.
Kommentit (60)
Tyhmä paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä.
Suomessa asuvat jotka ovat päässeet sosiaaliturvasta nauttimaan eivät tee ikäviä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Teen mielummin onlyfans töitä, riittää kun vartin kuvaan pimperoani puhelimella, eikä tarvitse 8 tuntia istua jossain kassalla ja kuunnella Penojen kliseisiä iskulauseita.
Etkö pysty tekemään parempaa työtä kuin kassatyö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen mielummin onlyfans töitä, riittää kun vartin kuvaan pimperoani puhelimella, eikä tarvitse 8 tuntia istua jossain kassalla ja kuunnella Penojen kliseisiä iskulauseita.
Etkö pysty tekemään parempaa työtä kuin kassatyö?
Eikö tuo sitten ole ihan ok työ mitä tekee nyt? Ainakin sillä ilmeisesti tienaa hyvin.
Miksi, sinä ap, et tee niitä raskaita töitä?
Ne on liian koulutettuja. Pääsevät sopeutumisrahoilla loppuelämänsä.
Siivosin, tiskasin ja tein töitä rakennuksilla kun tienasin opiskelurahoja 80-luvulla. Nyt samat hommat teetetään ulkomaalaisilla, kun omasta porukasta ei ole enää töihin opiskelujen aikana, ja kommenteista päätellen tuskin paljoa sen jälkeenkään. Poislukien ehkä tutkimisen suunnitteluun kehityshallinnon virastossa.
Muut työt ovat vähempiarvoisia paskahommia jotka eivät herran tertuille kelpaa. Velkakello piste fi:stä voi katsoa mihin tällä menolla päädytään. Pimeä tie, hyvää matkaa.
Koska se ei tuota. Koska kelan tuet paremmat eikä tule kylmä / hiki / selkä kipeeksi / kädet likaseksi
Tein sairaanhoitajan töitä 30 vuotta. On muuten fyysisesti raskas työ. Työpäivän aikana kävelyä tuli 10 km, ja potilaiden nostot ja siirtämiset tosi raskaita. Noiden seurauksena nivelrikot molemmissa polvissa, olkapäässä ja kyynärpäässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsottu liikaa saippuasarjoja ja ajatellaan että itsellekin nyt vaan kuuluu siisti sisätyö ja ylellinen elämä ulkomaanmatkoineen.
Oman ammatin saa itse valita.
Kyllä mutta valtiolta turha kinuta rahaa ylivarojen eläiseen
No varmaan koska ne ovat ikäviä ja raskaita töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsottu liikaa saippuasarjoja ja ajatellaan että itsellekin nyt vaan kuuluu siisti sisätyö ja ylellinen elämä ulkomaanmatkoineen.
Tottakai on turha kinuta, älä mulle keuhkoo.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen voimaantuneen nykynaisen mielipide, että miehet ovat vastenmielisiä ja että miesten huomiota suostutaan vastaanottamaan vain tuntuvaa rahallista korvausta vastaan.
A) Sosiaaliturva. Miksi tehdä mitään raskasta, jos varattomana saa 60-70 prosenttia työssäkäynnin tuloista, ja on sitten pelkkää vapaa-aikaa?
B) Työkyvyttömyys. Ollaan esimerkiksi niin hirveän ylipainoisia, että ei enää kyetä tekemään fyysistä työtä ainakaan täysiaikaisesti. Joka paikkaa kolottaa työpäivän jälkeen, kun koko ajan on 30-40 kiloa ylimääräistä kannettavaa mukana.
Pullamössöt ei viitsi eikä jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on oikeus riittävään toimeentuloon. Jopa kaltaisellasi kirjoitustaidottomalla persupellellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Moni kuitenkin ennemmin työttömänä kuin rasittamassa itseään liikaa jossain vähemmän hohdokkaassa hommassa.
Kukapa sitä terveyttään lähtisi ehdoin tahdoin tuhoamaan. Siivooja tuolla edellä varoittavana esimerkkinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen voimaantuneen nykynaisen mielipide, että miehet ovat vastenmielisiä ja että miesten huomiota suostutaan vastaanottamaan vain tuntuvaa rahallista korvausta vastaan.
Niin?
Nykyään noista töistä saa surkeaa palkkaa ja opiskelemalla muutaman vuoden lisää saat helpomman työn mistä saat parempaa palkkaa. Mä tykkään siivota ja tekisin siivoustyötä jos siitä saisi palkkaa sen 4000e/kk mutta kun siitä maksetaan niin surkeasti joten siksi teen mieluummin helppoa istumatyötä tietokoneella ja saan tuon 4000e/kk siitä.
No kerrohan ap, miksi sinä et tee ikäviä, raskaita ja alipalkattuja töitä? Miksi vaadit muilta sellaista, johon et itse kykene.