Mikä on se venäläinen tapa viedä hotellihuoneista pyyhkeet?
Olin 2000-luvun puolessavälissä siivoojana Lappeenrannassa ja silloin oli käytäntö että venäläiset kuittaa pyyhkeensä respasta erikseen. Nämä olivat siis keskiluokkaisia joilla nyt oletettavasti oli rahaa. Vähän erikoinen tapa kun samanlaisia pyyhkeitä hotellin brändillä sai myös ostaa.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Täh?
Nimenomaan pyyhkeiden varastaminen on venäläisillä niin yleistä että siihen on joku syy. Jos oltaisi jätetty niitä huoneisiin niin kaikki olisi kuuleman mukaan lähtenyt vieraiden matkaan.
Ei tuossa kai mitään erityisen venäläistä ole. Aika monessa Hollywood tuotoksessa on joku, joka ottaa hotellista mukaansa kaiken mikä irtoaa.
Mä luulin, että perivenäläisintä on pissata WC: rinkalle. Vissiin naiset tykkää käydä seisaaltaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa kai mitään erityisen venäläistä ole. Aika monessa Hollywood tuotoksessa on joku, joka ottaa hotellista mukaansa kaiken mikä irtoaa.
Joo, mutta ap ihmettelee miksi se on venäläisillä niin yleistä ja miksi ne vie nimenomaan pyyhkeitä.
Kai ne vie kaikkea muutakin, ei vain pyyhkeitä? Toki voi olla että venäläiset pyyhkeet on yksinkertaisesti niin surkeita...
Vierailija kirjoitti:
Rys- -sä ottaa irti kaiken minkä saa. Perusluonteeseen kuuluu varastaminen ja muut hämärähommat. Fakta tieto!
Vähän rassea tuo tekstisi.
Eiköhän se ole sama tapa kuin aikoinaan Finnairin aterimien varastelu ja nykyisin niiden vauvojen sairaalapeittojen sekä monen muunkin tavaran unohtaminen omaan laukkuun. Kai se sitten sillä hetkellä tuntuu kivalle muistolle.
Oliko teillä siis myynnissä samoja pyyhkeitä? Sehän on parempi hotellille kun asiakas ostaa käytetyn pyyhkeen kuin että ostaa uuden, vielä pakkauksessa olevan.
Nykyaikana etninen profilointi on laitonta. Jos hotellista vie pyyhkeen niin siitähän lähtee lasku perään.
Mä olen ihan suomalaisena ottanut usein hotellin pyyhkeen mukaan, mutta en huoneesta vaan käytävällä olevasta siivojien kärrystä. Syy on se että ne pyyhkeet on olleet isompia mitä kaupassa myytävät. Missään hotellissa missä olen käynyt ei ole ollut hotellin pyyhkeitä myynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ihan suomalaisena ottanut usein hotellin pyyhkeen mukaan, mutta en huoneesta vaan käytävällä olevasta siivojien kärrystä. Syy on se että ne pyyhkeet on olleet isompia mitä kaupassa myytävät. Missään hotellissa missä olen käynyt ei ole ollut hotellin pyyhkeitä myynnissä.
Pyyhkeitä voi myös ommella itse 🙄
Vierailija kirjoitti:
Se varastetaan mikä voidaan ja loput rikotaan
Siinä nimi jos Venäjä kirjoittaa joskus omaelämäkerran.
Minä olen joskus ottanut hotellista pyyhkeen mukaan, koska ei ollut muuta pakkausmateriaalia. Ei tullut edes laskua perästä, vaikka odotin, että tulisi. Tosin kyseessä yksi yö ehkä tuhannesta hotelliyöstä, eli en nyt mikään pyyhekleptomaani ole. Tunnen tosin yhden tyypin, joka vakavasti harkitsi valaisimen pöllimistä hotellihuoneesta. Käyköhän siivoojat läpi kaikki esineet joka kerta siivotessaan...
Venäjällä myydään, tai ainakin ennen myytiin, torilla rikkinäisiä hehkuvalolamppuja. Moni ulkomaalainen ei tajunnut että miksi ihmeessä, miksi kukaan haluaa moisia ostaa? Selitys on yksinkertainen: Esim. hotellissa työskentelevä ostaa torilta rikkinäisen lampun, vaihtaa töissä rikkinäisen lampun ehjän tilalle, ottaa ehjän itselleen ja saa näin ehjän lampun kotiin. Varastelu on siinä kulttuurissa niin syvällä selkärangassa että emme pysty sitä täällä ymmärtämään. Miten lie nyt, mutta ainakin aiemmin miliisin palkat ei edes teoriassa riittäneet elinkustannuksiin. Ajatus oli, että miliisi voi ottaa puuttuvan palkan eri "etuisuuksina", eli lahjuksina, sakkoina yms...
Vuosia sitten vuokrattiin mökkiä turisteille, joka oli siis omassakin käytössä. Kaapeissa oli tietysti kaikenlaista, kaakaojauhetta, kahvia, mausteita.. niitä sai vieraatkin vapaasti käyttää. Kerran vuokrattiin itänaapurin perheelle ja kaikki siis ihan kaikki oli tyhjennetty kaapeista: mausteet, makaronit, jauhot jne. Kaikki viety.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rys- -sä ottaa irti kaiken minkä saa. Perusluonteeseen kuuluu varastaminen ja muut hämärähommat. Fakta tieto!
Vähän rassea tuo tekstisi.
Ei ole. Realisti ei ole rasisti.
Eri
Täh?