Pentulive 2024 official, bordercolliet.<3
Uusi pentulive alkaa 25.10, ja tällä kaudella pääsemme seuraamaan bordercollieiden elämää!<3 Todella fiksu ja kiinnostava rotu. Näistä pennuista tulee varmasti melkoisia viikareita. :)
Kommentit (11739)
Vierailija kirjoitti:
Salama oli sellainen johon moni varmaan jotenkin samaistui. Ja kun tilanne muuttui niin se oli varmaan suorastaan terapeuttista.
Hyvin sanottu. Salama on koko kansan mussukka. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salama oli sellainen johon moni varmaan jotenkin samaistui. Ja kun tilanne muuttui niin se oli varmaan suorastaan terapeuttista.
Hyvin sanottu. Salama on koko kansan mussukka. <3
Niin Salama on hyvin persoonallinen ja älykäs. Silloin kun sen näköä epäiltiin ja oli puhe arkuudesta niin mulla jotenkin oli koko ajan sellainen tunne että se selviää.
Tuike oli toinen joka herätti minun sympatiat koska se jotenkin jäi varjoon eikä sitä usein mainittu. Mutta sekin on yksi parhaista.
Sitten Kulo nosti minun sympatiat koska pentutestissä se tilanne oli sille epäreilu. Oli kiva kun lopetuksessa näytettiinkin Kulon kohdalla se Tuiren opetushetki jossa Kulo pärjäsi tosi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
No huomenna varmaankin tulee vielä Salaman terveiset Ylen sivulle.
Sitten onkin kaikilta jos saadaan Salamasta vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ihmettele ettei kaikki uudet omistajat haluaa jakaa mitään😒
Ei näitä juttuja kukaan täysipäinen lue eli nou hätä.
Eikä kirjoita!😄😄😄
"Minä luulen että lähinnä yksi tai kaksi tuota jankkaa."
Voit selata sinne sivulle, jossa joku tämän Kulon häkin toi asiallisella tavalla esille. Ne alkuviestit oli saaneet jotain yli 30 peukutusta eli turha vähätellä.
Hyvää yötä 😴 Huomenna työpäivä ja sitten alkaa joululoma 😀
Meillä oli pentuaitaus pennulle jonkin aikaa siitä syystä että pennun tullessa oli vielä vanha koira jolle haluttiin taata rauha silloin kun ihmiset olivat poissa. Sillä oli aitauksen sisällä oma sänky johon se oppi myöhemminkin menemään pyydettäessä ilman aitausta. Toimi hyvin rauhoittumispaikkana vaikka vieraiden tullessa. Ei se siellä tietenkään silloin ollut kun ihmiset oli paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Hei nyt te kaikki häkkihysteerikot, ootteko kuulleet semmosesta asiasta kun PENTUAITAUS? Sen avulla mm. turvataan se, ettei pentu vahingoita itseään esim järsimällä sähköjohtoja, pistorasioita yms., niinä hetkinä, kun omistaja ei ole pentua vahtimassa. Näitä hetkiä voivat olla esimerkiksi suihkussa käynti, kaupassa käynti, ja -uskokaa tai älkää- töissä käynti.
Pentua ei siis suinkaan lukita pieneen häkkiin, kuten täällä ihmiset tuntuvat ajattelevan. Pentuaitaus rajaa pennun liikkumisen turvalliselle alueelle (kuten esim. pentuliven pentulaatikko teki), kuitenkin siten, että pennulla on riittävästi tilaa liikkua ja leikkiä. Aitauksessa on kaikki mitä pentu tarvitsee voidakseen hyvin sen aikaa kun joutuu yksin olemaan. Aitaus on tietenkin myös vain väliaikainen ratkaisu pennun elon turvaamiseen siihen saakka, kunnes pentu on oppinut olemaan järsimättä kaikkea (esim. niitä sähköjohtoja, joihin voi pahimmillaan kuolla).
Että nyt
Ei tarvitse mesota. Hauskaa on, että esim. minä olen kommentoinut häkeistä juuri tuon kautta eli aitaus ja portti ovat hienoja korvaajia. Aitaus on erittäin hyvä asia eikä häkkiä silloin tarvita. Kaiken lisäksi häkit on myös rumia. En ymmärrä miten joku haluaa sisätiloihin sellaisen ruman häkkyrän. Häkin kalterit symbolisoi vapauden vastakohtaa, vankeutta. Mukavamminkin voi pennun elämän järjestellä kotonaan. Aitaus on kannatettava asia. 👏🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit selata sinne sivulle, jossa joku tämän Kulon häkin toi asiallisella tavalla esille. Ne alkuviestit oli saaneet jotain yli 30 peukutusta eli turha vähätellä.
No just joo. Peukut voi tehdä ihminen yksinkin. Ja se on ihan nähty ilmiö. Turha yrittää 😁
Taidat kertoa vain omasta toiminnastasi. Erikoista väittää, että joku jaksaisi tehtailla yli 30 peukkua viesteihin. Vainoharhaista väittää tuollaista. Minusta ei ole yllättävää, että ihmiset pitävät pentuja tärkeinä. Sinusta ihmiset ovat tärkeimpiä, joten miksi edes olet tässä keskustelussa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli pentuaitaus pennulle jonkin aikaa siitä syystä että pennun tullessa oli vielä vanha koira jolle haluttiin taata rauha silloin kun ihmiset olivat poissa. Sillä oli aitauksen sisällä oma sänky johon se oppi myöhemminkin menemään pyydettäessä ilman aitausta. Toimi hyvin rauhoittumispaikkana vaikka vieraiden tullessa. Ei se siellä tietenkään silloin ollut kun ihmiset oli paikalla.
Niin tuohan on järkevää ja just vanhemman koiran kannalta hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No just joo. Peukut voi tehdä ihminen yksinkin. Ja se on ihan nähty ilmiö. Turha yrittää 😁
Taidat kertoa vain omasta toiminnastasi. Erikoista väittää, että joku jaksaisi tehtailla yli 30 peukkua viesteihin. Vainoharhaista väittää tuollaista. Minusta ei ole yllättävää, että ihmiset pitävät pentuja tärkeinä. Sinusta ihmiset ovat tärkeimpiä, joten miksi edes olet tässä keskustelussa.
Jos ei ole tuon kanssa samaa mieltä, niin peukut on valetta. Jos taas on samaa mieltä, niin peukut on todellisia. Vähän kuin Donald Trump. Eka syytti vaalivilpistä, mutta kun itse voitti, niin mitään vilppiä ei ollutkaan. 😂
Vierailija kirjoitti:
Salama pelastuskoira joka myös terapioi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana altavastaaja ja vaikeuksien kautta voittoon -koiruli. 🤩 -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana altavastaaja ja vaikeuksien kautta voittoon -koiruli. 🤩 -eri
Lisäksi söpö :)
Vierailija kirjoitti:
"Älä kerro enempää siitä kuinka peukuttelet omia juttujasi."
Älä sinä viitsi höpistä. Ei tarvitse peukutalla omia juttuja, tiedätkö miksi. Ihan kuule siksi kun millään täällä olevalla kommentilla, ei minun eikä sinun, ole mitään suurempaa merkitystä.
Täällä on ollut jo monen koiraihmisen kertomukset omista järjestelyistään kuinka pärjää ilman häkkiä, joten keskustelu on antanut hyvää esimerkkiä.
Ei se nyt ole oleellista onko koiralla aitaus. Oleellista on se miten se siellä aikaa viettää ja mitä se koira tekee silloin kun ei siellä ole.
Koira ilman aitausta on aika onneton jos sillä ei ole muuta kuin kolme lyhyttä pissalenkkiä ja ikkuna josta katsella ulos puruluu suussa. Tälläisiä koiria on liikaa.
Hyvää joulua kaikille koiraihmisille ja hännänheiluttajille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehkustakin oma kuva. Hn kuulemma itse inhoaa niitä Hehkun korvahapsuja ja leikkaa ne aina yleensä pois vaikka meidän katsojien mielestä ne oli just parhautta. 🥰
Niin oli! Mutta jos hapsut ui märkäruossa tai vesikipossa ja Hehku senkun huiskii menemään niin ymmärtää. Pitäisi olla oikeanlainen astiasetti.
Näinpä. Meistä ne hapsut voi näyttää hauskoilta, kun Hehku sekoilee niiden kanssa menemään mutta oikeasti ne voi olla aika epäkäytännölliset, kun on kokoajan tiellä. Joko ruoassa tai lumipaakuissa ja missälie.
Sinut tunnistaakin siitä, ettet osaa laittaa isoa alkukirjainta ja hanakasti hyökkäät niiden kimppuun, joille pentujen hyvinvointi on tärkeää. Sinulla ei ole mitään oikeaa tietoa tilanteesta, joten et voi sanoa häkkikeskustelun olevan misinformaatiota. Häkeistä on hyvä keskustella. Aina voi tehdä toisenlaisia ratkaisuja.