Äitini on tällainen tyypillinen naapurien kyttääjä
Kyllä hävettää. En haluaisi käydä vanhemmillani, koska minua hävettää tämä asia. Hän kyttää mitä roskiksiin laitetaan ja selittää minulle puhelimessa, kuinka sinne oli taas laitettu sinne kuulumatonta. Hän kyttää mistä ihmiset kulkee ja oikooko nämä nurmikolta. Hän kyttää minne autot jätetään. Hän kyttää jopa minne minä parkkeeraan auton ja aina on jotain huomautettavaa. Tällä hetkellä hänen suurin harminsa on, että eräässä asunnossa asuu jo 6 kuukautta ihminen, joka ei ole talon kirjoilla ja käyttää siis luvatta vettä, saunaa ja hissikin kuluu kun asuu 24/7. Hän käy huomauttelemassa jos asunnon ovissa ei lue kaikkien sielä asuvien sukunimi. Koiria tai lapsia ei saisi olla tietenkään kenelläkään.
Kommentit (18)
Tämän takia en asu kerrostalossa. ....Tämänkään takia.
Meillä on monta naapuria, joiden pitää tietää kaikki, mitä kerrostalossa tapahtuu. Jos he eivät tiedä, he kysyvät.
Tiedän erään jo kuolleen ihmisen, joka istui aamu 7 asti keittiön pöydän ääressä katsomassa parkkipaikalle ja raportoi siitä sitten naapureille/tutuille/pojallensa, että mitä kukin teki ja ketä kulki.
Voi että miten surullisia elämiä ihmiset elää nykyäänkin. Vuosia elämästä käytetään toisten kyttäämiseen ja pahan puhumiseen. Jopa ihan terveinä ja järkevinä pitämäni ihmiset muuttuvat vanhemmiten tuollaisiksi.
Mun talossa on kaksi uutta naapuria jotka ottivat heti tämän roolin. Voisi kuvitella tämä tapa tulee vuosien kanssa huomaamatta mutta heti ensimmäisenä päivänä. Puhdasrotuisia kyttääjä juoruilioita.
Ootteko huomannut kamerakyylät.
Jos meet ulos heti on joku muukin tullu ulos.Kamera kyyläänpihaa vaikkei ehkä saisi muiden pihoja kyylätä..Lopetin ulkona olon ja nyt ryteikkö kasvanut onneksi..oon hiljaa jos teenkin jtn.koko kesänä ei ruohoa ees ajettu.Ruohikko aluetta onneksi vähän Trinmeril ajaa
Et sitten keksinyt mitään muuta pa$kapuhetta äidistäsi?
Entä jos käyttäisit lopun lauantain tutkiskellen eli itsereflektoiden, millainen ihminen sinä itse olet?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on monta naapuria, joiden pitää tietää kaikki, mitä kerrostalossa tapahtuu. Jos he eivät tiedä, he kysyvät.
Ärsyttävää mutta jotenkin huvittavan liikuttavaa. Vastauksia saavat varmaan monenlaisia. Mihin aikaan tulit eilen kotiin? Kuka vieras oli pihassa punaisella autolla? Etkö ollutkaan eilen töissä? Tuodaanko sinulle kaupasta ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävää mutta jotenkin huvittavan liikuttavaa. Vastauksia saavat varmaan monenlaisia. Mihin aikaan tulit eilen kotiin? Kuka vieras oli pihassa punaisella autolla? Etkö ollutkaan eilen töissä? Tuodaanko sinulle kaupasta ruokaa?
Tuollaista juuri.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos käyttäisit lopun lauantain tutkiskellen eli itsereflektoiden, millainen ihminen sinä itse olet?
Oletko kyttääjä?
Mä olen tosi kiitollinen siitä, että asun kerrostalossa, jossa kukaan ei välitä toistensa tekemisistä. Meillä ei ole yhtään kyttääjää, eikä heippalappujen jättäjää. Johtuu ehkä siitä, että ei ole pesutupaa, eikä pihaa, ne kun on tyypillisiä riitapukareiden lempipaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kyttääjä?
En. Mua kiinnosta vi##uakaan mitä muut ihmiset tekee. Mutta mitä se ap täällä itkee? Mikä nössö ei suoraan sano äidilleen, että käytös on typerää?
Mikäli aloutus ylipäätään on totta.
Pahinta ovat juoruavat ihmiset.
He kertovat näkemänsä/ kuulemansa eteenpäin lisäten aina tämän " en sitten tiedä, mutta näin kuulin".
Juoruavat henkilöt eivät tajua että toisten asioiden levittäminen on laitonta ja loukkaa/ vaikeuttaa henkilön yksityisyyttä ja elämää.
Olin opiskeluiden myötä tavannut tulevan puolisoni opiskelupaikkakunnallani. Tulin kesätöihin lapsuuden kotipaikkakunnalle, kun vanhemmat lähtivät pikkuveljen kanssa mökille, niin poikaystävä tuli viikonlopuksi meille.
Yllätyksekseni naapurin täti raportoi tarkasti äidilleni miten vieras auto oli ollut meidän pihassa koko viikonlopun ... sekin oli tullut esille, että heillä ei saanut yöpyä poikaystävä tyttären huoneessa ennen kuin olivat kihloissa... näin vielä 80-luvulla.
Äiti oli todennut tyyliin aha, se oli varmaan "Samu" 😄
Naapuri oli tyrmistynyt 😌
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tosi kiitollinen siitä, että asun kerrostalossa, jossa kukaan ei välitä toistensa tekemisistä. Meillä ei ole yhtään kyttääjää, eikä heippalappujen jättäjää. Johtuu ehkä siitä, että ei ole pesutupaa, eikä pihaa, ne kun on tyypillisiä riitapukareiden lempipaikkoja.
Eräs naapuri jätti lapun minulle siitä, että olin rakastellut mukamas liian kovaäänisesti tyttöystäväni kanssa. No, tämä samainen naapuri on itse aika kovaääninen omissa petipuuhissaan. Oli varmaan lapun jättäessään itse ilman kumppania ja sitten kateellisena päätti tuollaisen tervehdyksen lähettää. Ihan ystävällinen lappu sinänsä sisällöltään, mutta jonkinlainen ivallisuus siitä kyllä paistoi läpi. Onhan näitä.
Olen asunut monessa mukavassa taloyhtiössä, mutta nykyisen kerrostaloasunnon stalkkerimummot ovat ihan omaa luokkaansa: Roskat on väärin lajiteltu, parvekkeen kukat vääränlaisia, auto väärin pysäköity, kaikki tuntemattomat vieraat "kuulustellaan", ovikoodi vaihtuu jatkuvasti jne.
Talossa on toimiva huoltoyhtiö, mutta mummot siistivät silti rappukäytäviä ja tekevät pihatöitä. Ilmoitustaululla on usein huomautuksia melusta, vaikka talossa erittäin hyvä äänieristys.
Meilläkin on kerrostalossa tuollaisia.