Miksei suomalaiset enää tee niitä ikäviä ja raskaita töitä?
Ennen kerättiin mansikat ja metsän marjat, siivottiin ja hoidettiin kaikki tehdasduunit suomalaisten voimin.
Kommentit (60)
ite menin kyllä lukion jälkeen suoraan tehdastyöhön. onhan se raskasta mutta ainakin tietää että elättää itsensä ja perheensä kunnolla ansaitulla palkalla. oon nainen eikä raskaat työt oo pelkästään miehille :D ehkä nykyään sitten monelle ongelmana on se matala aloituspalkka
Vierailija kirjoitti:
Ulkkarilainen halpistyövoima on sitä varten, ap. Ei me kantikset mitään orjia olla.
Älykkäimmät näistä taas sitten tajuavat jossain vaiheessa että jotain muuta voisi tehdä...
Vierailija kirjoitti:
Mä tein siivoustyötä 30 vuotta. Terveys on mennyttä. Harva laitoshuoltaja pääsee terveenä eläkkeelle. Mulle todettiin sairaus kun olin 30v. Silloin jatkoin siivoustyötä. Nyt olen osatyökykyinen.
Se on huonopalkkaista, raskasta työtä.
Ja sohvalla istumalla olisi saanut saman ja pysynyt terveenä ja saanut nukkuakin pitkään ja kaikki päivät leikkiä lastensa kanssa ja tehdä kaikkea kivaa.
Matalapalkka-alokjen vierastyöläisiä pidetään täällä jo itsestäänselvyytenä kuin pöyhkeissä öljyvaltioissa. Vaikka Suomen tulopuoli alkaa menemään vääjäämättä kohti Itä-Euroopan köyhien maiden tasoa.
Nähdäkseni esimerkiksi pääkaupunkiseudulla ei kantasuomalaisia enää juuri näy monissa suorittavissa tehtävissä. Tähän meillä ei valitettavasti enää ole varaa, ihan hallituksesta riippumatta. Argentiinan tie on tätä menoa meidänkin tiemme.
Hyvin koulutetut ihmiset ei halua niitä töitä tehdä eikä heillä ole mikään pakko niitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsottu liikaa saippuasarjoja ja ajatellaan että itsellekin nyt vaan kuuluu siisti sisätyö ja ylellinen elämä ulkomaanmatkoineen.
Ja miksi ihmeessä ihminen ei saisi siistiä sisätyötä ja niitä ulkomaanmatkojakin?
Oletan että tuon kirjoittajan mielestä vain eliitille kuuluu kiva elämä. Kansan pitää raataa.
Mitä ikävää ja raskasta työtä ap ja ap:n sympatisoijat tekevät pienellä palkalla?
No sepä ois jos hyvin koulutettujen ihmisten pitäis heittää koulutus roskiin ja tehdä jotain ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsottu liikaa saippuasarjoja ja ajatellaan että itsellekin nyt vaan kuuluu siisti sisätyö ja ylellinen elämä ulkomaanmatkoineen.
Oman ammatin saa itse valita.
Miksi kukaan tekisi sitten vaikkapa raskasta, likaista ja huonosti palkattua työtä jos tämä pitäisi paikkansa?
No, tavallaan olet oikeassa, nämä ihmiset valitsevat nykyään ammatikseen: työtön
koska yritykset palkkaavat vain ulkomaisia työntekijöitä. epäisänmaalliset oman pesän paskaajat.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ikävää ja raskasta työtä ap ja ap:n sympatisoijat tekevät pienellä palkalla?
Tätä minäkin kyselin. Ei o vastausta kuulunu. Oletan että ap on ollut vähintään rautaruukilla 12v asti.
Pienillä paikkakunnilla siivoojat ovat suomalaisia. Isoilla paikkakunnilla taas ulkomaalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä voi kouluttautua mihin ammattiin vain (jos rahkeet riittävät) mutta ei ole mitään takeita, että saat töitä kyseiseltä alalta.
En tiedä onko sitten hienompaa olla työtön ylioppilas vai työtön maisteri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tein siivoustyötä 30 vuotta. Terveys on mennyttä. Harva laitoshuoltaja pääsee terveenä eläkkeelle. Mulle todettiin sairaus kun olin 30v. Silloin jatkoin siivoustyötä. Nyt olen osatyökykyinen.
Se on huonopalkkaista, raskasta työtä.
Ja sohvalla istumalla olisi saanut saman ja pysynyt terveenä ja saanut nukkuakin pitkään ja kaikki päivät leikkiä lastensa kanssa ja tehdä kaikkea kivaa.
Kotona makaaminen ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
ite menin kyllä lukion jälkeen suoraan tehdastyöhön. onhan se raskasta mutta ainakin tietää että elättää itsensä ja perheensä kunnolla ansaitulla palkalla. oon nainen eikä raskaat työt oo pelkästään miehille :D ehkä nykyään sitten monelle ongelmana on se matala aloituspalkka
Ymmärsit väärin, raskas ja ikävä työ tarkoittaa myös pientä palkkaa ja mahdollista tukien hakemista palkan lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Moni kuitenkin ennemmin työttömänä kuin rasittamassa itseään liikaa jossain vähemmän hohdokkaassa hommassa.
Aivan. Perustelepa väitteesi, mutu ei kelpaa!
Teen mielummin onlyfans töitä, riittää kun vartin kuvaan pimperoani puhelimella, eikä tarvitse 8 tuntia istua jossain kassalla ja kuunnella Penojen kliseisiä iskulauseita.
"En tiedä onko sitten hienompaa olla työtön ylioppilas vai työtön maisteri?"
On ja se on haluttu myös mahdollistaa.
Tekee ja olisi enemmänkin tekijöitä mutta jostain syystä ei tahdo työnantajille kelvata tekijät.
Ulkkarilainen halpistyövoima on sitä varten, ap. Ei me kantikset mitään orjia olla.