Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä teitä on alettu rouvitella?

Vierailija
01.10.2024 |

Minua on alettu rouvitella ja kutsua emännäksi tänä vuonna. Juuri äsken kaupassa joku kysyi minulta "tarviiko rouva enää kärryä".

Olen 34-vuotias, naimaton enkä ole ikinä ollut naimisissa. Tähän asti ihmiset ovat neiditelleet minua, mutta nyt tänä vuonna tämä oletusarvoinen titteli on vaihtunut. Sinänsä tämä ei haittaa mitenkään, mutta vähän ihmetyttää, koska miellän kuitenkin itseni edelleen neidiksi. Toisaalta mukavaa, että ihmiset kysyvät kohteliaasti, se on huomaavaista.

Minkä ikäisenä voi olettaa, että nainen on ennemmin rouva kuin neiti?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan vielä

M57 

Vierailija
2/21 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sen jälkeen kun menin naimisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ikääntymisessä parasta kun sanotaan rouva ja teititellää. Myös itseä nuoremmat ja vanhemmat tuntemattomat.

Olen nainen 40v.

Vierailija
4/21 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 2023 jenkeissä olin miss. Tänä vuonna olin muuttunut maam:ksi. Nyt olen 36 v.

Vierailija
5/21 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kerta oli hieman yli 40-vuotiaana, en muista tarkkaan milloin. Toista kertaa ei ole vielä tapahtunut. Olen nyt 45.

Vierailija
6/21 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rouvittelen ja teitittelen sellaisia, jotka näyttävät yli 60-vuotiailta. Nuoremman näköisiä sinuttelen.

Vierailija
7/21 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tarkkaan silloin kun olin mennyt naimisiin. 

Vierailija
8/21 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kerran kun onniteltiin naimisiin menon jälkeen, oli 24 silloin. Vuosi myöhemmin työpaikalle tuli nuori mies töihin ja hän ensitapaamisella kutsui mua rouvaksi, jonka jälkeen meni hämilleen ja oli silleen että et sä vanhalta näytä se vain livahti. Lohdutin kertomalla että rouva on ihan oikea titteli.

Vierailija
9/21 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 vuotiaana ensimmäisen kerran jotkut teititteli, särähti korvaan. Opiskelin hoitoalaa ja olin väsynyt usein, mutta ikäistäni nuoremman näköinen ollut, lihosin 30 kg. Siitä lähtien tasaisen epätasaisesti teititelty välillä. Joskus koen outona kun itseni ikäinen tai vanhempi teitittelee. Eivät itse tykkää aina että teititellään takaisin. Nykynuorilla on se , että teitittelevät paljon enemmän kuin ennen oli tapana nuoria ihmisiä.

Vierailija
10/21 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi kukaan rouvittele tai teitittele. Ihan normaalisti minulle puhutaan. Olen 55v. 

Vierailija
11/21 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ikääntymisessä parasta kun sanotaan rouva ja teititellää. Myös itseä nuoremmat ja vanhemmat tuntemattomat.

Olen nainen 40v.

Etpä ole näillä nurkilla sitten pyörinyt.  Vaikka 60 vuotta ikäeroa niin kyllä sinut ollaan. 

Vierailija
12/21 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikä on jännä, kun eläkeläiset tytöttelee ja nuoremmat tädittelee. Rouvittelua ei kuule juuri koskaan.

Vierailija
13/21 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, neiti *Nieminen* kävin ensimmäisen kerran elämässäni gynekologilla 14-vuotiaana (järkyttävät kuukautiskivut). Istuin odotushuoneessa. Sitten pyydettiin sisään rouva Niemistä. En tietenkään reagoinut tähän. Kävi ilmi että kaikkia potilaita rouviteltiin tällä vastaanotolla ja minä todella olin tuo rouva Nieminen. Jotain outoa sievisyelyä, eihän kenelläkään naimattomalla tietenkään ole asiaa gynelle. Tämä siis 70-luvulla. Joten mua on rouviteltu jo 14-vuotiaana.

14/21 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kyllä rouviteltu eikä neiditelty ikinä 😃

Vierailija
15/21 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain 35 ikävuoden paikkeilla. Siinä vaiheessa myös lihoin hieman tukevammaksi, ehkä siitä tuli semmoinen rouvavaikutelma myös. Ja toki pukeutuminen oli ehkä enemmän keski-ikäisen kuin nuoren jo. Itse kyllä tykkään rouvittelusta, siitä tulee sellainen arvostettu ja kunnioitettu fiilis. (Enkä korjaa, että olen neiti, eihän siinä varsinaisesti siviilisäädystä puhuta)

Vierailija
16/21 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rouviteltu, mutta tytöksi on sanottu. Olen tyttömäisen näköisenä pysytellyt 60-vuotta,siksi en loukkaannu tytöttelystä. 

Vierailija
17/21 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri alueilla eri aikaan, myös sen toisen ikä vaikuttaa. Pohjanmaalla olin kai 21-vuotias. Etelämmässä vähän myöhemmin, menimme naimisiin kun olin 23. Miehen kanssa kun olen ollut liikkeellä, emännäksi alettiin kutsua jo teini-ikäisenä. Moni kai ajattelee, että jos nainen on parisuhteessa, hän ei halua tulla neiditellyksi. N32

Vierailija
18/21 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 vuotiaana odotin esikoista. Sairaalakäynneillä sanottiin Rouva ja sukunimi. Esim. Rouva Virtanen. 

Vierailija
19/21 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lvi-mies Lännen Kiinteistöpalvelusta. Älä teitittele vaikka nainen on keski-ikäinen. Sitten tuntuu ainakin vanhalta rouvalta jos niin käy.

Vierailija
20/21 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

24-v. :D Mutta olin silloin jo kolmen lapsen äiti, varmaan se vaikutti että valittiin "rouva" titteli. Toisaalta nyt 40-vuotiaana minua neiditeltiin juuri ravintolassa. Tädiksi kutsuttiin 14-vuotiaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä