Ei yhtäkään työpaikkaa jota voisin hakea
Ja asun isossa kaupungissa.
Oikotie, duunitori, työmarkkinatori - ei mitään.
Miten päästä töihin kun ei ole mitä hakea.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin oma firma pystyyn. Erikoinen ajattelutapa ajatella että Matin pitää tarjota sinulle töitä, mutta ei niin päin että sinä tarjoaisit Matille töitä. Eli oma puulaaki pystyyn ja palkkaa sinä itse niitä ihmisiä.
Sitä se hyvinvointiyhteiskunta teettää kun on syntynyt porukkaa, jolla on mukamas subjektiivinen oikeus tulla työllistetyksi. Jos ei kukaan palkkaa, niin sitten yritystä pystyyn ja myyt itse suoraan osaamistasi.
Lähtökohtaisesti jokainen hankkii itse sen leivän pöydälle, eikä muut veronmaksajat. Onneksi Riikka ja Petteri ovat sen tajunneet ja muutos tulee.
En olisi uskonut että työttömyys normi-ihmiselle on mahdollista kunnes tuttu ihminen jäi työttömäksi yllättäen. Hänen virheensä, (big mistake) oli että jäi silloin ansiosidonnaiselle (max ajaksi,) oli hyvä raha ja lapset pieniä niin kuvitteli että pitää lomaa työelämästä, ei hakenut paikkoja vaikka tarjolla olikin. Nyt on toivoton tilanne kun on erikoisala jossa ei palkata työttömiä vaan huippuammattilaisia pestistä toiseen. Ei yhtäkään työpaikkaa jota voisi hakea ja olet hylkiö.
Perusta sikaritehdas. Rikkaat polttaa sikaria. Sinustakin voisi tulla rikas.
Vierailija kirjoitti:
Isoissa kaupungeissa voi hakea satoja tai jopa tuhansia työpaikkoja.
Joo hakemuksia voi laittaa, mutta työnantajat harmittelee jos hakijalla ei ole asiaan kuuluvaa ammattitutkintoa.
Isoimpien firmojen työpaikkoihin on jopa 500 hakijaa ja paljon enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Perusta sikaritehdas. Rikkaat polttaa sikaria. Sinustakin voisi tulla rikas.
Sikarikas. Käärit sikarien lisäksi hilloa. Lettubisnes hei, ala paistaan lettuja. Jos palkkaat työntekijän voit vain istua toimistossa sikari suussa ja haistella rahanivaskoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin oma firma pystyyn. Erikoinen ajattelutapa ajatella että Matin pitää tarjota sinulle töitä, mutta ei niin päin että sinä tarjoaisit Matille töitä. Eli oma puulaaki pystyyn ja palkkaa sinä itse niitä ihmisiä.
Pitäis olla liikeidea ja liiketoimintasuunnitelma 😁
LinkedInissä tuhansia työpaikkoja maailmalta. Voit hyvin tehdä vaikka ruotsalaiseen firmaan töitä etänä, jos siis asiantuntijatyöstä kyse.
Vierailija kirjoitti:
Varhaiskasvatusyksiköissä on varhaiskasvattajan sairaslomasijaisuuksia tarjolla.
Ei siis opettajien, vaan lähinnä lähihoitajien sijaisuuksia
Jos enkku ei riittävällä tasolla, niin töitä sen eteen. Sitten on koko Euroopan työt siinä tarjolla.
"Potkulaki nytkähti eteenpäin."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1bc5a9d0-ce8d-4355-a05a-447ad9aaf…
Ihmettelen miten joillakin riittää satoja työpaikkoja haettavaksi. Suuri osa niistä täytyy olla kopioita toisensa perään hädin tuskin tietäen mitä on hakemassa. Itse ainakin mietin mihin työhön oikeasti soveltuisin. Katson että on tehtävänkuvaan sopiva koulutus, kokemus tai muuten hankittu tieto ja taito.
Aikamoista itselleen valehtelua ettei muka isosta kaupungista löydy yhtään työpaikkaa, jota voisi hakea. Sitten voi jatkaa vollotusta siitä, että töitä ei ole. Jos laittaa nolla hakemusta niin tosiaan silloin se tulos on nolla.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäis olla liikeidea ja liiketoimintasuunnitelma 😁
Ihan omaa työntekoa voi myydän firman kautta. Pienempi riski ostajalle kun ei tarvitse sitoutua pitkään työsuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakiintuneet firmat kaatuu ympäriltä mutta toki kuka vaan työtön voi pistää kannattavan kioskin pystyyn.
Hyvä pointti ja kun osa vielä tekee näin, nostaa isot starttirahat, sitten ottaa velkaa, sitten firma nurin ja kaikki velat ja starttirahat jäivät veronmaksajien maksettavaksi ja se tuli 10-20 kertaa kalliimmaksi kuin se, että tuo olisi vain istunut sohvalla.
Kaffebulla kirjoitti:
Aikamoista itselleen valehtelua ettei muka isosta kaupungista löydy yhtään työpaikkaa, jota voisi hakea. Sitten voi jatkaa vollotusta siitä, että töitä ei ole. Jos laittaa nolla hakemusta niin tosiaan silloin se tulos on nolla.
Mitä Nakkilaan kuuluu?
Työttömät hakevat 4 työpaikkaa kuukaudessa vähintään ja ne merkitään pankkitunnuksilla työkkärin sivuille.
Vierailija kirjoitti:
Isoissa kaupungeissa voi hakea satoja tai jopa tuhansia työpaikkoja.
Joo mutta joka paikkaa ihan hirveä määrä hakijoita.
Mäkkäriinkin on aina jotain 150 nuorta jonossa ja ne ottaakin sinne nuorten sekaan lisää nuoria, koska ei ne nuoret tytötkään siellä tykkää olla töissä jonkun ahdistelija pena 55v kanssa.
Siivoojaksi ei enää pääse ilman pitkää kokemusta ja alan peruskoulutusta, eikä enää ole aikaa eikä varaa ketään opastaa mihinkään ja jonossa on jatkuvasti vähintään kymmeniä osaavia ja kokeneita.
Näitä ruokakuski (wolt ym) en laske työpaikoiksi ja kai niissäkin nuoret, voimakkaat ja hyväkuntoiset pärjää, jotka jaksaa ahkerasti liikkua ja polkea...???
Kaffebulla kirjoitti:
On se vaikeaa kun on osatyökyvytön 50+.
Kaffebulla kirjoitti:
Kai sä ymmärrät, että työttömillä on työnhaku velvollisuus. Eli sitä nollaa ei kukaan täällä lähetä.
Taidat olla joku tunnevammainen itseriittoinen persu. Toivottavasti jäät itse työttömäksi ja pääset kuuntelemaan puoluetovereidesi loispilkkaa.
Onhan niitä avoinna. Rimaa vaan alemmas tai sitten takaisin koulun penkille jos ei nappaa.