Nainen! Muuttaisitko OUNASJOELLE jos siitä maksettaisiin 100t euroa puhtaana käteen?
Kommentit (49)
Minä asun täällä, enkä muuttaisi pois mistään hinnasta. Tulkitsen "Ounasjoella" asumisen niin, että joki näkyy jostakin asunnon ikkunasta. Ihan valtio on palkanmaksajani, ja enemmän täällä on työpaikkoja kuin eräissä Helsingin lähiöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos siellä ei oo m a m u ja eikä ve nä lä isiä.
Ei varmaankaan niitä, mutta turisteja voi olla naapurisi Airbnb:ssä ja tulevat pällistelemään revontulia tontillesi.
Vähemmän on aisbnb:tä Ounasjoella, kun ei lasketa Rovaniemeä. Ihan itsekseen saa katsoa revontulia vaikka Raattamassa. Ihmettelin sitä, miksi elokuvaan Mestari Cheng oli rahdattu näyttelijöitä etelästä, eikö paikallisista olisi löytynyt aitoja niin kuin Mollbergin elokuviin aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkään siellä pitäisi asua?
Onko siellä mitään töitä?
On täällä. Rovaniemellä on mm. keskussairaala, paljon julkisen alan töitä ja matkailua. Ylempänä matkailua, kaivostoimintaa ja tietenkin tavanomaiset opetus-, hoito- ym. työt.
En muuttaisi, on aivan liian pohjoisessa. Viihdyn kotipuolessa, olen täällä syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
No totta helvetissä muuttaisin! Raha on rahaa ja ihan sama itselle, missä se talon katto sijaitsee. Oletan siis, että asunto löytyisi. Pari-kolme vuotta voisin asua, maksaa pienet velkani pois ja sitten muuttaa muualle. Tätähän ei siis ole kysymyksessä rajattu pois.
Niin itsehän muuttaisin vaan kuukaudeksi ja sit takas omaan himaan 100t taskussa.
Saisko ton puhtaana käteen? Lähtisin heti.
Erä- ja luonto-oppaan koulutuksella lähtisin heti. Saatan lähteä ilman tuota tonnimäärääkin.
Voisin muuttaakin. Työni on sellaista, että voisin tehdä sitä etänä. Lisäksi olen perheetön ja asun yksin, joten asiasta ei tarvitsisi neuvotella kenenkään kanssa. Maisemanvaihdos voisi tehdä ihan hyvää.
Jos mies suostuisi mukaan
Eli valitettavasti en