Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas muistaa syödä e-pillerit ajallaan

Vierailija
02.10.2024 |

kun ystävä lapsineen lähti kotiin. Istuin 30 min täydessä hiljaisuudessa sohvalla. Mikä autuus.

Mitä enemmän lapsiperhe-elämää näen, sitä varmemmaksi tulen siitä etten koskaan halua omia. Nostan hattua äideille ja isille. Järjetöntä touhua.

Vielä on täyskaaos siivottavana vaikkeivät olleet kylässä kuin tunnin.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vannomatta paras 

Vierailija
2/37 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen välillä yötä siskoni luona, jolla on lapsia. Aina kotiin päästyäni olen niin iloinen kun on niin hiljaista ja oma rauha. Kukaan ei huuda, itke, vaadi huomiota, sotke tai riehu.

En ikinä hanki omia lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen välillä yötä siskoni luona, jolla on lapsia. Aina kotiin päästyäni olen niin iloinen kun on niin hiljaista ja oma rauha. Kukaan ei huuda, itke, vaadi huomiota, sotke tai riehu.

En ikinä hanki omia lapsia.

Tämä. Tuntuu että kaikki paikat kotona on jotenkin tahmassa lapsiperheen vierailun jälkeen. Vessan hanat täytyy muistaa desinfioida ja käsipyyhe vaihtaa. Lattialla on murusia, jotain pisaroita ja multaa (en oikein ymmärrä miten).

Ap

Vierailija
4/37 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, mutta onneksi täytin viime vuonna 30 ja sain sterilisaation niin ei tarvi niitä pillereitä enää syödä.

Vierailija
5/37 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan tunteen. Tosin omaan talooni en alle yläkouluikäisiä lapsia edes päästä, oli sukulaisten tai ystävien lapsia tai ei. 

Mutta poistuttuani vaikkapa veljeni luota vierailulta eka ajatus on just se pitkä huokaus ja sen jälkeen nautin siitä ihanasta hiljaisuudesta ja rauhasta. Olen onneksi niin vanha, ettei omia enää edes tulisi, mutta en vaan koskaan ole ajatellut tulevani toimeen siinä jatkuvassa melussa ja hälinässä minkä lasten läsnäolo tuo tullessaan. 

Vierailija
6/37 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama, mutta onneksi täytin viime vuonna 30 ja sain sterilisaation niin ei tarvi niitä pillereitä enää syödä.

Minä odottelen yhä että mies kävisi sterkassa. Ei se taida olla menossa, kai täytyy varata aika itselleni vaan.

Ap

Vierailija
7/37 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan tunteen. Tosin omaan talooni en alle yläkouluikäisiä lapsia edes päästä, oli sukulaisten tai ystävien lapsia tai ei. 

Mutta poistuttuani vaikkapa veljeni luota vierailulta eka ajatus on just se pitkä huokaus ja sen jälkeen nautin siitä ihanasta hiljaisuudesta ja rauhasta. Olen onneksi niin vanha, ettei omia enää edes tulisi, mutta en vaan koskaan ole ajatellut tulevani toimeen siinä jatkuvassa melussa ja hälinässä minkä lasten läsnäolo tuo tullessaan. 

Täytyy sanoa että tekisi mieli kieltäytyä vastedes kunniasta kun joku ehdottaa tulevansa lapsineen käymään. Sanomattakin on varmaan selvää etten itse kutsu kotiini kuin aikuisia.

Ihan kivahan se on että täällä on välillä menoa ja meininkiä, mutta mieluummin jättäisin jälkien siivoamisen sinne minne se kuuluu (lapsiperheen kotiin).

Kissa makaa kylppärin lattialla ja on aivan loppu sekin, naurattaa. Ei se ikinä makoile siellä.

Ap

Vierailija
8/37 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä neljä lasta ja elämä onnellisen täyteläistä ja toki myös tahmaista. Elämä tuntuu väkevältä ja voimakkaalta pienten käsien ollessa omassa kädessä. Ihmeeltä.

Ihanaa. Minusta lasten kädet tuntuvat niljakkailta, enkä halua edes ajatella mitä mikrobeja ne kantavat mukanaan.

Ap

Vierailija
9/37 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuo tunne, vaikka on omiakin lapsia, nyt jo aikuisia. Mitä kauemmin heidän pikkulapsiajastaan on, sitä vähemmän kestän kuunnella ja katsella lapsiperheitä.

Vierailija
10/37 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa että tekisi mieli kieltäytyä vastedes kunniasta kun joku ehdottaa tulevansa lapsineen käymään. Sanomattakin on varmaan selvää etten itse kutsu kotiini kuin aikuisia.

Ihan kivahan se on että täällä on välillä menoa ja meininkiä, mutta mieluummin jättäisin jälkien siivoamisen sinne minne se kuuluu (lapsiperheen kotiin).

Kissa makaa kylppärin la

No mullakin on kaksi kissaa, jotka todennäköisesti viettäisivät viikon jossain sohvan alla, jos joku kiljuva pyörremyrsky tänne pelmahtaisi :) tosin kämppä on rajattu lapsivapaaksi lähinnä siksi, että täällä on myrkyllisiä kasveja, etätoimistoni ja portaita sun muuta ei niin turvallista. En halua ottaa riskiä, että jonkun pikku enkeli popsii jotain oleanteria tai tyräkkiä tai putoaa avoimista kierreportaista. 

Vierailija
11/37 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten "vapautuneesti" nykylapset oikein käyttäytyvät kyläpaikoissa? Ei normaalilla vierailulla pitäisi multaa ja tahmaa levitä mihinkään, jos vanhemmat yhtään katsovat ipanoiden perään. Vai onko nykyisin tapana, että kyläillessäkin riehutaan samoin kuin kotona ja lääpitään kaikki paikat tahmeilla käsillä?

Vierailija
12/37 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain jo 26 vuotiaana vetoamalla sukuni sairaushistoriaan. 

Vierailija
13/37 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten "vapautuneesti" nykylapset oikein käyttäytyvät kyläpaikoissa? Ei normaalilla vierailulla pitäisi multaa ja tahmaa levitä mihinkään, jos vanhemmat yhtään katsovat ipanoiden perään. Vai onko nykyisin tapana, että kyläillessäkin riehutaan samoin kuin kotona ja lääpitään kaikki paikat tahmeilla käsillä?

En ole ikiaikoihin nähnyt lasta, joka jaksaisi istua edes sitä tuntia kahvipöydässä siivosti. Ja se vanhemman valvova silmä tuntuu pettävän just sillä hetkellä, kun lapsi lähtee kahta metriä kauemmas. 

En myöskään erityisemmin arvostanut sitä, kun vauvaikäiselle alettiin vaihtaa vaippaa mun makkarissani , suoraan vaan siinä päiväpeiton päällä. Hyi stna..

Vierailija
14/37 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä neljä lasta ja elämä onnellisen täyteläistä ja toki myös tahmaista. Elämä tuntuu väkevältä ja voimakkaalta pienten käsien ollessa omassa kädessä. Ihmeeltä.

Ihanaa. Minusta lasten kädet tuntuvat niljakkailta, enkä halua edes ajatella mitä mikrobeja ne kantavat mukanaan.

Ap

Sanoo hän joka hinkkaa naamaansa kissaan joka on juuri nuollut peräaukkoonsa. 

Vierailija
15/37 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siinä käy, kun kasvatuksesta puuttuu kuri. 

Vierailija
16/37 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen hyvin selkeällä äänellä lapsille selväksi miten minun luona käyttäydytään. 

Vierailija
17/37 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaihtelee tää, sisaruksilla niin ihanat lapset että ne voi johtaa mut vielä pahan paikan tullen harhaan 🤣 Sitten itselle tulisi varmaan joku kauhukakara. En voi ottaa niin isoa riskiä :D

Vierailija
18/37 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sanoo hän joka hinkkaa naamaansa kissaan joka on juuri nuollut peräaukkoonsa. 

Suurin osa ihmisen sairauksista tarttuu toiselta ihmiseltä. Kuinka moni saa kissalta influenssan?

Vierailija
19/37 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään pikkulapsista pidä, mutta omista lapsistani ainakin tuli aivan valtavan ihania ja älykkäitä aikuisia, joiden kanssa on mukavaa olla.

Vierailija
20/37 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka aikuinenkaan jaksaa kahvipöydässä peukaloita tunnin pyöritellä?