Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vaihdan pääainetta yliopistossa?

Vierailija
06.10.2024 |

Olen luokanopettajaopiskelija. Miten te ymmärrätte nämä tiedot? Onko niin, että luokanopettajan tutkinto-ohjelmassa opiskeleva voi hakea opinto-oikeuden siirtoa VAIN kasvatustieteiden tutkinto-ohjelmaan, eikä mihinkään muuhun tutkinto-ohjelmaan? Itse haluaisin vaihtaa erityispedagogiikkaan, jota olen opiskellut jo tovin.

https://www.utu.fi/fi/yliopisto/kasvatustieteiden-tiedekunta/opiskelu/m…  

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy koulusta. 

Vierailija
2/9 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtohaulla? Ota yhteys opintoneuvojaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä kysy opinto-ohjaajalta. Hän saattaisi jopa antaa oikean vastauksen. 

Vierailija
4/9 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vaihtanut puisen pääni korkkiseen. Ei väsy niska enää! 

Vierailija
5/9 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuon niin, että yliopistossa ei näköjään opeteta edes alkeita tiedonhankinnasta. 

Vierailija
6/9 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dekaanin toimistossa on sitä varten vaihdesauva. Teet vain kirjallisen anomuksen ja kun se on käsitelty ja hyväksytty, pääset dekaanin läsnäollessa käyttämään sauvaa ja laittamaan uuden pääaineen silmään.

Vierailija
7/9 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän tuossa lukee, että luokanopiskelija voi siirtyä lomakkeella opiskelemaan VAIN kasvatustiedettä pääaineena. Et siis voi saada siirtoa erkkapedaan vaan sinun pitää pyrkiä siihen pääsykokeen kautta.

Vierailija
8/9 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä itse erityisopeteukseen, jos ei tuon paremmin suomen kieltä osaa. Kuitenkin hyvin selkokielinen ohje tuo linkkaamasi. 

Vierailija
9/9 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän tuossa lukee, että luokanopiskelija voi siirtyä lomakkeella opiskelemaan VAIN kasvatustiedettä pääaineena. Et siis voi saada siirtoa erkkapedaan vaan sinun pitää pyrkiä siihen pääsykokeen kautta.

Jos saa siirtyä useamman kerran etkä halua lukea pääsykokeeseen, niin siirry nyt kasvatustieteen pääaineopiskelijaksi, opiskele sivuaineena erkkapeda ja sitten parin vuoden päästä muuta pääaineeksi erkkapeda (koska olet kasviksen pääaineopiskelija ja kasvikset saavat vaihtaa erkkapedaan lomakkeella) 

Tämä olisi kuitenkin aika noloa ja kannattaa muutenkin kysyä, saako noin edes tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä