Mikä on pisin bussimatka, jonka olet matkustanut?
Siis yhteen suuntaan? Itsellä varmaan Kuopiosta Helsinkiin. Meni päälle 6 tuntia. En enää toiste kyllä.
Kommentit (75)
Pohjanmaalta Pietariin, silloiseen Leningradiin ja paluumatka tietysti myös. Tämä on ilmeisesti pisin, kilometrejä en tiedä, mutta ainakin yön yli matkustettiin.
Useita kertoja Kokkolasta Kuhmoon (ja toisinpäin)
Tallinna - Riika kahteen kertaan.
Murcia - hmmm, minnehän me mentiin pisimmällä matkalla, taisi olla Almeria. Useita muita 4-6 tuntia kestäviä bussimatkoja Espanjassa.
En ole vieläkään saanut tarpeekseni, vaan jossain vaiheessa aion mennä Flex-busseilla Wieniin.
Bukarest - Bordeaux
51 tuntia kesti.
Oulu-Druskininkai koiran kanssa näyttelyreissulla.
Helsingistä Pariisiin, mitäköhän siihen meni 2 vuorokautta muistaakseni, toki yöt laivoilla.
Vaasasta käytiin Ylläksellä, 685km yhteen suuntaan.
Voi olla joku luokkaretkikin ollut pitkällä ..mut aikuisena 80km..sitten töissä Ivalossa kun olin ,junalla hki-roi.Rovaniemi-ivalo 299km.Se ainakin.
Varmaan Tampere-Kokkola väli. Tosin kyseisenä päivänä tuli paljonkin istuttua bussia, mutta tuo oli pisin väli kolmesta matkasta.
Hyi kamala millaisia matkoja ihmiset istuu busseissa. En ole opiskeluajan jälkeen itse bussissa ollut enkä mene. Hirveitä kuumia hajukasoja. Aina tuli paha oli ja ne maksimimatkat mitä olin (3h) olivat aina yhtä tuskaa.
Pariisi - Lounais-Englanti. No lautalla kyllä pääsi vähän jaloitteleen ja kanaalin ylitettyä sitten takaisin samaan bussiin.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ollut bussissa, autokin on keksitty.
Linja-auto, henkilöauto.. huomaatko yhteyden?
Kahden viikon Euroopan kiertue bussilla 1968. Kävimme niin monessa
maassa, ettei nähtävyyksiin jäänyt hirveästi aikaa. Vain Pariisissa olimme kolme päivää. Excursiomatka yliopistoaikana Oulu-Pohjois-Norja 1979.
Tässä ei eroteltu onko kyse reittimatkasta vai tilausajokiertueesta.
Pisin tilausajo on ollut luokkaretki Tampere - Hampuri. Siinä toki yövyttiin välillä eikä ajettu yhtäjaksoisesti.
Pisin yhtäjaksoinen reittimatka oli Helsinki - Petroskoi vuonna 2019. Lähtö rautatieaseman tienoilta kello 17 tai 18, mutta Mellunmäestä lähdettiin vasta tuntia myöhemmin. Perille saavuttiin ennen kello 7 seuraavana aamuna. Pitkiä taukoja pidettiin kaksi: Lappeenrannassa ja rajalla. Matka kesti siis noin 12 tuntia.
Tallinna - Vilna -menopaluun olen tehnyt neljä kertaa. Suuntaansa matka kestää yöllä 8,5 tuntia eikä käytännössä taukoja pidetä. Bussissa on tosi hyvin jalkatilaa ja ilmastointi ja kahvia ja teetä. Tallinna-Riika-matkan olen tehnyt menopaluuna yli kymmenen kertaa, sen vielä kestää päivämatkana.
Ranskan Les deux Alpes kahtena kesä meno ja paluu. Nuorena jaksoi ja olihan niillä matkoillakin jo säpinää.
Turusta Helsinkiin. Teini-ikäinen lapseni oksensi, koska voi helposti pahoin autossa. Juna on mukavampi