Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsiperhe Nummelassa (Vihdissä)

14.02.2007 |

Ollaan piakkoin ehkä muuttamassa Nummelaan ja ottaisin kokemuksia vastaan minkälaista on lasten kanssa siellä olla? Kotona hoidan lapsia ja kiinnostunut olen minkälaisia kerhoja on, ollaanko neuvolapalveluihin tyytyväisiä jne. Kaikki tieto tervetullutta!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite asuin nummelassa melkein 3 vuotta 3 lapsen kanssa

ja ihan tyytyväinen olin neuvoloihin, kerhoihin ja sellaisiin.

Mukava paikka jossa yhä kesät vietämme.

Neuvoloissa ei tietoa tuu ellei ihan ite rohkeasti kysy.

Mukava täti oli ainakin meillä.

Helppoa kulkea paikasta toiseen. Paljon lapsiperheitä

ja puistoja jossa käydä.

Vierailija
2/12 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden kokemuksella voin sanoa, että neuvolapalveluihin olen ollut tyytyväinen. Aikat saa sovittua itselle sopiviksi ja ainakin meidän neuvolantädillä on aina ollut hyvin aikaa keskustella. Ei ole koskaan tullut tunne että olisi kiire.

Maksullisia muskareita taitaa olla muutama ja kirkon järjestämiä kerhoja on monena päivänä.

Nummelan keskustan alueella pääsee varmasti hyvin liikkumaan paikasta toiseen, mutta reuna-alueilta ei ehkä niin sujuvasti. Meillä itsellämme on auto käytössä, joten julkisten kuluvälineiden käytöstä ei ole kokemuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustan alueella asuvien neuvola on terveyskeskuksen yhteydessä, mukavia neuvolatätejä.

Harrastuksia löytyy vaikka millä mitalla: vauvauintia, muskareita, srk:n kerhoja, MLL:n perhekahvila... yms yms. Lisätietoja löytyy mm. MLL:n sivuilta sekä srk:n sivuilta www.vihdinseurakunta.fi ja sieltä osio toiminta ja sieltä lapset ja perheet.

Kaupunkimaista julkista liikennettä täällä ei ole, joten jos ei ole kahta autoa käytössä niin asuntoa kannattaa etsiä ihan keskustasta jos ei ole valmis työntämään lapsia vaunuissa/rattaissa. Maisema on nimittäin aika mäkistä kun on tuo harju :)

PS. Joko asunto on löytynyt? Minkälaista olette etsimässä?

Vierailija
4/12 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katellaan asuntoja parhaillaan, siis ilmoituksia ollaan netistä lähinnä luettu, ei ole löytynyt vielä. Rivataloa ollaan ajateltu, niitähän siellä on paljon. Ja aika keskustaan ollaan ajateltu just sen liikkumisen takia, yhdellä autolla tarkoitus pärjätä jolla mies sitten käy töissä.

Miehen sukua asuu Nummelassa ja oon siellä käynyt joitakin kertoja, sen verran että tiedän miltä se " ydinkeskusta" näyttää, mutta arveluttaa miten arki siellä sujuu lapsiperheen kannalta. Isossa kaupungissa asumiseen tottuneelle tuntuu niin pieneltä mutta toisaalta sitten lasten kannalta kivalle paikalle. Lyhyet matkat varmasti useaan paikkaan kuitenkin.

Vierailija
5/12 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin rivaria ja sitten päätinkin kirjoittaa rivitalo, tuossa sitten tulos

Vierailija
6/12 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uteliaisuuttani kyselen kun meillä on asunto tulossa myyntiin täällä Nummelassa... :)

Vierailija
7/12 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmen huoneen asunto, neliöiltään 70-80, riippuen tietty noista pohjaratkaisuista minkä kokoinen tulee mut ainakin 3 huonetta pitäis löytyä.

Vierailija
8/12 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on 80 neliön saunallinen kolmio. Kiinnostaisko ;o)

Vierailija
9/12 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida mies tykätä jos tekisin kauppoja vauva-lehden sivuilla ;-D..

Ei vaan kyllähän sitä saattaa se oma asunto löytyä mitä kautta tahansa mutta kattellaan me vielä. Ei kiirusta tästä vielä muuttaa, asunto kuitenkin hankitaan silla ajatuksella että siinä pidemmän aikaa sitten viihtyisi.

Kiitos vastanneille, Nummelasta sain hyvän kuvan..

Vierailija
10/12 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen asunut myös Nummelassa, Lankilassa vajaat pari vuotta ja tämän jälkeen Veikkolassa 2,5 vuotta. Nummela on kiva paikka ja Veikkolastakin siellä tuli käytyä lähes päivittäin kaupassa, uimassa, salilla ...

Bussilla pääsee kivasti Helsinkiin, ihmisiin tutustuin helposti, lapsiperheen aktiviteettia löytyy kuten edelliset jo vastasivat, Liikuntaportti oli mukava paikka jumpata, spinnata ja käydä salilla ... jos muutamme joskus taas Suomeen ja pääkaunkiseudulle niin minä äänestäisin meidän perheessä Nummelaa :-) Veikkolasta en niin tykännyt vaikka kotimme oli isompi ja uusi Veikkolassa.

Itse olen city-ihminen (sen huomasin aivan viimeistään Veikkolassa), mutta koska rahamme tuskin riittävät asunnon ostoon Helsingin keskustan tuntumasta niin parempi on minusta sitten Nummela kuin jotkut ihan nukkumalähiöt!

Vierailija
11/12 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha meilläkin ottaa vastaan, Helsingissä mieluiten asuisin ja city-ihminen olen myöskin mutta toisaalta en mihinkään kauas lähiöönkään halua, niinpä Nummela ihan hyvltä tuntuu. Voi asua samalla määrällä rahaa huomattavasti väljemmin.

Vierailija
12/12 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ajattelin vaan että jos etsitte kolmiota niin vinkkaanpa sinulle että täällä ollaan kohta myymässä. Jos mielenkiinto herää niin hihkaise niin vaihdetaan sähköpostiosoitteita niin voi kertoa tarkempia yksityiskohtia.

Mutta muutoin onnea asunnon etsintään!