Raksamiehen palkka vs. sairaanhoitaja - reilua?
Ystäväni mies (amis) tienaa 4000 euroa kuussa rakennusmiehenä eli työssä, jota aivoton apinakin kykenee tekemään. Minä tienaan korkeakoulutettuna sairaanhoitajana 3000e/kk.
Onko tämä reilua?
Kommentit (26)
Tuskin, mutta rakennusmies saa palkkansa firman pussista, hoitaja julkisista varoista.
Minä tienaan korkeakoulutettuna sairaanhoitajana 4000€/kk. Miltä se tuntuu?
Raksamiehet tekee töitä, sairaanhoitajat juo kahvia ja juoruaa.
Vierailija kirjoitti:
Raksamiehet tekee töitä, sairaanhoitajat juo kahvia ja juoruaa.
Kukaan ei tarttunut provoon niin ap:n piti kommentoida itse :(
Vierailija kirjoitti:
Niin miltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin miltä?
Siltä ainakin että jos oikeasti olisit sairaanhoitaja niin tietäisit kyllä mitä sairaanhoitaja tienaa.
Ei ole reilua, todellakaan. Syyt ovat historiassa, mutta niistä ois jo korkea aika päästä eroon. Kuten hoivaviettimyytistä. En sano etteikö joillain semmoinen ole, mutta ei muillakaan aloilla rangaista siitä, että on työstään kiinnostunut! Pänvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin, mutta rakennusmies saa palkkansa firman pussista, hoitaja julkisista varoista.
Onneksi jäävät työttömäksi kaikki raksamiehet
Ainahan voit vaihtaa urasi rakennusmieheksi, mikäs sitä estää?
Opiskele sinäkin raksamieheksi niin tienaat enemmän. Ammatinvalintakysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten hoitajien palkka laskee! Koska se palkka koostuu raksamiehen veroista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi toivot pahaa ihmisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi toivot pahaa ihmisille?
Koska se on suomalainen. Suomalainen maksaa 100 euroa ettei naapuri vaan sais 50 euroa😂
Ammatinvalinta kysymys. Ja miksi haukut raksamiehiä? Tv. Rouva 53v.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole reilua, todellakaan. Syyt ovat historiassa, mutta niistä ois jo korkea aika päästä eroon. Kuten hoivaviettimyytistä. En sano etteikö joillain semmoinen ole, mutta ei muillakaan aloilla rangaista siitä, että on työstään kiinnostunut! Pänvastoin.
Se historiallinen syy on misogynia. Naisia ei ole katsottu ihmisiksi, eikä käytännössä katsota pitkälti vieläkään, vaikka paperilla näin väitetään ja tosiasiassa mies on se, joka on ihmiskunnan tulevaisuuden kannalta kyseenalainen - aina. He tietävät tämän kaikki syvällä sisimmässään, minkä vuoksi kaikki kulttuurit ovat rakennettu lähinnä tätä totuutta peittelemään
Th-alalla toimivat naiset ovat muuten itsekin misogynistisiä mm. Raskaana olevia naisia r aiskaten, erottaen vastasyntyneitä äideistä, kultivoiden misogynististä diagnostiikkaa, naisvihamielistä ja seksiorjuuttavaa "ehkäisyä", jne. Jne. Jne.
On täysin oikein. Sitä en kyllä ymmärrä, että jos raksatyö on aivotonta niin miksi ap ei rakenna ja myy taloja? Sillä tavalla tuntemani raksamiehet on saaneet satojen tuhansien voitot. Itse en osaa ja toisaalta olen liian mukavuudenhaluinen ulkotöihin.
Mumma ja Puppa, koira, kaikki yhdessä nauramaan! 👴🏻👵🏻🐶😚🥳💗