Miten pestään lattia?
Auttakaas nyt uusavutonta!
Miten pesen lattiat? Mitä välineitä tarvitsen? Mielellään halvimmat mahdolliset välineet.
50 neliön kaksio ja lemmikkejä.
Kommentit (65)
Miksi peset itse, vuokranantajahan tekee siivouksen kun vaihdat asuntoa?
Ämpärillinen vettä lattialle ja hiekkaa sitten kontilleen kuuraamaan isolla rätillä.
Vierailija kirjoitti:
Tää on varmaan jo sanottu, mutta itse käytän tällaista settiä:
-Sinituotteen lattian pesuun tarkoitettu 'levy', jonka vaihdan suihkussa käyttämäni kuivauslastan tilalle samaan lasikuituvarteen
-Mikrokuituinen lattiarätti, jonka kiinnitän etureunastaan tuohon lattianpesu'levyyn' (loppu rätistä laahaa perässä, tämä on tärkeää)
-Teen pesuveden kaatoaltaaseen yleispesuaineesta ('kovat' lattiat) tai parkettipesusta (parketit) ja vedestä. En viitsi käyttää ämpäriä, kyllä minä ne muutamat askeleet jaksan ottaa sinne kaatoaltaalle.
-Kun rätin kiertää sopivan kuivaksi, parkettikaan ei tule liian märäksi, kun se 'laahus' kuivaa jälkeä
Näissä Sini-levyissä on ollut se ongelma ettei niihin meinaa saada kunnolla pysymään niitä mikrokuitupesimiä. Vai onko niihin tullut jotenkin järkevämpi kiinnitys nykyään? Aiemmin joku tarrasysteemi. Muutaman kerran pyyhkinyt niin tarrat repsottaa. Onko mitään levymoppia mihin saisi leveillä kuminauhoilla kiinni sienen?
Laminaattilattiaa ei saa pyyhkiä liian kostealla koska kosteus kun menee saumoista niin laminaatti turpoaa. Nihkeällä mopilla pyyhittävä. - siistijä
Jossain kaupoissa on Viledan on lattianpesusetti, moppi ja ämpäri, sitten ostat sopivan pesuaineen lattialle. Yleispesuainekin käy. Ei liian märällä kannata mitään lattiaa pestä , ainakaan parkettia. Ämpäriin lämmintä vettä ja mitan mukaan pesuainetta. Puristat liian veden pois ja alat pyyhkiä lattiaa🧹