Nenäverenvuotoa useasti / aiemmin ei koskaan
Moi,
Mulla on alkanut vuotaa n. 2xvko verta nenästä aivan yllättäen, sitä tulee paljon kerrallaan, noin minuutin ajan, mukana välillä veripaakkuja. Normaalisti en vuoda koskaan verta nenästä. Onko muilla tapahtunut vastaavaa. Tiedän, että siitä ei kannata huolestua, kehossa tapahtuvat muutokset ovat ymmärrettäviä, mutta kiinnostaa tietää onko muillakin käynyt näin ja milloin alkanut sekä loppunut. Itsellä alkoi suunnilleen rv 9
rv 14
Kommentit (5)
alkuraskaudesta kuulemma limakalvot kauttaaltaan ovat niin kuivat että verenvuotoa saattaa olla. Itsellä oli ekan raskauden kohdalla. EN muista millon se ohi menee.
vaikka normaalisti ei tule ikinä verta nenästä.
Samoin ikenistä tulee tosi usein. Joka hammaspesulla ja välillä vaikkei söisi edes kovin " kovaa" ruokaa niin saattaa alkaa vuotamaan! =( Ei kivaa, mutta onneks raskauden jälkeen vaiva on tipotiessään!
Liberon nettisivuilla on sellainen mukava " raskauskalenteri" , jossa selvitetään ihan kuvien kanssa raskauden kulku sekä vauvan että äidin kantilta. Siellä muistaakseni viikolla 17 kerrotaan tästä ikenien ja nenän veren vuodosta: Mielestäni hyvä paikka tutkia ja näyttää jopa vanhemmille sisaruksille, kuinka vauva äidin masussa kehittyy ja kasvaa.. Tutustumisen arvoinen juttu!
Iloista odotusta kaikille!
hei!
mulla on vuotanut verta nenästä joulukuun puolesta välistä lähtien (eli 2 kk), eikä se vieläkin tunnu loppuvan. Ikenistakin vuotaa hampaiden pesun yhteydessä, mutta nyt jo huomattavasti vähemmän, kun edellisen kuukauden aikana. Ienvaivat ainakin johtuvat neuvolatädin mukaan tukikudosten löystymisestä.
rv 28+0
Mulla myös alku raskaudesta nenästä tuli verta jatkuvasti. Mut sit se loppu ihan yht´äkkiä ehkä joskus rv 20 kieppeillä (tai vähän aikasemminkin). Tuo veren tulohan on ihan normaalia raskaudessa. Mutta ikävä vaiva kylläkin.
-Nanna- rv37