Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yleinen kasvatustieteilijä - mihin olet työllistynyt?

Vierailija
08.10.2024 |

Kiinnostaisi tietää, että oletko päässyt kenties vakituisiin kasvatusalan töihin, jos pääaineesi oli yleinen kasvatustiede? Suunnittelijaksi? Opintosihteeriksi? Harkitsen luokanopettajan tutkinnon vaihtamista yleiseen kasvatustieteeseen, koska kouluelämä ja sen ongelmat ahdistavat. Mutta teenkö sittenkin virheen, jos en työllistykään?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipahan kirjoitettua muuten hassusti "yleinen kasvatustieteilijä". No, varmaankin ymmärsitte, että mitä tarkoitin..

Ap

Vierailija
2/15 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aikuiskasvatustieteilijä. Olen amk-ope, ollut jo 20 vuotta. En itse kyllä enää lähtisi opiskelemaan mitään yleissivistävää ammattia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aikuiskasvatustieteilijä. Olen amk-ope, ollut jo 20 vuotta. En itse kyllä enää lähtisi opiskelemaan mitään yleissivistävää ammattia. 

Kiitos kommentista. Saanko kysyä, että miksi et lähtisi? Millainen urapolkusi on ollut? Minulta löytyy jo yksi maisterintutkinto alalta, joka ei valitettavasti työllistä.

Ap

Vierailija
4/15 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommentista. Saanko kysyä, että miksi et lähtisi? Millainen urapolkusi on ollut? Minulta löytyy jo yksi maisterintutkinto alalta, joka ei valitettavasti työllistä.

Ap

No sitten kannattaisi opiskella jotakin varmasti työllistävää.. Ohikulkijan kommentti :)

Vierailija
5/15 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön. Hallitus kurittaa kaikkia niitä aloja joihin voisi työllistyä. En suosittele. 

Vierailija
6/15 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön. Hallitus kurittaa kaikkia niitä aloja joihin voisi työllistyä. En suosittele. 

Oletko KM? Kuulostaa siltä, että et..

Vierailija
7/15 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kyllä olen. Työpaikkoja ei ole. Revi siitä. 

Vierailija
8/15 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Juuri työllistymisen vuoksi. Liike-elämä ei palkkaa, koska ei ole bisnesosaamista. Kouluissa on aika vähän suunnittelijoita, koska opettajat itse tekevät suunnittelun. Suunnittelijat hoitavat admistratiivisia aineita.

Urapolkuni oli sattumaa. Menin tuuraamaan, kun kouluun tuli tarve. Ajassa, jolloin ei tarvinnut tehdä julkisia hakuja.

Vierailija
9/15 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varhaiskasvatus?

Vierailija
10/15 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin alaa joskus, mutta lopetin ja vaihdoin toiselle alalle, koska uranäkymien epämääräisyys ahdisti. Oli fiksu päätös. Silloisia opiskelukavereita on mm. HR-kentällä, koulutussuunnittelussa yms. Moni kyllä päätynyt sitten käymään lopulta muita opintoja, jotta saa pätevyyden esim. opetustyöhön, opinto-ohjaajaksi jne. Ilmeisen tuurista kiinni taitaa työllistyminen olla kuten myös sivuaineista. Itse en kyllä enää lähtisi kyseisiin opintoihin, mutta minulla kiinnostuksen kohteet olivatkin lopulta muualla ja halusin tutkinnon joka selkeästi johtaa johonkin pätevyyteen ja tuo varmemmat työllisyysnäkymät.

Vierailija
11/15 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä johonkin opetushallintoon, mutta minusta tylsä ala luin mikä. Yliopistossa on muuta paljon kiinnostavampaakin.

Vierailija
12/15 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille!

Ap

Vierailija
13/15 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaihda. Opiskele yleistä sivuaineena ja lisäksi vaikka opetushallinnon tutkinto, niin kelpaat rehtoriksi. Pelkällä yleisellä on todella vaikea työllistyä. Itse olen aivan eri alan työssä.

Vierailija
14/15 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varhaiskasvatus?

Yleinen km ei anna sinne mitään meriittiä työllistyä. Sen lisäksi ala ei sovi sellaiselle, joka ei voi sietää lapsia. 

Vierailija
15/15 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varhaiskasvatus?

Yleinen km ei anna sinne mitään meriittiä työllistyä. Sen lisäksi ala ei sovi sellaiselle, joka ei voi sietää lapsia. 

KM on ylikoulutettu varhaiskasvatukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi