Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Botuliini peräsuolen haavauman hoidossa, kokemuksia?

Vierailija
06.10.2024 |

Auttoiko, tuliko komplikaatioita? Heikkenikö pidätyskyky? Saitko puudutusta tms, oliko toimenpide kivulias?

Sairauslomaa ei ilmeisesti saa, vaikka esim. ilman pidättely ei välttämättä onnistu..

Itse odotan kutsua tuohon ja kaikki kokemukset tervetulleita.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukkarikin rentouttaa

Pekka

Vierailija
22/27 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään olin toimenpiteessä. Ei ollut paha, pistos tuntui mutta se oli nopeasti ohi. Sain 3 päivää sairaslomaa koska olen työssä josta en voi yhtäkkiä käydä vessassa jos tarve tulee. Kerrottiin että pidätyskyky lähinnä pieruihin voi heiketä mutta se on ohimenevää ja tulee vain osalle potilaista. Jään odottelemaan miten auttaa vaivaani..  mutta toimenpide oli siedettävä ja jos tästä apua on niin mielummin tämä kuin 3 x päivässä sen rasvan laittoa jota käytin 2 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko apua botoxista? 

Ninim. Samaa vaivaa

Vierailija
24/27 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerronpa kokemukseni. Minulla oli tosi pitkään tosi kipeä peräaukko ja oireiden perusteella lääkäri arveli sen olevan peräaukon haavauma. Sain ajan leikkaustoimenpiteeseen, jossa minut nukutettiin. Herättyäni lääkäri kertoi, että oli löytynyt kaksin haavaumaa, toinen klo 12 ja toinen klo 6. Ne oli käsitelty ja vsrtijapoimut poistettu. Operaatiossa oli pistetty myös botoksia peräaukon sisempään sulkijalihalseen. Lääkäri kertoi, että botox alkaa vaikuttaa vasta 2 viikon kuluttua ja vsikutus kestää 3kk. Ja se meni. Sairaslomalla olin 1,5 viikkoa sen leikksushaavan vuoksi, en botoksin takia. Botoksin vaikuttaessa piti vessaan mennä heti kun siltä alkoi tuntua, koska pidätyskyky oli huonompi.  Yhden kerran tuli kotona housuun, mutta siitä otin opikseni.  Pieruja saattoi päästä seksin aikana tai kun nousi tuolista. Kun botox vaikutti, ei peräaukon lihas enää krampannut kivuliaasti. Eli kipu poistui. Kipu palasi kun botoksin vaikutus loppui, koska toinen haavauma ei ollut parantunut kokonaan. En halunnut heti uusia botoksia, vaan halusin yrittää dildiatseemivoiteella, jotta voin käydä piereskelemättä jumpassa. Nyt piti kuitenkin hakea taas botox, koska kipu ei vain lopu. Lääkäri suunnitteli, että laitetaan 3kk kuluttua heti toinen, jotta haavauma varmasti viimein paranee. Puudutuspiikit molemmille puolille tuntuivat ikävältä, mutta kyllä ne kesti. Itse botoksin laitto ei sitten puudutettuna tunnu enää miltään. En ymmärrä miksi ap sai 3 päivää sairauslomaa botoxpiikkien jälkeen, kun niiden vaikutus ei ala edes heti. Minä palasin pistosten jälkeen takaisin työpaikalleni hommiin.

Vierailija
25/27 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä täydennys: ensin useampi yleoslääkäri oletti ne vartijapoimut peräpukamiksi ja hoito oli väärää. Erikoislääkäri tiesi heti mistä on kyse.

Vierailija
26/27 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä tää edes tarkoittaa? Mulla on siellä kans haava eikä parane. En ole koskaan mistään botullinista kuullutkaan.

Ei haavoja botuliinilla hoideta. Ehkä siksi et ole siitä kuullut. 

Vierailija
27/27 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit jättänyt homoilematta, niin ei tarvitsisi nyt tuskailla botuliinin kanssa.