Onko vuosi pitkä aika lapsen yrittämistä?
Meillä (mies 36 ja nainen 29) yritystä on takana nyt 10kk. Minulla on endometrioosi, mutta munanjohtimet ovat auki ja ovuloin säännöllisesti. Sperma on tutkitusti hedelmöittävää. Silti tuntuu vaikealta uskoa, että vielä näin pitkän ajan jälkeen onnistuisi.
Kommentit (23)
Suuri osa kommentoijista ei ymmärrä lukemaansa. Endometrioosi heikentää hedelmällisyyttä. Silloin pitkä yritysaika vain huonontaa mahdollisuuksia, koska endometrioosi pahenee. Ihan vihoviimeistään nyt on syytä hakeutua lapsettomuushoitoihin.
Mikä sinua estää ap menemästä hoitoihin?
Vierailija kirjoitti:
On, todella. Hetihän sen pitäisi tärpätä.
No toililla tärppää toisilla ei. Itse tulen raskaaksi pelkästään miehen alushousjen näkemisestä. Tai melkein.
Meillä on kolme lasta, ja kaksi ensimmäistä tärppäsi todella nopeasti, ensimmäinen varmaan kolmen kuukauden jälkeen, toinen toisen kuukauden. Kolmas olikin sitten jo ihme.
Sairastin toisen lapsen jäleen munasarjatulehduksen joka tuhosi munasarjat saa sanoa kokonaan. Tehtiin myöhemmin kaksi laproskopiaa ja avausyritys, toinen täysin tuhoutunut toisessa jotain rippeitä jäljellä. Sanottiin että raskaaksi en enää tule. Olin silloin 28. No oltiin ja elettiin kunnes 38-vuotiaana jäi kuukautiset pois. Ajattelin että teen testin vaikka turhaahan se on, mutta yllätyksekseni näytti plussaa! Menin gynkologillelle kun ajattelin että nyt on jotain vinossa ja selvisi että kyllä se vaan raskaus on alkanut! Oli epävarmaa onko oikeassa paikassa vai siellä tukkeutuneessa munatorvessa. Tehtiin ultra ja siellähän se oli, ihan kuten pitikin, kohdussa! Lääkäsi sanoi koskaan ei saa sanoa ei koskaan, siitä tuli mottoni.
Lääkäri kysyi aionko pitää sen ja sanoin että todellakin! Jos noin sisukas on että tiensä noiden esteiden läpi raivasi niin taatusti saa syntyä! Ja terve hieno tyttö syntyi, meidän ihmelapsi, 52 cm ja 3990grammaa. Luonteeltaan osoittautui juuri niin sisukkaaksi ja määrätietoiseksi kuin jo raskausaikana aavistelin!
Maailmanlaajuinen, globaali väestön romahdus on tulossa. Nykyisen hyvinvoinnin ja Modernin maailman loppu. Dystopia 💣