Poliisin henkilökorttiuudistus, sillä ei pysty ilmoittautumaan edes terveyskeskuksessa
On taas upea "uudistus"?
"Perinteinen viivakoodi katosi poliisin myöntämistä henkilökorteista. Tilalle tullut QR-koodi ei aina toimi kaikkialla, esimerkiksi terveyskeskuksen ilmoittautumisessa."
Kommentit (133)
Lääkärikäynneissä toimitaan edelleen kela-kortilla. Luulisi löytyvän jokaisen lompakosta. Nykyaikanakin.
Miksi viranomainen luopui tuossa viivakoodista?
Vierailija kirjoitti:
Lääkärikäynneissä toimitaan edelleen kela-kortilla. Luulisi löytyvän jokaisen lompakosta. Nykyaikanakin.
No ei ole löytynyt mun lompakosta enää vuosiin, kun samat tiedot on ollut henkilökortissa.
Kiva kun meillä julkinen sektori toimii aina niin käyttäjälähtöisesti ja erilaisia käyttäjäryhmiä konsultoiden, NOT. Miten meni taas noin omasta mielestä? Ihan uskomatonta poliisilta.
Poliisilta ei tule mitään "uskomatonta", vaan harkittua ja niin, että kansalainen on alisteisessa asemassa. Hämmästyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäät siis kannella lompakossasi paljon erilaisia kortteja. Mitä huonoa siinä sinusta olisi että tuo henkilökortti korvaisi KELA-kortin?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei ole karanneelta virtsalta tuoksuvia vanhuksia.
Vierailija kirjoitti:
What a dumbass 🤦🏼
Tässäkin haiskahtaa sellainen että orja on olemassa isäntää varten
Tämä on taatusti jonkun kokoomuksen konsulttifirman tekemä uudistus.
Tuota qr-koodin lukua varten arvatenkin saadaan taas uusia skannauslaitteistoja kaupattua?
Kaikki eivät myöskään takkua korttiensa kanssa asioidessaan virallisissa laitoksissa, en omista myöskään kaupan bonuskorttia. Löytyy myös kela-kortti.
Kyllä on jotain hyvävelidiilejä taas selvästi tehty. Mitä eroa sillä on onko siinä viivakoodi vai qr-koodi, jos viivakoodit kuitenkin toimii kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkäät siis kannella lompakossasi paljon erilaisia kortteja. Mitä huonoa siinä sinusta olisi että tuo henkilökortti korvaisi KELA-kortin?
Miksi kortteja olisi paljon? Mulla on vain kela-kortti ja pankkikortti.
Mulla on riittänyt terkkarissa kuvaton kelakortti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne apteekissa ja terveydenhuollossa kysy muuta kuin kelakorttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noillako meinaat muka todistaa henkilöllisyytesi?
Onhan siinä henkilökortissa kaikki tiedot tekstinäkin. Eikö se sotehenkilökunta osaa lukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noillako meinaat muka todistaa henkilöllisyytesi?
Hyvin olen pärjännyt jo vuosia.
Meillä riittää Kela-kortti ja jos henkkareita kysytään, niin silloin niitä kiinnostaa naamani, ei qr-koodi.