Miljoonasade - Olkinainen
Kommentit (12)
Huumeita ottaneen henkilön pään sisäisiä näkyjä
"Olkinainen" on moniulotteinen kappale, joka tarjoaa runsaasti tulkinnanvaraa. Se on kuvaus yksinäisyydestä, surusta ja luovuudesta sekä näihin liittyvistä mielenterveyden ongelmista.
Laulun Olkinainen edustaa sekä luovuutta että yksinäisyyttä. Se on kertojan luoma kumppani, mutta myös hänen oman mielensä tuote.
On muuten hieno , synkkä biisi! Jopa hieman pelottava. Olen ajatellut että se kertoo biologisesta miehestä, joka kokee olevansa vankinaan omassa kehossaan. Haluaa olla nainen
Hassua, juuri tuli tämä biisi mieleeni tunti sitten. Olin tehnyt tekoälyllä niin kauniin naisen, että huokailin aina kun uusi kuva hänestä valmistui.
Vierailija kirjoitti:
On muuten hieno , synkkä biisi! Jopa hieman pelottava. Olen ajatellut että se kertoo biologisesta miehestä, joka kokee olevansa vankinaan omassa kehossaan. Haluaa olla nainen
Ajattelin samaa. Lopuksi Mielenterveys hajoaa kappaleiksi. Tarina sijoittuu vanhaan aikaan, jolloin "trans" käsitettä ei ollut kenenkään tiedossa. Aivan kuten homoutta pidettiin aikoinaan mielisairautena
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin samaa. Lopuksi Mielenterveys hajoaa kappaleiksi. Tarina sijoittuu vanhaan aikaan, jolloin "trans" käsitettä ei ollut kenenkään tiedossa. Aivan kuten homoutta pidettiin aikoinaan mielisairautena
Aika paljon pitää kääntää tämän tulkinnan eteen... tarinassa kuitenkin mainitaan jonnekin lähtenyt todellinen nainen, jonka kuvaksi Olkinainen on tehty. Protagonisti,myös jättää jälkeensä kirjeen:
"Minä kirjoitan tämän kirjeen
jos viimeinkin tulisit
Että saisit tietää kaiken
jos et minua löytäisi"
Artefakti lähtee luojansa lapasesta ja alkaa riehua. Vertailukohtia löytyy teknisen kehityksen ylivallasta tai vaikka luomiskertomuksesta.
Mielisairaudesta