Amk opettajat, vihaatteko monimuoto-opiskelijoita?
Itselle nyt tullut tämä tunne, tuntuu että puolet on raivoissaan siitä että torstaina teamsin etäluennolla klo 10-12 ei ole kuin alle 5 hlö paikalla ja sitten myös siitä että luento pitäisi tallentaa ja ladata johonkin. Toiset ovat järjestäneet asiat todella jouheviksi ja kaikki on niin selkeää jo kurssin alusta lähtien ja tuetaan siinä että pystyisi kokoivätyön ohella kurssit suorittamaan. Toisilla taas ihme asenne, pientä valitusta siitä että vähän ihmetyttää miten ei porukkaa kiinnosta käydä noilla luennoilla, siitä että ei tosiaankaan olisi aikaa tallentaa ja ladata mihinkään niitä jne. Sitten jotkut jopa sanoneet kokeilleensa lauantaille luentoja, sanompa vaan että päivätyöläiselle se lauantai voi nimenomaan olla sitä perheaikaa ja sitten moni kuitenkin jossain muussa kuin ma-pe klo 8-16 työssä, eli töitä myös viikonloppuisin.
Sitten olen myös havainnut sellaista liiallista riman alittamista myös joiltakin opettajilta että opetuksen taso ja materiaalit on hyvin alhaista kastia, sama kuin itse googlailisi ja lukisi asioita wikipediasta.. kovasti myös valittavat sitä miten aikaa ei riitä mihinkään, ainakin joitain hanke hommia niillä tuntuu riittävän. No, itse jos tämän insinöörin tutkinnon saan suoritettua näillä tiedoilla ja taidoilla niin en kyllä tiedä viitsinkö mainostaa olevani insinööri. En siis syyttäisi opiskelija ainesta surkeaksi, kuitenkin 30-50 vuotiailla on opiskelumotivaatio melko korkealla mutta se lopahtaa siinä kun näkee kurssin sisällön (jota ei ehkä ole) tai vastahakoisen opettajan.