Mitä töitä nykyään saa?
Kun aina työllistymisestä ja työttömyydestä puhuttaessa jotkut sanovat, että "kyllä niitä töitä on tarjoilla", niin mitä he tarkoittavat? Mitkä ovat näitä töitä, joihin kuulemma pääsee lähes kuka tahansa? Tarkemmin kysyttäessä selitetään jotain esim. vessojen siivoamisesta tai raksa-alasta. Hiukan omituista, koska ei kyseisille aloille oteta ketä tahansa ja vaatimuksia voi olla. Usein tarvitsee lupia, ajokortin tai ainakin kovan fyysisen kunnon. Eikä ole mikään itsestäänselvyys, että jokaisella ihmisellä on kyseisiä etuja.
Tässä vuoden verran työttömän olleena ihmettelen todella sitä väitettä, että kelle tahansa on koska tahansa töitä tarjoilla. Vaikuttaa siltä, että tuota väittävät ihmiset ovat sellaisia, jotka eivät ihan tunnista sitä, että heillä itsellään on pätevyyttä jollakin alalla.
Mutta haluaisin kyllä tietää jos on oikeasti töitä, joita ihan kuka tahansa ihminen voi tehdä ja saada. Enkä halua saada vastaukseksi vain jotain epämääräisiä selityksiä, vaan vaikka ihan ilmoituksia avoimista työpaikoista tai firmoista, jotka nyt palkkaavat matalalla kynnyksellä kenet tahansa.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mikä tahansa työ kelpaa niin laita hakusanaksi Puhelinmyynti, henkilökohtainen avustaja tai myyjä.
Täällä ei ole ainoatakaan henkilökohtaisen avustajan paikkaa ja kauppaan ei pääse koska niissä on jo tarpeeksi myyjiä.
Mitä töitä siellä on sitten? Vai onko mitään? Opiskele sen perusteella ammatti tai hae oppisopimuksella töihin :)
Ei oppisopimusta nykyään hevillä saa.
Ainakin opiskeleva lapseni ei ole katsonut mitään avoimia työpaikkoja pätkän vertaa. Ottaa suoraan yhteyttä yrityksiin ja hyvin tuolla tuntuu töitä piisavan. Tekee siis opiskelujen ohessa duunia. Ja duunia tuntuisi olevan niin paljon kuin vain jaksaisi tehdä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mikä tahansa työ kelpaa niin laita hakusanaksi Puhelinmyynti, henkilökohtainen avustaja tai myyjä.
Täällä ei ole ainoatakaan henkilökohtaisen avustajan paikkaa ja kauppaan ei pääse koska niissä on jo tarpeeksi myyjiä.
En tiedä missä asut, mutta itse sain henkilökohtaisen avustajan paikan päivässä. Tosin minulla myös vakituinen toinen työ. PKS
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä pk-seudulla hyvin menestyvässä melko isossa firmassa, töihin pääsee ilman mitään tiettyä koulutusta, kaiken tarvittavan oppii työssä. Palkka vuodessa kokonaisuutena noin 40000-50000e riippuen vähän mitä tehtävää tekee. En kyllä kerro firman nimeä nyt koska en halua mitään hakijatulvaa tänne kilpailemaan itseni kanssa joka on myös melko kadultarepäisty ollut aikanaan mutta nyt osaan hyvin tehtäväni. Tässä juuri töissä olen ja kirjoittelen huvikseen vauvaan. Jos kaikki toimii niin minä voin vain istua päivät pitkät. Ihanaa. Asuntolainakin tuossa pikkuhiljaa lyhenee ja suunnittelen seuraavaa kaukomatkaa.
Paskapuhetta mutten usko sittenkään.
Keikkahommiin...hämärissä työtä riittää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä töitä siellä on sitten? Vai onko mitään? Opiskele sen perusteella ammatti tai hae oppisopimuksella töihin :)
Minulla on jo 3 koulutusta enkä lähde enää yhtään mihinkään kouluun.
Voit jäädä kotiin ja olla menemättä mihinkään, mutta jatkossa siitä ei enää sinulle makseta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on jo 3 koulutusta enkä lähde enää yhtään mihinkään kouluun.
Voit jäädä kotiin ja olla menemättä mihinkään, mutta jatkossa siitä ei enää sinulle makseta.
Kyllä työtön saa työmarkkinatukea. Ei ole koulutuspakkoa.
Niihin vaaditaan koulutus.