Pentulive 2024 official, bordercolliet.<3
Uusi pentulive alkaa 25.10, ja tällä kaudella pääsemme seuraamaan bordercollieiden elämää!<3 Todella fiksu ja kiinnostava rotu. Näistä pennuista tulee varmasti melkoisia viikareita. :)
Kommentit (11739)
Voi Jeesus noiden lekureiden juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan niitä vieläkin enemmän kuin kymmenen?
Mistä tiedetään että kymmeneskin on.
Eläinlääkäri tunsi kädellä mahan läpi pennun ja myöhemmin myös liikkeet. Pohtivat ensin että pentu ei välttämättä ole elossa. Aikovat ultrata mahdollisten lisäpentujen varalle kunhan kymmenes ensin syntyy.
Samat säännöt sitten lasten tekoon, kiitos. Yksi lapsi kuormittaa tätä palloa ihan hiton paljon enemmän kuin koira.
Joten kiintiöt, ajokortit ja päästöverot lapsia haikaileville.
Ärsyttää, että minun pitää verorahoillani tukea ihmislajin lisääntymistä, vaikka se yksin on syynä maapallon ahdinkoon.
Vierailija kirjoitti:
Meillä, ihan luomuna ja salaa kantavaksi tullut Suomen ajokoira , teki 12 tervettä. pentua.. Ei tuo määrä mikään ihme ole.
Hyvin rotukohtaista. On tässä livessä kerrottu, että bordercolliet saavat isoiksi koiriksi yllättävän pieniä pentueita ja keskimäärin viisi pentua kerralla. Joillekin muille roduille 10 pentua voi olla ihan tavanomainen pentue mutta ei bordercollieille. Ja olihan tuo emo sen näköinen että hyvä ettei räjähdä. 😢
👵🏻Mum ma hätääntyy, missä va su pennuille. 🧺 Onko pup pa vienyt? Pup pa pois?👴🏻
Vierailija kirjoitti:
Samat säännöt sitten lasten tekoon, kiitos. Yksi lapsi kuormittaa tätä palloa ihan hiton paljon enemmän kuin koira.
Ärsyttää, että minun pitää verorahoillani tukea ihmislajin lisääntymistä, vaikka se yksin on syynä maapallon ahdinkoon.
No jos oot uutisia seurannut, niin nykyään hoitaa tuon ihmisten lisääntymisen aika pitkälle ulkomaalaistaustaiset. 😁 Että vähän väärässä ketjussa vaahtoat. Ja olen ihan oikeasti sitä mieltä, että ihmisillä voisi ottaa käyttöön saman käytännön kuin kennelliitossa eli vain korkeintaan viisi pentuetta samasta emosta kelpuutetaan rekisteriin. Perusteluna se, että yhdenkään emon elämän ei pitäisi olla pentutehtaana oleminen.
Vierailija kirjoitti:
Lisääntyminen ei ole ongelma vaan eliniän kasvanut pituus. Voisit ottaa selvää. Lapsia syntyy liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Taas joku koiramamma joka vertaa koiria lapsiin
Mihin se Mama meni laatikosta? Aina kun selkäni hetkeksi käännän niin joku käänne tapahtuu. 😆
Akka sai 9 pentua vuonna 2022
En koko ajan häiritsisi emoa ja pentuetta synnytyksen jälkeen, antaisin niiden tutustua keskenään. Pennut itse hakeutuu nisälle ja emo puhdistaa pentuja. Näytti että emo hermostui tuossa vaiheessa kun yhtä pentua pyöriteltiin ja putsattiin eikä annettu emon hoitaa, emo alkoi yhtäkkiä hengittää tosi nopeasti ja läähätti. No, ihmisten ohjailemaa toimintaa, näin kai se menee kun kaikkea pitää yrittää hallita. Pennut on kyllä suloisia ja emolla iso urakka.
Miksi tuolla pentulaatikossa makaa aina joku härppimässä emoa, antaisi sen hoitaa rauhassa pentujaan.
Toi mies on kuin Mika Aaltola.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuolla pentulaatikossa makaa aina joku härppimässä emoa, antaisi sen hoitaa rauhassa pentujaan.
Synnytys on kesken ja kymmenes pentu ei ole syntynyt ajallaan vaikka supistukset jatkuneet pitkään.
Vierailija kirjoitti:
En koko ajan häiritsisi emoa ja pentuetta synnytyksen jälkeen, antaisin niiden tutustua keskenään. Pennut itse hakeutuu nisälle ja emo puhdistaa pentuja. Näytti että emo hermostui tuossa vaiheessa kun yhtä pentua pyöriteltiin ja putsattiin eikä annettu emon hoitaa, emo alkoi yhtäkkiä hengittää tosi nopeasti ja läähätti. No, ihmisten ohjailemaa toimintaa, näin kai se menee kun kaikkea pitää yrittää hallita. Pennut on kyllä suloisia ja emolla iso urakka.
Läähättää koska poltot.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on Hehku oven takana ?
Perheen toinen koira, sekin bordercollie. Hauska nimipari koirilla.
Seuraava pentulive ei kiitos lääkäri- eikä vauvaperheeseen.
Mistä tiedetään että kymmeneskin on.