Suomessa eläkeikä koittaa 70v ja elinaikaodote miehillä 79v
Kommentit (24)
Oikeasti ei järjen häivää. Aika radikaalisti sitten pitäisi työelämää keventää. Jotain kolmepäiväistä työviikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aion kerryttää varallisuutta siihen tahtiin, että jään työelämästä pois viimeistään 50-vuotiaana. Vielä on 25 vuotta aikaa. Tällä hetkellä olen hyvin tavoitevauhdissa. Ei voisi vähempää kiinnostaa juosta oravanpyörässä vielä 50 vuotta.
Suomessa työ- ja muu elämä loppuukin 50-vuotiaana eli oikein teet.
Niinhän sinä luulet. Pettymyksesi on oleva suuri jos vahingossa eläisitkin yli 50-vuotiaaksi. Toivottavasti et. Muista kuolla ennen äitiäsi ja isääsi.
Niin minäkin ajattelin 25-vuotiaana, mutta näyttää tuo elämä jatkuvan vielä yli 50-vuotiaallakin. Taitaa tulla pettymys.....
Toimiva resepti on vaihtaa oravanpyöräksi kokemansa työhön, josta pitää. Kun suurimman osan työntekoon liittyvästä saa määrittää itse ja on oikeastaan vastuussa vain asiakkaille, työ muuttuu elämäntavaksi, eikä tunnu ollenkaan oravanpyörältä. Välillä on rasittavaa, välillä menee kuin vettä vain, välillä rahaa on reippaasti, välillä on hyvä, että sitä on säästössäkin. Eläkeiän voi säätää mieleisekseen, mutta viihtyessä ei ole kiire, ei edes halua lopettaa. Sitkun elämä ei ikinä tule, joten elä nyt.
Oon 71 enkä tarvitse rollaattoria, olen vielä silloin tällöin töissä.
Pitäkää huolta kunnostanne niin jaksatte tehdä työtä.
Palkassa laskettuna.