Poikalapsi ei voi istua äitinsä vieressä, eikä ottaa äitiä kaulasta kiinni
Annanpalon mielestä ongelmien ydin kylvetään usein jo lapsuudessa. Häveliäisyysperiaatteet säätelevät lapsen ja vanhempien suhdetta, jopa lupaa koskettaa. Suhde vanhempiin ei välttämättä muodostu kovin avoimeksi ja läheiseksi.
Poikalapsi ei voi istua äitinsä vieressä, eikä ottaa äitiä kaulasta kiinni. Nuorten kanssa ei keskustella murrosiän ja parisuhteen kaltaisista asioista. Pojista tehdään miehiä pienestä pitäen ja heillä on kiire saavuttaa miehen maine, useimmiten ilkeä ja paha sellainen.
Nuoret ovat varhain omillaan ja kasvattavat toinen toisiaan. Siksi he ovat alttiita huonoille vaikutteille ja syrjäytyvät herkemmin, hän avaa muistuttaen, että perhekunnittain on toki isoja eroja.
Romanikulttuurissa mies hakee naisen matkaansa. Naimisiin ei aina mennä, mutta kahden usein hyvin nuoren yhteiselo alkaa. Tuossa vaiheessa tytön koulu jää usein kesken. Lähtökohta parisuhteeseen ei monestakaan syystä ole lupaava.
Kommentit (6)
Eipä tarvii ihmetellä, miksi tästä porukasta tulee niin paljon väkivaltaa. Nuo kulttuurilliset säännöt kasvatuksessahan ovat ihan sairaita.
En tiedä muista, mutta neljän pojan äitinä olen eri mieltä. Meillä suukotellaan poskelle, halataan ja vieläpä puhutaan. Vanhin 26v poikani kiitti minua eilen halaamalla ja sain vielä suukon poskelle.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä muista, mutta neljän pojan äitinä olen eri mieltä. Meillä suukotellaan poskelle, halataan ja vieläpä puhutaan. Vanhin 26v poikani kiitti minua eilen halaamalla ja sain vielä suukon poskelle.
Olette siis romaneja?
Se haukkuminen äidin tai isän nu*****ks on ihan kummallinen tapa. Tuskin kukaan nyt sellaista tekee.
Rakkaus on tärkeää koko elämän ajan. Ollaan läsnä toisillemme ja rakastetaan sekä välitetään kaikin tavoin. Ei hyljätä lähimmäisiä eikä eristetä lapsia aikuisista.