Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä mielellä olisit näin 30 vuoden jälkeen, jos olisit menettänyt jonkun (lähi) omaisesi m/s Estonian uppoamisessa?

Vierailija
30.09.2024 |

Olisitko jo sinut onnettomuuden kanssa?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu sukulaisesta. Jos se oli joku mo-lo-pää niin olisin päässyt hyvin lyhyellä suruajalla.

Vierailija
2/45 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surulle ei ole olemassa aikarajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En eläisi enää itsekään.

Vierailija
4/45 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kurkkuani myöten täynnä tätä Estonia-surup*rnoa. 

Eikö oikeasti ole MITÄÄN oleellisempaa jutun juurta kuin joku ikivanha onnettomuus? Pätee myös 9/11- juttuihin ja ylipäänsä kaikkeen menneen märehtimiseen. 

Säälittävää.

Vierailija
5/45 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä mielellä että hyvä kun kuoli sekin.

Vierailija
6/45 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minkäs tapahtuneelle voi.

Vierailija
7/45 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kurkkuani myöten täynnä tätä Estonia-surup*rnoa. 

Eikö oikeasti ole MITÄÄN oleellisempaa jutun juurta kuin joku ikivanha onnettomuus? Pätee myös 9/11- juttuihin ja ylipäänsä kaikkeen menneen märehtimiseen. 

Säälittävää.

Aha.

Vierailija
8/45 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistakymmentä Estonian katastrofista selviytynyttä ruotsalaista on vetämässä jutun oikeuteen. He vaativat syytteitä 852 risteilymatkustajan murhista. Että se siitä unohtamisesta!

Vierailija
9/45 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä Estonia hullu täällä jatkuvasti kyselee ? Se virolainen romu upposi virolaisten takia, jos keula visiiri on auki ja varoitus valo palaa siihen ei pistetä teippiä päälle ja jatketa matkaa ilman huolia.

Vierailija
10/45 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta missä on Avo Piht?

Vierailija
11/45 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en osaa vastata tuohon. Olen haudannut läheisiä ja suru kestää aina sen mitä se kestää, mutta olen kuullut että tuosta hylystä on kuvattu paljon materiaalia heti sen uppoamisen jälkeen? Tuo materiaali pitäisi saada ihmisten katsottavaksi.

Ihmisillä on oikeus nähdä ne nauhat.

Vierailija
12/45 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivoissani siitä kun useimpia vainajia ei nostettu.

Vierailija
13/45 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta missä on Avo Piht?

Siemailemassa maitaita aurinkovarjon alla Veiden tanssijasisarusten kanssa eksoottisella uimarannalla jossakin päin Etelä-Amerikkaa.

Vierailija
14/45 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se tulisi mieleen näin vuosipäivänä, mutta 30 vuotta on jo niin pitkä aika että ei se mitään suuria tunnereaktioita varmaan enää aiheuttaisi. Minulta on kuollut monta omaista eikä siitä ole noin pitkä aika, olen sen surun jo käsitellyt ja jatkanut elämääni. 

Vierailija
15/45 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toistakymmentä Estonian katastrofista selviytynyttä ruotsalaista on vetämässä jutun oikeuteen. He vaativat syytteitä 852 risteilymatkustajan murhista. Että se siitä unohtamisesta!

Rahaa ne varmaan haluaa tässä vaiheessa.

Vierailija
16/45 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta missä on Avo Piht?

Siemailemassa maitaita aurinkovarjon alla Veiden tanssijasisarusten kanssa eksoottisella uimarannalla jossakin päin Etelä-Amerikkaa.

Sori siitä, Sirje!

Vierailija
17/45 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en osaa vastata tuohon. Olen haudannut läheisiä ja suru kestää aina sen mitä se kestää, mutta olen kuullut että tuosta hylystä on kuvattu paljon materiaalia heti sen uppoamisen jälkeen? Tuo materiaali pitäisi saada ihmisten katsottavaksi.

Ihmisillä on oikeus nähdä ne nauhat.

Hylkyyn sukellettiin heti uppoamisen jälkeen ja sieltä haettiin tärkeitä laitteita tutkittavaksi. Osa sukelluksesta myös kuvattiin. Siinä videossa, joka on kuvattu siis aluksen sisältä, on todella huono näkyvyys. Ei siitä saa mitään selvää. Pätkiä näistä videoista on esitetty telkkarissa.

Vierailija
18/45 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menetin lapsena vanhemmat onnettomuudessa. Kyllä 30 vuotta on tehnyt tehtävänsä,  vaikka luulin , että ei koskaan suru häviäisi. 

Kyllä se pikkuhiljaa hävisi.

Nyt on vaikea ajatella,  että sellaiset ihmiset on tässä maailmassa joskus olleet.

Vierailija
19/45 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta missä on Avo Piht?

Ovatko Veiden kaksosten vanhemmat muka vielä elossa?

Vierailija
20/45 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raivoissani siitä kun useimpia vainajia ei nostettu.

Viron valtiolla ei ollut varaa nostaa ruumiita, eikä Ruotsin valtio halunnut sotkeutua epämääräisen virolaisen yhtiön touhuihin. Tuolloin elettiin Venäjän mafian, oligarkkien muodostumisen ja rahanpesun aikaa.