Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miljoonasade - Olkinainen

Vierailija
08.10.2024 |

Mistä sinun mielestäsi kappale kertoo?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielisairaudesta

Vierailija
2/12 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkiukosta, mutta naispuolisesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeita ottaneen henkilön pään sisäisiä näkyjä

Vierailija
4/12 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viina pirusta

Vierailija
5/12 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olkinainen" on moniulotteinen kappale, joka tarjoaa runsaasti tulkinnanvaraa. Se on kuvaus yksinäisyydestä, surusta ja luovuudesta sekä näihin liittyvistä mielenterveyden ongelmista.

Laulun Olkinainen edustaa sekä luovuutta että yksinäisyyttä. Se on kertojan luoma kumppani, mutta myös hänen oman mielensä tuote.

Vierailija
6/12 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten hieno , synkkä biisi! Jopa hieman pelottava. Olen ajatellut että se kertoo biologisesta miehestä, joka kokee olevansa vankinaan omassa kehossaan. Haluaa olla nainen

Vierailija
7/12 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, juuri tuli tämä biisi mieleeni tunti sitten. Olin tehnyt tekoälyllä niin kauniin naisen, että huokailin aina kun uusi kuva hänestä valmistui.

Vierailija
8/12 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensipsykoosi.

Vierailija
9/12 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottava laulu

Vierailija
10/12 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuten hieno , synkkä biisi! Jopa hieman pelottava. Olen ajatellut että se kertoo biologisesta miehestä, joka kokee olevansa vankinaan omassa kehossaan. Haluaa olla nainen

Ajattelin samaa. Lopuksi Mielenterveys hajoaa kappaleiksi. Tarina sijoittuu vanhaan aikaan, jolloin "trans" käsitettä ei ollut kenenkään tiedossa. Aivan kuten homoutta pidettiin aikoinaan mielisairautena

Vierailija
11/12 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin samaa. Lopuksi Mielenterveys hajoaa kappaleiksi. Tarina sijoittuu vanhaan aikaan, jolloin "trans" käsitettä ei ollut kenenkään tiedossa. Aivan kuten homoutta pidettiin aikoinaan mielisairautena

Aika paljon pitää kääntää tämän tulkinnan eteen... tarinassa kuitenkin mainitaan jonnekin lähtenyt todellinen nainen, jonka kuvaksi Olkinainen on tehty. Protagonisti,myös jättää jälkeensä kirjeen:

"Minä kirjoitan tämän kirjeen

jos viimeinkin tulisit

Että saisit tietää kaiken

jos et minua löytäisi"

Vierailija
12/12 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artefakti lähtee luojansa lapasesta ja alkaa riehua. Vertailukohtia löytyy teknisen kehityksen ylivallasta tai vaikka luomiskertomuksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme