Onko täällä jonkun isovanhempi jäänyt pois lapsenlapsen häistä?
Kommentit (8)
Äidin isää en kutsunut, koska emme ole lähes ollenkaan tekemisissä, joskus jossain sukujuhlissa nähty mutta tuskin muistaa edes nimeäni. En nyt laske tähän isän kuolleita vanhempia. Ei harmittanut tai vaikuttanut mitenkään mihinkään.
Oma lapseni meni naimisiin viime kesänä, mutta kumpikaan isoäideistä ei osallistunut häihin, kun kunto ei antanut myöten. Häät oli tällä samalla paikkakunnalla.
Molemmat elossaolleet mummoni jäivät pois häistäni. Toinen oli niin pahasti dementoitunut, ettei enää tunnistanut omaa lastaankaan. Toisella oli lonkkaleikkaus, jonka takia oli vuodepotilaana.
Mummo oli omaishoitajana muistisairaalle ukille eikä halunnut olla yön yli poissa.
Ei meidän äiti jaksanut enää pari vuotta ennen kuolemaansa osallistua lapsenlapsensa häihin. Liikkuminen oli vaikeaa, oli syöpä, ja luulen, että hän pelkäsi olevansa vaivaksi ja toisaalta onhan se pitkä päivä, varmaan arveli myös, ettei jaksa niin pitkään. Ihan luonnollista.
Myös rippi- ja yo-juhlat jäivät väliin. Etäisyys juhlapaikalle n. 300 km.
Mun mummo jätti tulematta häihini, koska pappani taasen tuli juhliin. Ihana sukuni :-D Eronneet siis jo ennen minun syntymääni.
No täällä kaikki isovanhemmat tulevat jäämään pois lastenlastensa häistä.. ihan siitä syystä, että ovat kaikki haudassa.