Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksipuolinen koskettelu suhteessa

Vierailija
06.10.2024 |

Meidän suhde on mielestäni hyvin erikoinen kun ainoastaan minä osoitan mitään kosketusta, läheisyyttä yms. Mieheni ei nykäisekään minua. Ei kyllä lähde poiskaan kun kosken/olen lähellä. Onko normaalia?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapa se 🤔

Siantappoaika

Vierailija
22/38 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla hänen suostumus kosketteluun? Oletko itse antanut aina explisiittisen suostumuksen?

Kyllä olen kysynyt että miltä hänestä tuntuu jos minä koskettelen, niin kuulemma hyvältä, mutta mietin vaan että miksi ihmeessä hän ei itse koskaan koske.

Oletko sanonut aina kun haluat hänen koskettavan sinua että toivot hänen kosketusta ja annat siihen suostumuksen.

Suostumus on päivän sana.

Minä lopettaisin suhteen saman tien, jos minun tarvisisi erikseen vaikkapa halaamiseen tai suuteluun lupaa kysyä.

Syyllistyt siis häirintään ja ahdisteluun. 

Puolisolla on oikeus lähteä milloin va

Kyllä sitten on parisuhde aika pahasti pielessä, jos oman puolison koskettelun kokee ahdisteluna. Silloin on syytäkin lähteä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla hänen suostumus kosketteluun? Oletko itse antanut aina explisiittisen suostumuksen?

Kyllä olen kysynyt että miltä hänestä tuntuu jos minä koskettelen, niin kuulemma hyvältä, mutta mietin vaan että miksi ihmeessä hän ei itse koskaan koske.

Oletko sanonut aina kun haluat hänen koskettavan sinua että toivot hänen kosketusta ja annat siihen suostumuksen.

Suostumus on päivän sana.

Minä lopettaisin suhteen saman tien, jos minun tarvisisi erikseen vaikkapa halaamiseen tai suuteluun lupaa kysyä.

Syyllistyt siis häirintään ja ahdisteluun.&nbsp

Kyllä sitten on parisuhde aika pahasti pielessä, jos oman puolison koskettelun kokee ahdisteluna. Silloin on syytäkin lähteä!

eli avioliitossa ei vois r*iskata koska sehän on vain seksin harrastamista?

Vierailija
24/38 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa puhuttiin raiskaamisesta? Kyse oli puolison koskettelusta ja läheisyydestä. Mene hyvä ihminen hoitoon!!

Vierailija
25/38 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teillä ei taida peitto paljon heilua, ainakaan miehen aloitteesta.

Vierailija
26/38 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa puhuttiin raiskaamisesta? Kyse oli puolison koskettelusta ja läheisyydestä. Mene hyvä ihminen hoitoon!!

Seksuaalinen ahdistelu ja r*iskaukset ovat samalla viivalla. Suostumuksen näkökannasta kumpikaan ei ole ok.

Mikä hätänä? Saako sinusta naisia kosketella vaikka baarissa ilman lupaa?

Vierailija
27/38 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No teillä ei taida peitto paljon heilua, ainakaan miehen aloitteesta.

Miksi heiluisi? Mies jos ehdottaa niin nainen ahdistuu.

Vierailija
28/38 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksuaalinen ahdistelu ja r*iskaukset ovat samalla viivalla. Suostumuksen näkökannasta kumpikaan ei ole ok.

Verrastat siis puolison kosketuksen ventovieraan kopelointiin baarissa ilman lupaa? Mahtaa sinulla olla vaikea elämä.

Vierailija
29/38 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verrastat siis puolison kosketuksen ventovieraan kopelointiin baarissa ilman lupaa? Mahtaa sinulla olla vaikea elämä.

Lukeeko laissa että puolisolla on erityislupa eikä suostumusta tarvita?

Vierailija
30/38 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen ei sano silti koskaan, että ahdistelet? Jos ei sano, niin kai tilanne on sitten ok, jos molemmilla hyvä olo.

Vierailija
31/38 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun kannattaa kyllä pysyä kaukana kaikenlaisista suhteista ja ihmiskontakteista, ettei tule ikäviä väärinkäsityksiä. Me muut ymmärrämme soveliaisuuden rajat ja voimme jatkaa elämäämme kuten ennenkin. Taidankin mennä puolisoa halaamaan ja ihan lupaa kysymättä.

Vierailija
32/38 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen ei sano silti koskaan, että ahdistelet? Jos ei sano, niin kai tilanne on sitten ok, jos molemmilla hyvä olo.

Väärin. Siihen tarvitaan aktiivinen suostumus eikä hiljaisuus ole sitä.

Vierailija
33/38 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun kannattaa kyllä pysyä kaukana kaikenlaisista suhteista ja ihmiskontakteista, ettei tule ikäviä väärinkäsityksiä. Me muut ymmärrämme soveliaisuuden rajat ja voimme jatkaa elämäämme kuten ennenkin. Taidankin mennä puolisoa halaamaan ja ihan lupaa kysymättä.

Syyllistyt rikokseen. Eipä siinä, tyypillistä naisille.

Vierailija
34/38 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun kannattaa kyllä pysyä kaukana kaikenlaisista suhteista ja ihmiskontakteista, ettei tule ikäviä väärinkäsityksiä. Me muut ymmärrämme soveliaisuuden rajat ja voimme jatkaa eläm

Ja toivottavasti kannat julkisilla paikoilla liikkuessasi kylttiä, jossa lukee: Kierrä minut kaukaa! Nimittäin yksikään, joka erehtyy sinua millään tavoin lähestymään, ei taatusti välty ahdistelusyytteeltä..

Vierailija
35/38 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla menee nyt puurot vellit pahasti sekaisin. Parisuhteeseen kuuluvalla läheisyydellä ja ventovieraan kopeloimisella jossain baarissa ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. 

Vierailija
36/38 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei trollailijat älkää nyt pilatko ketjua noilla provoiluilla ja haukkumisilla.

Ap. Sun kannattaa vaans sanoa miehelle suoraan, että onko hän itse huomannut, ettei hän koskaan oma-aloitteisesti tule koskettamaan sua jaa lisää että et halua syyttää vaan tuoda asian esiin jos vaikka hän ei ole tiedostanut sitä ollenkaan ja todella kaipaat ja haluat hänen kosketusta.., niin voi hyvinkin olla että hän ottaa asian heti ratkaisun tasolle ja ongelmaa ei enää ole. 

Miehet voivat olla niin putkinäköisiä, hyvässä ja huonossa, että yhtä kehnosti kun on ollut tiedostamatta omaa osuuttaan/osattomuuttaan, niin yhtä hyvin sitten kun asia sanotaan "hauki on kala"- tyyliin hän sen pystyy fiksaamaan. 

Voi olla että hänen lapsuudenkodissaan ei paljoa kosketeltu ja hänelle ei ole luontaista halailla ja osoittaa kiintymystä samoin kuin sinulle, mutta kyllä hän siihen pystyy, kun lähtee tekemään. Jos haluaa. Pikkujuttu oikeastaan, ihminen pystyy vaikka mihin. Kun on halua, ja miksi ei olisi halua siihen?

Vaikea uskoa sellaista vaihtoehtoa, että mies olisi suhteesi ylivarovainen eikä uskalla tulla oma-aloitteisesti sinua koskettamaan. Että jotenkin luulisi sinun ärsyyntyvän ja tulevan torjutuksi, tuskinpa, kun sellaisesta ei ole ollut mitään viitteitä. 

Epäilen että on vaan saanut tyypillisen suomalaisen ei-kosketella-paljoa-kasvatuksen ja se on jäänyt päälle. Nyt sitten suhteessa hän huomaa että on mukavaa, kun nainen tulee hellimään häntä mutta hän ei ole vielä prosessoinut että hän voisi tehdä samoin, vaan on jäykkää. Nyt kuitenkin tarvittaisiin ihan maskuliinista aloitteikkuutta ja hellimisen molemminpuolisuutta, ettei liekki sammu. 

Vierailija
37/38 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla menee nyt puurot vellit pahasti sekaisin. Parisuhteeseen kuuluvalla läheisyydellä ja ventovieraan kopeloimisella jossain baarissa ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. 

Henkilö joko ei todellakaan ymmärrä tätä eroa, hän haluaa tahallaan ymmärtää väärin ja vääristää tietoisesti asioita tai hän vain provoilee. Kaikissa tapauksissa aika surullista, joten kannattaa vaan jättää kommentoimatta.

Ap:lle vaan, että kannattaa asioita keskustella. Se omien tarpeiden avaaminen toiselle kehittää myös sitä keskustelukulttuuria parisuhteessa. Meillä on erilainen tapa osoittaa läheisyyttä ja ne ei aina ole luonnollisesti samat. Mulla puoliso löysi oman tahansa huomioida minua, kun kävimme asiasta keskustelua. Meillä suukotellaan ja halaillaan spontaanisti arjessa nykyisin huomattavasti useammin kuin alkuhuuman jälkeen oli.

Vierailija
38/38 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole pyytänyt kosketusta, kun tällaisten asioiden pitäisi tulla luonnostaan, eikä "kerjäämällä" :)

-ap

Et voi olla tosissasi. Kannattaa lopettaa parisuhde ja olla yksinään jos oletus on että toisen pitäisi tietää mitä sinä haluat. Ihmiset eivät ole ajatustenlukijoita. Parisuhteen tärkeimpiä asioita on kyky puhua, kuunnella ja ilmaista omia tarpeitaan ja halujaan. Ei se ole kerjäämistä. Miehet eivät yleensä kaipaa koskettelua samalla tavalla kuin naiset eikä hän luultavasti ymmärrä että sinä olisit tyytymätön. Avaa suusi ja katso mitä tapahtuu. Jos asia ei korjaannu niin mieti sitten mitä teet. Hullua vaan odottaa ja toivoa että tilanne muuttuisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä