Taas muistaa syödä e-pillerit ajallaan
kun ystävä lapsineen lähti kotiin. Istuin 30 min täydessä hiljaisuudessa sohvalla. Mikä autuus.
Mitä enemmän lapsiperhe-elämää näen, sitä varmemmaksi tulen siitä etten koskaan halua omia. Nostan hattua äideille ja isille. Järjetöntä touhua.
Vielä on täyskaaos siivottavana vaikkeivät olleet kylässä kuin tunnin.
Kommentit (37)
Istuin muutama viikko sitten poikani kanssa sohvalla ja tyttäreni alle vuoden ikäinen vauveli kiipeili päällämme. Vauva pyrki itsepäisesti koko ajan sylistä sohvan reunalle ja siitä yli, Poika ihmetteli lopulta tuskastuneena, että mikä tätä lasta vaivaa, miksi se on niin itsetuhoinen. Minua hymyilytti, kun poika oli ihan kujalla, mitä vauvoihin tuli. Vauvat ja lapset ovat vaativia, eivät todellakaan kaikki halua niiden mukanaan tuomaa työmäärää elämäänsä.
En minäkään ole koskaan pitänyt lapsista, paitsi omistani.
Vierailija kirjoitti:
Miten "vapautuneesti" nykylapset oikein käyttäytyvät kyläpaikoissa? Ei normaalilla vierailulla pitäisi multaa ja tahmaa levitä mihinkään, jos vanhemmat yhtään katsovat ipanoiden perään. Vai onko nykyisin tapana, että kyläillessäkin riehutaan samoin kuin kotona ja lääpitään kaikki paikat tahmeilla käsillä?
Tosi vapautuneesti. En uskalla katsoa mitä jälkiä tv-tason oviin jäi, kun toinen lapsista heitteli siihen kissan leluja täysillä. Koitin asiasta sanoa mutta se kaikui kuuroille korville, lasten äiti ei ilmeisesti nähnyt asiassa ongelmaa.
Eikä tämä kaaos ole siis ainutlaatuista vain heidän kohdallaan. Sama meno kaikkien lapsien kanssa. Ja kun kotiinlähdön aika koittaa, kaikki jää kuin p a sk a pönttöön niille sijoilleen. Heippa ja näkemiin.
Toinen äiti jokin aika sitten naureskeli kun vaipattomuutta treenaava taapero pissasi matolle. Hihi voi ei, sellaista sattuu, nyt lähdetään kotiin iltapalalle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuka aikuinenkaan jaksaa kahvipöydässä peukaloita tunnin pyöritellä?
Lasten vanhemmat ainakin, kaksikin helposti. Riippumatta siitä missä se oma jälkikasvu pyörii ja säätää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nehän pari vuotiaat taaperot on tosi suloisia kun tutkivat maailmaa ja osoittelevat pikkuisilla sormilla itse kiinnostavia uusia asioita. Nykynaiset nyt valoja päälle ettei kennosta lopu munat ja ihanat lapset jää saamatta
Eivät osoittele vaan lääppivät. Kaapinovet, vessanistuimet, eteisessä olevat kengät ja sitten kaikki keksit kulhoineen. Ei kiitos, en ota suoraan kädestä keksiä, otan paketista. :D
Ap
On lapsiperheitä ja lapsiperheitä. En mäkään toista kertaa meille kutsu näitä joiden lapset kulkee kylässä ilman vaippaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan tunteen. Tosin omaan talooni en alle yläkouluikäisiä lapsia edes päästä, oli sukulaisten tai ystävien lapsia tai ei.
Mutta poistuttuani vaikkapa veljeni luota vierailulta eka ajatus on just se pitkä huokaus ja sen jälkeen nautin siitä ihanasta hiljaisuudesta ja rauhasta. Olen onneksi niin vanha, ettei omia enää edes tulisi, mutta en vaan koskaan ole ajatellut tulevani toimeen siinä jatkuvassa melussa ja hälinässä minkä lasten läsnäolo tuo tullessaan.
Täytyy sanoa että tekisi mieli kieltäytyä vastedes kunniasta kun joku ehdottaa tulevansa lapsineen käymään. Sanomattakin on varmaan selvää etten itse kutsu kotiini kuin aikuisia.
Ihan kivahan se on että täällä on välillä menoa ja meininkiä, mutta mieluummin jättäisin jälkien siivoamisen sinne minne se kuuluu (lapsiperheen kotiin).
Kissa makaa kylppärin la
Millaisia perheitä te oikein tunnette??
Vierailija kirjoitti:
On lapsiperheitä ja lapsiperheitä. En mäkään toista kertaa meille kutsu näitä joiden lapset kulkee kylässä ilman vaippaa.
Mulla on kokemusta tasan yhdestä lapsiperheestä jossa vanhemmat oikeasti vahtivat lapsiaan kylässä ollessaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan tunteen. Tosin omaan talooni en alle yläkouluikäisiä lapsia edes päästä, oli sukulaisten tai ystävien lapsia tai ei.
Mutta poistuttuani vaikkapa veljeni luota vierailulta eka ajatus on just se pitkä huokaus ja sen jälkeen nautin siitä ihanasta hiljaisuudesta ja rauhasta. Olen onneksi niin vanha, ettei omia enää edes tulisi, mutta en vaan koskaan ole ajatellut tulevani toimeen siinä jatkuvassa melussa ja hälinässä minkä lasten läsnäolo tuo tullessaan.
Täytyy sanoa että tekisi mieli kieltäytyä vastedes kunniasta kun joku ehdottaa tulevansa lapsineen käymään. Sanomattakin on varmaan selvää etten itse kutsu kotiini kuin aikuisia.
Ihan kivahan se on että täällä on välillä menoa ja meininkiä, mutta mieluummin jättäisin jälkien siivoamisen sinne minne se kuuluu (lapsi
Aika tavallisia mielestäni. En odotakaan että lapset istuisivat kylässä hiljaa hiukset jakaukselle kammattuna paikallaan.
Joku raja tietysti voisi olla hyvä.
Ap
Eivät kaikki lapsiperheet ole tuollaisia. Tunnen kyllä itsekin näitä ap:n kuvaileman tyyppisiä, mutta vähemmistö (tuntemistani) näitä onneksi on.
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki lapsiperheet ole tuollaisia. Tunnen kyllä itsekin näitä ap:n kuvaileman tyyppisiä, mutta vähemmistö (tuntemistani) näitä onneksi on.
Mulla on kyllä ihan toisin päin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vannomatta paras
Onpa ruma kommentti. Haluatko siis, että ap:kin joutuu lopulta tahtonsa vastaisesti äidiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vannomatta paras
Onpa ruma kommentti. Haluatko siis, että ap:kin joutuu lopulta tahtonsa vastaisesti äidiksi?
Hän on varmaan sitä mieltä että muutan vielä mieleni ja raskaudun, tai vähintäänkin kadun vanhana katkerasti jos en.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vannomatta paras
Hän on varmaan sitä mieltä että muutan vielä mieleni ja raskaudun, tai vähintäänkin kadun vanhana katkerasti jos en.
Ap
Niinhän hän tietysti on :/ Samoin on ajateltu minustakin, ihan kuin mitään omaa mieltä ei olisi tai asiat vaan tapahtuisivat vasten tahtoani. Todella loukkaavaa ja oikeastaan aika käsittämätöntä, kun ihan läheisiltä kuulee.
Ja samaa mieltä olen kanssasi ap, vaikka onneksi en edes tunne yhtään lapsiperhettä, joka voisi luonani kyläillä :) Muuten itselleni jo se pienten lasten haju on epämiellyttävä.
N34
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vannomatta paras
Ap
Niinhän hän tietysti on :/ Samoin on ajateltu minustakin, ihan kuin mitään omaa mieltä ei olisi tai asiat vaan tapahtuisivat vasten tahtoani. Todella loukkaavaa ja oikeastaan aika käsittämätöntä, kun ihan läheisiltä kuulee.
Ja samaa mieltä olen kanssasi ap, vaikka onneksi en edes tunne yhtään lapsiperhettä, joka voisi luonani kyläillä :) Muuten itselleni jo se pienten lasten haju on epämiellyttävä.
N34
Kukaan ei tiedä paremmin mitä vapaaehtoisesti lapseton elämältään haluaa kuin kaikki muut ihmiset. Se on nähty sataan kertaan.
Auta armias jos sanoisin jollekin lapsia hankkineelle että ei olisi kannattanut, varmasti kadut tuota myöhemmin.
Ap
Joku haastelee itsensä kanssa.