Outo ongelma deittailussa
Noniin, oon huomannut että kaksi asiaa rajoittaa isosti mun tutustumista deittaillessa. 1) jos juttu ei luista ja tyyppi tuntuu väärältä, niin keskustelu loppuu siihen (tää varmaan ihan hyvä juttu) 2) Jos juttu luistaa, deittityyppi vaikuttaa mukavalta ja normaalilta, kiinnostavalta ihmiseltä niin keskustelu loppuu osaltani myös koska en halua satuttaa itseäni myöhemmin vaan lopetan jutun siinä vaiheessa "kun oli vielä kivaa". Tällä tyylillä on mahdotonta löytää ketään kun ei uskalla päästää ketään lähelle. Mistä tähän apua?
t. ikisinkku 92-
Kommentit (19)
Opettele juttelemaan siitä huolimatta oletko mennyt tilanteeseen romanttisilla odotuksilla tai ilman niitä. Siis periaatteella, että kunhan tutustun tässä uuteen ihmiseen.
Vierailija kirjoitti:
Opettele juttelemaan siitä huolimatta oletko mennyt tilanteeseen romanttisilla odotuksilla tai ilman niitä. Siis periaatteella, että kunhan tutustun tässä uuteen ihmiseen.
Ihan avoimin mielin olen mennyt juttelemaan. Sitten kun huomaa että alkaakin tykätä jostain tyypistä ni iskee "paniikki".
-ap
Eli haluat vain jutella. Flirttailu, huomio tms riittää sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Riittää alkuun, mutta haluaisin toki muutakin. Sinne asti ei vaan koskaan päästä.
-ap
Muistutat vain itseäsi, että pettymyksen tunteet menevät ohi aikanaan. Ei niistä tarvitse tehdä suurempia kuin ovat, varsinkaan jo etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Muistutat vain itseäsi, että pettymyksen tunteet menevät ohi aikanaan. Ei niistä tarvitse tehdä suurempia kuin ovat, varsinkaan jo etukäteen.
Kiitos tästä. Jotenkin sitä liikaa suojelee itseään etukäteen, vaikka eipä silloin mitään hyvääkään pääse tapahtumaan.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan avoimin mielin olen mennyt juttelemaan. Sitten kun huomaa että alkaakin tykätä jostain tyypistä ni iskee "paniikki".
-ap
voisiko tunteesta selvitä ajattelemalla/oivaltamalla, että ihan kaikilla ihmisillä käy deittailelssa noin, että itse kiinnostuu, mutta toinen ei vaan sillä hetkellä syty. Sitten kun tuon tajuaa, niin voi tajuta sen, että se, että toinen ei sillä hetkellä syttynyt, ei v
älttämättä tarkoia sitä, että toinen ei tykännyt sinusta, vaan saattoi johtua jostain ihan muusta asiasta (oikeasti vaikka siitä, että heräsi aamulla huonosti nukutun yön jälkeen ja mieli oli liian väsynyt innostumaan ihmisistä ja sitten tuli sanottua, että enmänytkuitenkaanehkäjaksa (tai vastaavaa))
mutta opettele tuossa a) kohdassakin juttelemaan sen toisen ihmisen kanssa, vaikka itseäsi ei kiinnstaisi. Minä väitän, että jokaisesta ihmisestä voi löytää jotain, joka on kiinnostavaa. eikä sen tarvitse olla romanttisessa mielessä.
Ap puhuu kamalia. Olet kiinnostunut siitä, miten saatat pettyä, mutta et sanallakaan mainitse minkään arvoiseksi, että tuotat pettymyksen toiselle.
Terapiassa voisi käsitellä hylkäämisenpelkoa. Tai sitten vaan harjoittelet ja otat sydänsurut vastaan jos niitä tulee. Olen kärsinyt pitkään samasta ongelmasta, mutta muutamat sydänsurut läpikäyneenä huomaan, että joka kerta tuntuu helpommalta kestää se pettymys ja luopumisentuska. Pakko ottaa riskejä jos haluaa jotain parempaa.
Mä vaan juttelen miesten kaa ja jos toinen vastailee ihan kunnonkin lauseilla. Niin, sit harkitsen tarkempaa tuttavuutta ensin kaveripohjalla...
Tuttu juttu itselle ja varmaan monelle miehelle, mutta pelko ei ole niinkään itsensä satuttamisen pelko, vaan se että pelkää sanovansa jotain tyhmää ja sitä pelätessä ei saa sanaa suusta. Ja kummassakin tilanteessa menee pieleen.
Tapahtuu nimenomaan silloin, kun löytyy joku sellainen, ettei usko omaa tuuriaan todeksi siinä, että on päässyt näinkin pitkälle.
Hommaa yhteystieto ensin ja laita viestiä perään ja kerro asia. Että menit lukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Terapiassa voisi käsitellä hylkäämisenpelkoa. Tai sitten vaan harjoittelet ja otat sydänsurut vastaan jos niitä tulee. Olen kärsinyt pitkään samasta ongelmasta, mutta muutamat sydänsurut läpikäyneenä huomaan, että joka kerta tuntuu helpommalta kestää se pettymys ja luopumisentuska. Pakko ottaa riskejä jos haluaa jotain parempaa.
Siellä voi "keskustella" ihan mistä vain. Raha kelpaa aina kun sen eteen ei tarvitse tehdä yhtään mitään, pelkkä läsnäolo riittää. Paljonko pahaa terapellet aiheuttavat, onko joku oikeasti saanut avun terapelleltä?
Ap, koska tiedät jo etukäteen, että haluistasi huolimatta diskaat JOKAISEN miehen, ei ole oikein, että annat yrittäneille toivoa, kulutat heidän aikaansa haaskuuseen ja tuotat pettymyksen. Lopeta täydellisesti iljettävä menosi!
Vierailija kirjoitti:
Ap, koska tiedät jo etukäteen, että haluistasi huolimatta diskaat JOKAISEN miehen, ei ole oikein, että annat yrittäneille toivoa, kulutat heidän aikaansa haaskuuseen ja tuotat pettymyksen. Lopeta täydellisesti iljettävä menosi!
Oletpas sinä taasen niin ystävällinen persoona, että kukkasetkin kalpenevat hyväntahtoisuutesi rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittää alkuun, mutta haluaisin toki muutakin. Sinne asti ei vaan koskaan päästä.
-ap
Sanoit ettet päästä ketään lähellesi. En minäkään. Seksiä harrastan kiinnostavan ihmisen kanssa hyvin nopeasti, ei se tarkoita että päästää lähelleen. Itse ainakin miellän lähelle päästämisen nimenomaan niin että päästää henkisesti lähelleen. Kokeile fyysistä läheisyyttä, tällä tavoin et edes haaskaisi omaa etkä toisen aikaa, koska näin moni asia selviää hyvin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Sanoit ettet päästä ketään lähellesi. En minäkään. Seksiä harrastan kiinnostavan ihmisen kanssa hyvin nopeasti, ei se tarkoita että päästää lähelleen. Itse ainakin miellän lähelle päästämisen nimenomaan niin että päästää henkisesti lähelleen. Kokeile fyysistä läheisyyttä, tällä tavoin et edes haaskaisi omaa etkä toisen aikaa, koska näin moni asia selviää hyvin nopeasti.
Ei oo mun juttu. Henkinen läheisyys aina ensin.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Ei oo mun juttu. Henkinen läheisyys aina ensin.
-ap
Ok. Minulla impulsiivinen toiminta suojaa tavallaan mieltä. Muuten minulla menee kaikki ylianalysoinniksi.
"Henkinen läheisyys aina ensin. -ap"
Myös tämä etukäteisodotus varmistaa sen, että jos löytäisit sellaisen miehen, joka tällaiseen suostuisi, saisit ainoastaan nössön, jota et oikeasti halua. Vaatimuksesi varmistaa, että pysyt vanhanapiikana. Jos et madalla vaatimustasi tavalliselle tasolle, kuten enemmistö naisista ymmärtää tehdä, et koskaan pääse siihen, että voit ALOITTAA myös 'henkisen' tutustumisen.
Noniin ja heti tää meni väärälle palstalle.
-ap