Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini elämän päätavoite on säästää...

Vierailija
01.10.2024 |

Hän on oikeasti varakas. Hän kyttää pörssikursseja monta kertaa päivässä, menettää yöunensa jos kurssit laskevat. Hän kyttää sähkön hintaa, kalliin pörssisähkön aikana istutaan suurinpiirtein kylmässä ja pimeässä. 

Hän on koko ajan huolissaan miten lapsenlapset pärjäävät asuntolainojensa kanssa (toistaiseksi ihan hyvin).

Ymmärrän kohtuullisen säästeliään elämisen mutta tää menee jotenkin ihan yli. Jatkuva huolissaan oleminen ei voi olla hyväksi.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on neuroottisen äitisi elämää. Et ole kuitenkaan vastuussa hänen tunteistaan, joten elä omaa elämääsi. Ps. Säästäväinen äiti tarkoittaa isoa perintöä.

Vierailija
2/5 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on neuroottisen äitisi elämää. Et ole kuitenkaan vastuussa hänen tunteistaan, joten elä omaa elämääsi. Ps. Säästäväinen äiti tarkoittaa isoa perintöä.

En olekaan vastuussa, surettaa vaan moinen. Kuittaan aina hänen huolensa lapsenlapsista että ne pärjää kyllä.

Ps. Minä pärjään omillani, en tarvitse isoa perintöä. Joten voin kieltäytyä siitä jolloin se menee lapsilleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen samanlainen turhanmurehtija. Pienenä oli liian pieni viikkoraha ja elämä opiskelijana ja työttömänä 90-luvun lamassa jätti pysyvät jäljet luonteeseeni. En minä tällainen ilokseni tai ahneuttani ole.

Olen sitten töihin päästynäni koko elämäni saanut hyvää palkkaa ja silti elänyt nyykasti, säästänyt ja sijoittanut. Kaveritkin naureskelevat, etten saa rahojani mukaan tuonpuoleiseen. En varmaan, mutta koskaan ei tiedä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Entä jos joudun työttömäksi tai työkyvyttömäksi? Tunnen oloni turvalliseksi, kun minulla on taloudellista puskuria. Siksi toisekseen yhden naureskelleen sukulaisenkin hymy hyytyi, kun pelastin ne aikoinaan joutumasta ulosottoon.

Vierailija
4/5 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa on siinä, että on huolissaan lastenlasten tulevaisuudesta? MInusta tuo on ihan normaalia.

Kurjempaa olisi, jos mummo lainailisi lastenlapsilta rahaa voidakseen ryypätä Arskan kanssa. Harmi, että tällä palstalla muista välittäminen ei ole sopivaa, on parempi tuhlata rahansa ja elää velaksi.

Vierailija
5/5 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa on siinä, että on huolissaan lastenlasten tulevaisuudesta? MInusta tuo on ihan normaalia.

Kurjempaa olisi, jos mummo lainailisi lastenlapsilta rahaa voidakseen ryypätä Arskan kanssa. Harmi, että tällä palstalla muista välittäminen ei ole sopivaa, on parempi tuhlata rahansa ja elää velaksi.

Joku raja huolissaan olemisellakin, varsinkin kun siihen ei ole mitään syytä.

Tottakai olisi kurjempaa jos mummo ryyppäisi Arskan kanssa mut onko nää siis sun mielestä ainoat vaihtoehdot? Sairaalloinen stressaaminen omaisuudesta tai täysin hälläväliä persaukisena tuhlaaminen?

Itsestäänkin mummo voisi välittää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi