Pääsettekö, voihan nyt vi..u, Telia Financen sivuille?
En ole koko viikkoon päässyt. Koko ajan pyörii vain kolmipalloinen mato ja lukee teksti Tunnistaudutaan tai _Tunnistautuminen käynnissä_. Lisäksi olen maksanut 1200 euroa jo melkein 2 viikkoa sitten Telia Financen laskua eli loput puhelimen rahoituksesta. Ja se ei näy vieläkään poressa eli positiivisessa luottotietorekisterissä. Olen noista kahdesta asiasta jo muutamaan otteeseen soittanut Telia Financeen, mutta sieltä tulee vaan tumpelovastauksia ja levitellään käsiä.
Kommentit (3)
En pääse Telia Rahoituksen sivuille. Olen yrittänyt puhelinta ostaa, mutta Telia Rahoitusta klikatessa tulee juuri tuo teksi tunnistautuminen käynnissä ja se vain jatkuu, jatkuu ja jatkuu.
IS haastateli jotain Telian Henryä joka oli, toivottavasti käskettynä ja hyvin maksettuna, täysin kuutamolla pyöritellen palvelunestohyökkäyksen taustoja. Onhan Telialla tehty riskiarvio, ainakin Traficomiin se on pitänyt toimittaa? Kysymys ei ole pelkästä palvelunestohyökkäyksestä, eikä IBM mainframestä, ei Cobol-ohjelmoijien ikääntymisestä, eikä edes tietomurrosta Nordean verkkoihin. Yksistään. Johtuen IS:n artikkelissa taivastellusta viranomaisten jatkuvasta vaitonaisuudesta, on kysymys yhä suuremmalla todennäköisyydellä koordinoidusta, osin palvelunestohyökkäykseen liittyvästä, tietomurrosta usean teleyrityksen, rahoituslaitoksen ja mahdollisesti muiden keskeisten alojen verkkoihin ja järjestelmiin. Erittäin vahvat syyt olettaa että useamman kohteen varmistustallennuksia olisi korruptoitu hiljalleen kuukausien ajan ja nyt uhataan koordinoidun "aikapommin" laukaisulla korruptoiden loputkin online tiedot. Edessä olisi kuukausien työ palauttaa varmistukset perustilaan ja edelleen järjestelmään. Tätäkin painavammat syyt on toivoa ettei näin ole. Vaitonaisuus jatkuu, kello käy ja oletus on että poliisi, finanssivalvonta, rahoitusvakaus, Traficom, pankit ja mahdollisesti PV pitävät kriisipalaveria. Alkuviikosta olisi pakko tulla julkisuuteen ihan realistisen tiedon kanssa, eikä pelkästään ihmetellä vanhoja päivittämättömiä joka kodin Zyxeleitä, sinänsä aiheesta.
Rahat on mennyt toisiin taskuihin.