Kokoaikatyö romahdutti elämänlaatuni
Aiemmin tein osa-aikatyötä noin 2-3 vuoroa viikossa ja olin pirteä sekä energinen työn ulkopuolella. Nykyään kun teen kokopäivätyötä, niin elämänlaatu on romahtanut täysin. Työvuorojen jälkeen on veto pois ja viikonloput menee töistä toipuessa. Rahaa saa toki hieman enemmän, mutta ei se kyllä ole sen väärti kun ottaa huomioon muun elämäntason laskun. En todellakaan kaipaa tätä "täystyöllisyyttä".
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Tästä ketjusta näkee, miksi tällä maalla menee huonosti. Laiskaa, vetelää sakkia, joka väsähtää normaalista työpäivästä. Samaan aikaan nautitaan yhteiskunnan tuista, joita ne ahkerammat mahdollistaa näille väsähtäneille. Toki sitten myös haukutaan nämä ahkerat.
Niinpä. Suomalaisten elintasoa pitäisi alentaa siten, että työssäkäyvillä olisi sama elintaso kuin sossupummeilla on nyt, ja sossupummit puolestaan näkisivät nälkää.
Vierailija kirjoitti:
Mikset sitten jatka osa-aikatyötä, jos se sopii sinulle paremmin ja pärjäät pienemmällä palkalla?
En löydä sopivia osa-aikatyöpaikkoja. Kaikki on jotain siivousalaa tai kaupanalaa. Lisäksi haluan selkeät työvuorot, jotka on listaan merkitty vähintään kaksi viikkoa kerrallaan. En todellakaan halua mitään sellaisia tarvittaessa töihin kutsuttavia pestejä, jossa kysytään työvuoroon tyyliin samana päivänä muutaman tunnin varoitusajalla. Sitten kun et suostu, niin ei tarjota enää mitään vuoroja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina tehnyt kokoaikatyötä, mutta tuotahan se mun elämä on, työ imee ihan kuiviin enkä jaksa sen ulkopuolella kuin tehdä pakolliset kotityöt ja syödä ja nukkua. Kesälomalla sitten pääsee vähän ihan elämäänkin. Eläkeiästä tässä haaveilen, että jos vielä olisi terve silloin niin ehkä sitten saan nauttia elämästä.
Juuri näin. Tuntuu, että kesäloma on ainoa ajankohta koko vuonna jolloin oikeasti jaksaa vähän jotain tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla vähän sama ja elänkin yhteiskunnan tuilla. Pärjään niillä tarpeeksi hyvin, joten en näe mitään syytä tehdä töitä.
Joku tekee sinunkin edestä töitä ja maksaa veroja, jotta sinulle voidaan maksaa tukia, ettei sinun ole syytä tehdä töitä.
Tasan ei mene nallekarkit...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla vähän sama ja elänkin yhteiskunnan tuilla. Pärjään niillä tarpeeksi hyvin, joten en näe mitään syytä tehdä töitä.
Joku tekee sinunkin edestä töitä ja maksaa veroja, jotta sinulle voidaan maksaa tukia, ettei sinun ole syytä tehdä töitä.
Tasan ei mene nallekarkit...
Hyvähän se on vetää tuet liiveihin niin kauan, kuin niitä jaetaan. Mutta kun talous sakkaa ja vyötä aletaan oikeasti kiristää, niin voi siinä tulla ikävä töihin.
Meillä menee huonosti, koska työntekijöiden palkat rosvoaa ylipaisunut johto ja sijoittajat. Menen tekemään nyt 4 tunnissa kohteen joka on tehty 20 vuotta sitten 16 tunnissa. Siinä sinulle nykyajan ihmisen laiskuutta. Olemme ahkerin sukupolvi ikinä.