Pentulive 2024 official, bordercolliet.<3
Uusi pentulive alkaa 25.10, ja tällä kaudella pääsemme seuraamaan bordercollieiden elämää!<3 Todella fiksu ja kiinnostava rotu. Näistä pennuista tulee varmasti melkoisia viikareita. :)
Kommentit (11738)
Minä katsoin sen synnytyksen eikä puoletkasn tuosta litaniasta mennyt noin.
Anna olla.
Nyt pennut on syntyneet. Hieno suoritus.10 tervettä pentua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime yönä joskus välillä 0.15-0.30 Loimu söi sen yhden pennun navan sitomisessa käytetyn langan. Tai luulen että se oli se lanka. Pari kertaa kakoi ulos ja lopulta nielaisi.
Toivottavasti ei nyt tuu sit mitään suolitukosta sen takia.
hui!
Ei se kai mikään naru ollut vaan napanuoran pätkä, eli orgaanista ainetta ja sulaa kyllä mahassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ehkä tässä on joku sellainen juttu, että kun kasvattaja on elänlääkäri ja eläinlääkärit ovat tottuneet käsittelemään ongelmasynnytyksiä, niin ihan tällaisessa normaalisynnytyksessäkin sitten toimitaan totutulla tavalla eikä uskalleta antaa nartulle ja pennuille niiden tarvitsemaa tilaa ja aikaa.
Tämä on nyt jossain määrin huolestuttava striimi, koska sillä on paljon katsojia, jotka nyt oppivat ajattelemaan, että näin homma kuuluu hoitaa, kun on ihan eläinlääkäri asialla..." BJ
Niinpä, ei nyt ollut ihan hyvä veto tämä Pirjolta, eikä rotukaan. Seuraavaksi ei lääkäriä ja vain kasvattaja, jolla on jo kokemusta.
Olen ehdottomasti toista mieltä. Monella tapaa tästä on jo nyt tullut toistaiseksi kiinnostavin pentulive. Loimu pentuineen ja kasvattajaperheineen on oikein mukavaa seurattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Katselin pentuliven synnytysvaiheita striimistä. Itsekin koiria kasvattaneena en oikein ymmärrä tällaista tapaa hoitaa synnytys. Ihmisen tehtävä on valvoa synnytystä ja puuttua asiaan vain, jos tulee ongelmia. Muuten nartun pitäisi antaa hoitaa synnytys itse rauhassa.
Tässä narttua häiritään synnytyksen alkuvaiheissa jatkuvasti jopa ultraamalla sitä yhtenään, vaikkei mitään merkkejä ongelmista ole, laskettu aika ei ole vielä ko. päivänä, ja narttu selvästi kääntyy pois ja haluaa väistää tilannetta. Tuntuu, että on haluttu esitellä yleisölle ultraamismahdollisuutta, vaikka se on nartulle selvästi vastenmielistä. Sillä on jo muutenkin tukala olo avautumisvaiheessa ja 10 pentua vatsassa, niin sitten tullaan siihen vielä ultralla painelemaan, vaikka tilanne ihan normaali.
Kun ensimmäinen pentu syntyy, nartun ei anneta synnyttää itse, vaan autetaan pentu ulos. Sen jälkeen ihminen tekee nartun tehtävät: hankaa pentua kuiva
Moi Birgitta! Eikö linkin postaus riittänyt kun piti spämmätä koko juttu tänne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ehkä tässä on joku sellainen juttu, että kun kasvattaja on elänlääkäri ja eläinlääkärit ovat tottuneet käsittelemään ongelmasynnytyksiä, niin ihan tällaisessa normaalisynnytyksessäkin sitten toimitaan totutulla tavalla eikä uskalleta antaa nartulle ja pennuille niiden tarvitsemaa tilaa ja aikaa.
Tämä on nyt jossain määrin huolestuttava striimi, koska sillä on paljon katsojia, jotka nyt oppivat ajattelemaan, että näin homma kuuluu hoitaa, kun on ihan eläinlääkäri asialla..." BJ
Niinpä, ei nyt ollut ihan hyvä veto tämä Pirjolta, eikä rotukaan. Seuraavaksi ei lääkäriä ja vain kasvattaja, jolla on jo kokemusta.
Olen ehdottomasti toista mieltä. Monella tapaa tästä on jo nyt tullut toistaiseksi kiinnostavin pentulive. Loimu pentuineen ja kasvattajaperheineen on oikein mukavaa seurattav
Sama
Minusta tää on ollut miellyttävä seurattava. Pidän rauhallisuudesta ja asiallisuudesta. Ja kun liveä vilkaisee niin kodin normaalien äänienkin kuuluminen tuntuu kivalta
Tänne ei ole välttämätöntä kopioida negatiivisia kirjoituksia Fabookista. Sinne voi mennä lukemaan jos kiinnostaa.
Hienoa että tänä vuonna mukana on ensimmäistä kertaa kasvattaja joka tietää mitä tekee!
Birgitta anna jo olla. Ymmärrämme jo miten kateellinen olet.
Hyvältä näyttää.
Äsken Loimu lähti ulos ja pennut jäi tyytyväisinä pötköttelemään. Ovat siis kylläisiä ja voivat hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime yönä joskus välillä 0.15-0.30 Loimu söi sen yhden pennun navan sitomisessa käytetyn langan. Tai luulen että se oli se lanka. Pari kertaa kakoi ulos ja lopulta nielaisi.
Toivottavasti ei nyt tuu sit mitään suolitukosta sen takia.
hui!
Ei se kai mikään naru ollut vaan napanuoran pätkä, eli orgaanista ainetta ja sulaa kyllä mahassa.
ai mikä ei ollut naru.
Ainakin sen minkä ihminen sitoi pennun napaan oli valkoinen lanka, ei mikään napanuora! Jos sen on emo syönyt, ei hyvä!
Ainakin se minkä ihminen sitoi pennun napaan oli valkoinen lanka, ei mikään napanuora! Jos sen on emo syönyt, ei hyvä!
Loimu on kyllä loisto koira!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katselin pentuliven synnytysvaiheita striimistä. Itsekin koiria kasvattaneena en oikein ymmärrä tällaista tapaa hoitaa synnytys. Ihmisen tehtävä on valvoa synnytystä ja puuttua asiaan vain, jos tulee ongelmia. Muuten nartun pitäisi antaa hoitaa synnytys itse rauhassa.
Tässä narttua häiritään synnytyksen alkuvaiheissa jatkuvasti jopa ultraamalla sitä yhtenään, vaikkei mitään merkkejä ongelmista ole, laskettu aika ei ole vielä ko. päivänä, ja narttu selvästi kääntyy pois ja haluaa väistää tilannetta. Tuntuu, että on haluttu esitellä yleisölle ultraamismahdollisuutta, vaikka se on nartulle selvästi vastenmielistä. Sillä on jo muutenkin tukala olo avautumisvaiheessa ja 10 pentua vatsassa, niin sitten tullaan siihen vielä ultralla painelemaan, vaikka tilanne ihan normaali.
Kun ensimmäinen pentu syntyy, nartun ei anneta synnyttää itse, vaan autetaan pentu ulos. Sen jälkeen
Jäikö sulta aamulääkkeet ottamatta kun noin harhainen olet.
Loimusta tulee päivä päivältä kauniimpi kun sitä katsoo :D :)
Vierailija kirjoitti:
Ainakin se minkä ihminen sitoi pennun napaan oli valkoinen lanka, ei mikään napanuora! Jos sen on emo syönyt, ei hyvä!
Minä ja moni muu näimme livenä sitomisen.
Väärin synnytetty. Näitä on näköjään paitsi ihmisillä myös eläimillä. Oikeasti, tilanteisiin reagoidaan hetkessä , turha sivusta huudella.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että tänä vuonna mukana on ensimmäistä kertaa kasvattaja joka tietää mitä tekee!
Kuulostat provoavalta trollilta. Kaikkihan he on tienneet, kukin omalla tavallaan.
Käyttäjä12715 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tai valtaosa pennuista menettäneet painoaan.
Siksi kai niille annettiin sitä geeliä. Katsoin sitä lisämaidon antoa, mutta pennut eivät oikein olleet halukkaita ottamaan sitä.
älä
Onko Hehku (vai Hohto) vielä käynyt tutustumassa pentuihin ?
Siksi kai niille annettiin sitä geeliä. Katsoin sitä lisämaidon antoa, mutta pennut eivät oikein olleet halukkaita ottamaan sitä.