Jari Nykänen kertoo, miksi on tilannut Temusta tavaraa jo ***parilla tonnilla***
https://yle.fi/a/74-20113972
Monet tietotekniikan komponentit valmistetaan joka tapauksessa Kiinassa tai Aasiassa, hän sanoo.
Nykänen ostaa Temusta samoja tuotteita, joita myydään muissa verkkokaupoissa paljon kalliimmalla.
Köyhällä ei ole varaa maksaa 45-kertaista hintaa tuotteista. Miksi maksaisin moninkertaisen summan kansainväliselle kauppaketjulle, jonka voitot menevät ulkomaille, eivätkä jää edes Suomeen? hän kysyy.
Kommentit (35)
Nykänen on ollut pääosin tyytyväinen tuotteiden laatuun, mutta myöntää, että teki aluksi paljon hutiostoksia. Esimerkiksi rintaliivien ostaminen puolisolle oli ylitsepääsemättömän vaikeaa.
En millään onnistunut tilaamaan oikeankokoisia. Nyt en enää tilaa, hän sanoo.
Temun toiminta perustuu siihen, että ostaja tarttuu nopeasti satunnaisiin, houkutteleviin tarjouksiin.
Jos kaupasta sen sijaan yrittää varta vasten hakea tavaraa, jota oikeasti tarvitsee heti, ei sitä löydä. Tämä on Nykäsen mukaan Temun huono puoli.
Onko tuo pölvästi ostanut tavaraa tarpeeseen vai koska se on halpaa? Epäilen että kyseessä on Sulo Vilenin kaltainen idiootti joka ostaa kaiken mitä halvalla saa.
Niin, kohta palaa koko mökki kun on täynnä sekundaelektroniikkaa, josta ei edes valmistaja tiedä, onko se oikeasti turvallista. Tänäänkin lehdessä just joku laturi, mitä ei ole valmistettu oikein, ihmisten pitää palauttaa liikkeeseen se. Ei tosin tainnut olla Temusta, tai mistä näistä yrittäjistä tietää vaikka myisivätkin Temun elektroniikkaa pikkurahalla.
Elektroniikkaahan kannattaa ostaa hämäriltä myyjiltä kun halvalla saa. Toivottavasti vakuutushenkilöt googlettavat tämän miehen ennen kuin alkavat maksamaan mitään.
Olen ainakin itse ostanut Temulta tarpeeseen, koska Suomen hintoihin ei ole varaa.
Mielestäni on ihan turhaa syyttää kuluttajia. Temun kaltaisia ulkomaankauppoja on aina ollut, mutta ei sieltä ole aiemmin näin paljon ihmiset tilanneet. Miksi he tilaavat nyt? Syy on yksinkerrtainen: verojen kiristys, tukien leikkaukset ja työpaikkojen katoaminen ja työntekijän heikentynyt asema ajaa ihmiset ostamaan sieltä, mistä saa halvimmalla.
Ohan toi loogista jos tyyppi vaan saa ne tavarat mitä on tilannu
Mitä täs pitäs niiku tehä kokoajan et näyttäis jotenki "hyvältä" ihmiseltä muille? Tilaa jotain suomalaista ylikallista tavaraa mik on jokatapauksessa valmistettu Kiinassa vai ? Sit on hyvä ihminen kun kumartaa näille suuryrityksille vaikka ne ite käyttää orjatyövoimaa kokoaja?
Se on vaan tekopyhää ja mä inhoon sitä ylikaiken
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo pölvästi ostanut tavaraa tarpeeseen vai koska se on halpaa? Epäilen että kyseessä on Sulo Vilenin kaltainen idiootti joka ostaa kaiken mitä halvalla saa.
Koonnut pöytäkoneita halvalla temu skeidalla ja myynyt torissa hyvään hintaan.
Vierailija kirjoitti: Olen ainakin itse ostanut Temulta tarpeeseen, koska Suomen hintoihin ei ole varaa. Mielestäni on ihan turhaa syyttää kuluttajia. Temun kaltaisia ulkomaankauppoja on aina ollut, mutta ei sieltä ole aiemmin näin paljon ihmiset tilanneet. Miksi he tilaavat nyt? Syy on yksinkerrtainen: verojen kiristys, tukien leikkaukset ja työpaikkojen katoaminen ja työntekijän heikentynyt asema ajaa ihmiset ostamaan sieltä, mistä saa halvimmalla.
Kiristettiinkö veroja, katosiko työpaikat jne myös 5 vuotta sitten kun kiinasta tilailtiin vielä enemmän sekundakamaa?
Olen myös tilannut heikkovirta vehkeisiin elektroniikkaa, mutta ei tulisi mieleenkään tilata jotakin 240v taajuusmuuttajaa kympillä tai alle, kun siellä niitäkin näkyy olevan.
Vierailija kirjoitti:
Nykänen on ostanut Temusta tavaraa parilla tuhannella eurolla. Hän laskee, että jos olisi ostanut tavarat muualta, ne olisivat maksaneet noin 5 00010 000 euroa.
Lisäksi hän asuu maaseudulla, jossa ei ole erikoisliikkeitä. Jos haluaa ostaa esimerkiksi elektroniikkaa, täytyy ne hakea 50100 kilometrin päästä. Kun ostokset tilaa verkkokaupasta, säästää myös matkakustannuksissa
50 000 kilsaa kauppaan on jo aika pitkä matka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Olen ainakin itse ostanut Temulta tarpeeseen, koska Suomen hintoihin ei ole varaa. Mielestäni on ihan turhaa syyttää kuluttajia. Temun kaltaisia ulkomaankauppoja on aina ollut, mutta ei sieltä ole aiemmin näin paljon ihmiset tilanneet. Miksi he tilaavat nyt? Syy on yksinkerrtainen: verojen kiristys, tukien leikkaukset ja työpaikkojen katoaminen ja työntekijän heikentynyt asema ajaa ihmiset ostamaan sieltä, mistä saa halvimmalla.Kiristettiinkö veroja, katosiko työpaikat jne myös 5 vuotta sitten kun kiinasta tilailtiin vielä enemmän sekundakamaa?
Temu tuli Suomeen 2023.
Säästäähän siinä. Lisäksi kaikki muukin suoraan ulkomailta niin säästyy rahaa. Täältä vain ne pakolliset mitä elämiseen menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Olen ainakin itse ostanut Temulta tarpeeseen, koska Suomen hintoihin ei ole varaa. Mielestäni on ihan turhaa syyttää kuluttajia. Temun kaltaisia ulkomaankauppoja on aina ollut, mutta ei sieltä ole aiemmin näin paljon ihmiset tilanneet. Miksi he tilaavat nyt? Syy on yksinkerrtainen: verojen kiristys, tukien leikkaukset ja työpaikkojen katoaminen ja työntekijän heikentynyt asema ajaa ihmiset ostamaan sieltä, mistä saa halvimmalla.
Kiristettiinkö veroja, katosiko työpaikat jne myös 5 vuotta sitten kun kiinasta tilailtiin vielä enemmän sekundakamaa?
Temu tuli Suomeen 2023.
Temuko on ainoa kiinakauppa mistä voi tilata krääsää? Et ole esim. Wishistä kuullut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koonnut pöytäkoneita halvalla temu skeidalla ja myynyt torissa hyvään hintaan.
Helppoa bisnestä laittaa joku vanhan mallin intel i7 prossu roskakoneeseen ja tyhmät maksaa sataisia siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykänen on ostanut Temusta tavaraa parilla tuhannella eurolla. Hän laskee, että jos olisi ostanut tavarat muualta, ne olisivat maksaneet noin 5 00010 000 euroa.
Lisäksi hän asuu maaseudulla, jossa ei ole erikoisliikkeitä. Jos haluaa ostaa esimerkiksi elektroniikkaa, täytyy ne hakea 50100 kilometrin päästä. Kun ostokset tilaa verkkokaupasta, säästää myös matkakustannuksissa
50 000 kilsaa kauppaan on jo aika pitkä matka.
Musk on perustanut uuden SpaceX - kaupan geostationaariselle kiertoradalle ja sinne pääsee tekemään edullisia verovapaita ostoksia ostamalla avaruusmatkan.
Ollaan tilattu Temusta vaikka mitä ja kaikki on tulleet perille hyväkuntoisina. Keskiluokka ja hyväosaiset halveksuu temuttajia. No, he voivat mennä sitten kauppaan ja ostaa saman tuotteen kaksinkertaisella hinnalla, koska he voivat.
Jospa muut eivät osta ihan niin paljon. Vai myykö joku sitä verkkokaupassa tai kivijalassa.
Villi veikkaus, että vähintään puolet on täysin tarpeettomia heräteostoksia.
En ole itse tilannut Temusta, mutta sielä saa 5 eurolla tuotteen postikuluineen ja jos tuote ei ole hyvä voi valittaa ja useimmiten lähettävät vain uuden tuotteen tilalle (vanhaa ei tarvitse palauttaa). Suomesta sama tuote muutaman kertaluokan kalliimpi perushinta + posti tai matkahuolto ja ikävä menettely jos tuote e olekaan hyvä, "onko paketti aukaistu" (ostopäätös) ja elektroniikan komponenteissa jonnet valittavat että takuutarkastaja katsoo naarmut ja ruuvimeisselkin jäljet piirilevystä ja väittää että "itse rikoit" tai "ei enää myyntikelpoine", - Temu ei viitsi ja voi Kiinasta kysellä sen tarkemmin, vaan uskoo vastaanottajaa ( ei tietysti välttämättä aina, voi tulla pettymyksiä jos tuote ei tule postilaatikkoon ja Temu ei vastaile).