Oletko koskaan imettänyt toisen vauvaa? Voisitko tehdä niin?
Minä olen kerran imettänyt siskoni vauvaa. Meillä on melkein samanikäiset vauvat. Vauva oli hoidossa isovanhempiensa luona ja minä olin omien lasteni kanssa siellä samaan aikaan. Siskon vauva ei suostunut koko päivänä syömään tuttipullosta. Mielestäni oli parempi imettää, kun minulta kerran maitoa tuli, kuin antaa vauvan olla nälässä. Ei siinä mitään kummallista ollut. Vauva söi ihan tyytyväisenä vaikkei ollutkaan oman äidin tissi.
En tekisi tällaista normaalisti, mutta tuollaisessa tilanteessa kyllä. Mitä olisit itse tehnyt?
Kommentit (5)
en muiden. tutuisi kovin tungettelevalta.
en myöskään haluaisi että kaverini alkaisivat imettää omaa vauvaani.
siskon vauvalle, jotta olisi edes vähän saanut äidinmaitoa ihan alussa. Kun sisko itse lopetti imettämisen kun ei muka onnistunut, vaikka oikeasti halusi vain saada juoda ja polttaa rauhassa.
Ei siinä mitään ihmeellistä mielestäni ollut. Voisin varmaan imettääkin, jos joku pyytäisi.
Siis etenkin esim. siskon lapsi; mikäs siinä sen kummallisempaa kuin pullon antaminenkaan?Mä voisin ihan hyvin imettää siskoni vauvaa, ja hän voisi imettää mun vauvaani. Näin ei ole koskaan tullut tehtyä koska lapsemme ovat olleet imeväisiä eri aikoihin, mutta ei mitenkään kumma ajatus.
Moni imettäisi vain suuressa nälänhätätapauksessa. Yksi oli katkaisemassa välejään kun sisko oli imettänyt hänen vauvaansa salaa. Minä voisin jos lapsen äiti pyytäisi sitä epätoivoisesti.