IL: Laitteet eivät tepsi uusiin henkilökortteihin: Ihmisiä joutunut ongelmiin apteekeissa
Mihin ongelmiin?
Onko joltakulta kysytty joskus henkilökorttia apteekissa?
Minulle ei moista ole sattunut. Kela-kortti on kyllä riittänyt, ja maksuun pankkikortti.
Onko nämä ongelmat jotain valtakirjalla toisen puolesta asiointeja?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vanha henkilökortti on huono kun kuva etupuolella ja viivakoodi takana.
Hakee vaikka postista pakettia niin saa pyöritellä korttia ja peukalo tai sormi on yleensä edessä.
Voi ei. Monta kallisarvoista sekuntia sun elämästä menee tähän touhuun? Jaksuhalit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään moni ei kuljeta Kela-korttia mukana. Puhelimen kuorissa tai pienessä korttitaskussa on pari tärkeintä korttia, tyyliin pankkikortti, ajokortti, henkkari. Näissä kun on ollut kaikissa se hetu viivakoodina, niin se on toiminut lääkäri-ilmoittautumisissa, apteekeissa, kauppojen kanta-asiakasohjelmissa jne. ihan samalla tavalla kuin Kela-kortin viivakoodi.
Nyt uusissa henkkareissa ei olekaan enää viivakoodia, jolloin ihmisten pitäisikin tajuta alkaa kuljettaa taas sitä Kela-korttia uudestaan mukana. Ei kai sitä heti hoksaa, jos on tottunut, ettei sitä enää tarvitsekaan. Kaikki lääkekorvattavuudetkin kun löytyy suoraan apteekkien järjestelmistä, ei tarvitse enää senkään takia välttämättä sitä Kela-korttia.
Minulla ei ole ollut vuosiin kelakorttia koska sen on saanut yhdistettyä henkkareihin. Muutenkin järjetöntä että pitää olla kaksi korttia kun järjestel
Onko mikään pakko olla niin tyhmä että menee yhdistämään henkkarin ja kelakortin? Edelleenkin kyseessä on itse aiheutettu ongelma ja syvä peliin katsomisen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole Kela-korttia mukana, hetu voidaan lukea myös henkilökortin tai ajokortin viivakoodista. Paitsi nykyään uusien henkilökorttien kohdalla, kun viivakoodi on korvautunut QR-koodilla, joita ne mm. apteekkien järjestelmät eivät vielä lue.
Minun uusi henkilökortti on käynyt apteekeissa ja ihan joka paikassa.
Juuri tuo että miksei henkilökorttia sitten voi muka yhdistää sitten ajokorttiin ja vain turhaa rahastusta.
Vierailija kirjoitti:
Miten Suomessa saa apteekista lääkkeitä, jos ei ole koskaan niitä sähköreseptien aikaan sieltä hommannut, eikä ole kelan asiakas?
Siis ulkomaalaisena? Kysyn jos sattuu joskus tarvitsemaan.
Samalla tavalla ne lääkkeet saa apteekeista kuin Suomessakin asuva. Kelakorttia ei saa, jos asuu ulkomailla, eikä lääkkeistä saa kelakorvausta.
Mulla on lompakossa miehen kelakortti ja hänellä minun, se käy apteekissa joka paremmin ehtii. Onneksi ajokortti käy.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen ongelma kun suunnittelusta vastuu on annettu pelkästään ICT-nörttien vastuulle.
Täysin järjetön uudistus. Qr-koodi ei tuo mitään lisäarvoa viivakoodiiin, joka toimii kaikkialla. Postipakettia hakiessakin lukaistaan viivakoodi ja uusilla korteilla se ei siis enää onnistu. Olisi varmaan syytä palata vanhaan ja unohtaa qr:t.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen ongelma kun suunnittelusta vastuu on annettu pelkästään ICT-nörttien vastuulle.
Täysin järjetön uudistus. Qr-koodi ei tuo mitään lisäarvoa viivakoodiiin, joka toimii kaikkialla. Postipakettia hakiessakin lukaistaan viivakoodi ja uusilla korteilla se ei siis enää onnistu. Olisi varmaan syytä palata vanhaan ja unohtaa qr:t.
Lues nyt se Iltalehden juttu ja asian perustelut ensin. Ja jos QR-koodin lukeminen ei jossain onnistu, niin sitten näpytellään hetu. Ei ole sen vaikeampaa.
Minulla ei ole ollut vuosiin kelakorttia koska sen on saanut yhdistettyä henkkareihin. Muutenkin järjetöntä että pitää olla kaksi korttia kun järjestelmässä on vaihtoehtona saada molemmat kortit yhdessä.