Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hölmöä kun aikuinen nainen pelkää pimeää?

Vierailija
03.10.2024 |

Voin kyllä lyhyitä matkoja kävellä pimeässä täällä meidän kylällä, mutta ei se mulle mieluista ole. Isompi " ongelma " on kotona.

Olen siis nukkunut makkarissa reilun vuoden yksin kun mies muutti pois. Makkarin ovi on ollut aina öisin kiinni koska makkari on keittiön vieressä ja aikuinen lapsi asunut tässä niin ei häiritse niin paljon jos lapsi käynyt keittiössä. Lapsella ollut oman makkarin ovi auki ja kissa on päässyt sinne halutessaan. No lapsi muutti loppukesästä pois ja päätin alkaa pitämään makkarini ovea auki kun kerran ei enää ole kukaan häiritsemässä ja kissa pääsee mun viereen nukkumaan.

Alkuun se olikin ihan ok kun ei ollut vielä niin säkkipimeää. Nyt kun yöllä on ihan pimeää niin pidän epämukavana ja jopa pelottavana, että on ihan pimeää. Aiemmin kun makkarin ovi oli kiinni, niin olo tuntui turvallisemmalta. Nukuin huoletta selkä oveen päin, nukun siis aina yleensä samalla kyljellä olkapäävamman vuoksi. No nyt makkarin ovi onkin auki ja olo on turvattomampi. Olen jättänyt nyt kahtena iltana keittiöön valon tiskialtaan yläpuolelle, että ei ole ihan pimeää. Mietin myös jonkun ns. yövalon laittamista makkariin.

Onko tämä ihan hölmöä pelkoa yli 40-vuotiaalle naiselle?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin mennä Tokmannille katsomaan minkälaisia yövaloja siellä on. :D 

Ap

Vierailija
22/24 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hölmöä. Pidän itsekin valoja päällä ympäri taloa aina pimeällä. En osaisi edes nukkua täysin pimeässä. Ulkona ei taas haittaa liikkua pimeällä koska on paljon valoja mutta mihinkään metsiin ja lenkkipoluille en lähde pimeällä edes koiran kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hölmöä. Pidän itsekin valoja päällä ympäri taloa aina pimeällä. En osaisi edes nukkua täysin pimeässä. Ulkona ei taas haittaa liikkua pimeällä koska on paljon valoja mutta mihinkään metsiin ja lenkkipoluille en lähde pimeällä edes koiran kanssa. 

Kyllä sain nukuttua hyvin kun olin exän kanssa ja vielä sen jälkeen kun exä oli muuttanut pois koska makkarin ovi oli kiinni. Eikä se oven auki oleminen häirinnyt siinä kohtaa kun ei ollut vielä ihan pimeää. En pidä valoja päällä ympäri taloa vaan nytkin on pieni valo eteisessä ja valo tässä keittiössä missä istun läppärillä.

Ap

Vierailija
24/24 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtään noloa. Teet sen mukaan, mikä tuntuu ok. Jos haluat laittaa vaikka pupukorvallisen yövalon päälle, vaikka se olisi virallisesti lasten tuote marketissa, niin ne ovat vaan määrityksiä, yövalo on sen kenen se on jne. Ihan vapaasti.

Itse en myöskään nuku täysin pimeässä, vaan on aina pikkuvalo palamassa jossain. Tämä tulee siitä, että kimppuuni on hyökätty pimeässä ja yritetty tappaa, ja tajun rajamailla sitten aukaistu silmiä ja nähty väliin pimeää, väliin hyökkäystä.

Niin en pysty nukkumaan pimeässä ja heräämään esim yhtäkkiä pimeään, voi tulla paniikki. Pystyn kyllä juoksemaan lähes pimeässä ulkona, mutta se ei ole sama asia, siinä ei herätä jostain johonkin pimeään, vaan juostaan läpi ja kanssa pimeyden. Yö ei ole pelottavaa, hyökkäyskään ei käynyt yöllä. 

Yöaika on "soothing", yössä ei ole pelottavaa. Hyviä öitä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme