Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vein päiväkotiin äskön lapset kun olen itse sairaslomalla

Vierailija
12.09.2008 |

mies meni kuuteen töihin. Oli tarkotus et lapset ovat minun kanssani siihen kun isi tulee töistä kahden maissa ja itse menen kolmeen iltavuoroon. Mutta nyt olenkin saikulla niin vein ne päiväkotiin ja isi hakee jotta voin levätä. Isomman lapsen ryhmässä täti oli että mene lepäilemään, mutta pienemmän 2,6v täti oli nuivana(tytöt aloittivat nyt elokuussa hoidon ja en oikein tätejä tunne mutta sellanen vanhempi ja ei niin iloinen täti kyseessä:))

tuli vain mieleen että teinkö oikein? Enhän ole kykenenvä työhönikään tänään ja levon tarvitsen parantuakseni.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on parempi, että lepäät nyt heti, ja paranet, eli jaksat taas hoitaa lapsia ja olla töissä. Päiväkotitäti oli hölmö jos oli nuiva.

on parempi vaihtoehto tehdä näin, kuin sairastaa sit viikkotolkulla ja sitä rataa.

Vierailija
2/18 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kyllä oudolta toi että jos vanhempi sairaslomalla niin kannustetaan pitämään lapsi kotona, mites siinä sitten sairastaa, samahan se sitten mennä töihin. Ei noiden kahden vilkkaan 2-4vuotiaan kanssa paljon lepäillä:)

Joo viikon jo jatkunut tämä tauti kun töissä vaan käynyt särkylääkkeiden avulla, nyt painun lepäämään jotta joskus parantuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kannustetaan niin että jos on sairaslomalla niin lapsi pois hoidosta mutta saat tehdä ratkaisun itse. Se on kusipääpäättäjien omaan pussiin puhumista ettei saisi sairastaa vaan antaa tilaa heti toiselle kun vähänkin on mahdollisuus.

Sairasta ja tervehdy, lapset ei nauti sohvalla makaavasta äidistä vaan on parempi olla päiväodisa.

Vierailija
4/18 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan koe velvollisuudekseni infota päiväkodin tätejä, jos olen saikulla. Mitä se heille kuuluu?

Vierailija
5/18 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vanhemman sairaslomalla lapsen voi tuoda hoitoon päiväsaikaan (vuoropäiväkoti), muistakin järjestelyistä voidaan sopia tapauskohtaisesti.

Eli mä ainakin vien lapsen hoitoon mun sairaslomalla, jos en todellakaan jaksa tai kykene sitä itse hoitamaan. Tossa vuosi sitten olin leikkauksessa ja kun pääsin kotiin, miehellä alkoi iltavuorot ja päiväkodin kanssa sovittiin, että lapsi on hoidossa isän työvuorojen mukaan, koska en todellakaan olisi ollut kykeneväinen lasta hoitamaan kotona.

Lepää hyvällä omalla tunnolla nyt!

Vierailija
6/18 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vienyt lapsen melkein jokapäivä pk:n. Muuten ei saa levättyä. Tänäänkin vien, vaikka olo jo parempi, mutta mulla on lääkäri.

Vierailija
7/18 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olen saikulla.

Pakko kait sitä on saada levätäkin. Kuumeessa ei jaksa sapuskaa laittaa ja muuta. Sairaallehan suositellaan lepoa. Nopeammin paranee jos saa ottaa lääkettää ja nukkua olonsa pois.

Jos se saikkupäivä menee kokatessa ja vaippoja vaihtaessa ja jälkiä siivotessa, tauti vain pitkittyy.

Vierailija
8/18 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lähden päiväkodin pihasta ja laitan portin perässäni kiinni, eivät päiväkodin työntekijät varmasti tiedä, menenkö siitä kotiin, kauppaan vai töihin.

Eihän hoitajille kai tarvitse tilittää, mitä aikoo päivän aikana puuhailla? Mistä he tietävät, että vanhempi on sairas? Ei kai sitä tarvitse päiväkodissa kertoa?

Vierailija
9/18 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvojen kanssa kotona, vien lapset saikulla hoitoon.

Järjetöntä käskeä sairaana hoitaa lapsia kun terveet äidit eivät jaksa hoitaa esikoistaan kun ovat äitiyslomalla.

Vierailija
10/18 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä lapset olisivat olleet kotona minun kanssasi kun olisin mennyt iltavuoroon ja isi aamussa. mutta koska olen kipeä niin veinkin ne poikkkeuksellisesti hoitoon niin kerroin sitten syyn.

Vierailija
11/18 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitamaan lapsia siellä töissään, jos olisi sairaana. Eikös sama päde siihen että äiti on sairaana?

Vierailija
12/18 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokien ym. takia et voi noin vain vaihtaa hoitoaikaa. Sinun olisi pitänyt soittaa sinne ja kysyä onko ok.

Vierailija
13/18 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka ei ole ongelma sillä päiväkodin on varauduttava aina muutamaan ylimääräiseen just näiden tilanteiden varalta että hoitoaikaan tulee odottamaton muutos.

Tilanne olisi voinut olla niin että työnantajan pyynnöstä olisi työvuorosi muutettu päivävuoroksi ja tässä tapauksessa ei kukaan kyseenalaistaisi että veit lapsesi hoitoon.

Vierailija
14/18 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vielä selkeä muistikuva hoitovapaa ajalta miltä tuntui olla A-viruksen kourissa (40 astetta kuumetta) ja jaloissa pyöri 1v sekä 2,5v. Se yksi viikko oli suorastaan helvettiä istuin sohvalla kahden peiton alla ja pidin itseäni väkisin hereillä.

Tuon jälkeen päätin, että jos olen töissä ja tulen kipeäksi niin lapset lähtee hoitoon kuinka muuten pystyn ikinä parantumaan kun "paviaani"lauma pyörii ympärillä.

Vierailija
15/18 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näin niin ehkä siinä syy nuivaan suhtautumiseen, kun veitkin lapset eri aikaan hoitoon tai sellaisena päivänä kun heidän ei pitänyt tulla hoitoon.

Vierailija
16/18 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tarkoituksena on levätä ja tervehtyä!

Itse olen joutunut kovan selkäkivun takia saikulle ja lapset tosiaan ovat hoidossa normaalisti, vahvat selkälääkkeet ja vilkkaat leikki-ikäiset - olis tosi hyvä yhdistelmä!

Vierailija
17/18 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisesta saikusta. Mitä se niille kuuluu? Eikä siitä mitään hyvitystä maksuun edes saa, jos pidän lapsen kotona sairaslomani ajan.

Vierailija
18/18 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajalta saa sairaslomaa, jotta lepää kunnolla. Silloin ei voi hoitaa lasta. Lapsikin kärsii, jos joutuu kökkimään sisällä aurinkoisena päivänä kipeän vanhemman kanssa.

Ainoa poikkeus minusta olisi, jos olisi vaikka käsi paketissa, ei voi tehdä töitään ja siksi lomaa, mutta ei estäisi muuten normaalia elämää lapsen kanssa, joka olisi jo iso ja omatoiminen. Silloin pitäisin kotona. Minä pidän kotipäivä, vaikka joskus ihan terveenäkin ja lapsi hoidossa. Teen silloin asioita, joita ei arkisin ehdi, hoitelen virastojuttuja jne. En näe tässäkään mitään pahaa.