Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketään töissä ruokakaupassa? Mitä mieltä olette kun asiakas ottaa hyllyn perältä tuoreampaa ruokaa ja mahdollisesti sen takia syntyy enemmän

Vierailija
29.09.2024 |

Punalaputettuja tuotteita?

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ps. Yksikään myyjä ei kyttää asiakkaiden ostoksia

Isälleni on joskus myyjä huomauttanut, kun isä valitsi takimmaisen leikkelepakkauksen, jossa parempi päiväys. Myyjä ohjeisti että "tarkoitus on, että tuotteet otetaan järjestyksessä".

Isä tosin jätti sitten ostoksensa siinä kaupassa siihen. Käy kaupassa 2 viikon välein tai harvemmin, joten ei todellakaan osta lähipäivinä vanhentuvaa tuotetta. Vaihtoi kauppaa. Eli myyjä voitti? 😉

Eri

Vierailija
42/91 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppias pitäköön poissa hyllystä tavaran, jota ei halua myydä. Hyllyssä olevista otan sen, jonka haluan. 

Ja jos mieleistä tuotetta ei löydy, voin vaihtaa kauppaakin. En viitsi käydä toisessa kaupassa vain yhden tuotteen vuoksi. Isommilla paikkakunnilla,on onneksi useampia kauppoja eikä nykyään enää osteta tilille.

Nykyään ei osteta tilille? Luuletko tosiaan näin? 😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vatun väliä. Oon nähny senki ko joku kippaa kylmätuotteet lattialle ja ottaa alimaisen laarista. Kukaa ei mitää tällekää sanonu.

Vierailija
44/91 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ps. Yksikään myyjä ei kyttää asiakkaiden ostoksia

Isälleni on joskus myyjä huomauttanut, kun isä valitsi takimmaisen leikkelepakkauksen, jossa parempi päiväys. Myyjä ohjeisti että "tarkoitus on, että tuotteet otetaan järjestyksessä".

Isä tosin jätti sitten ostoksensa siinä kaupassa siihen. Käy kaupassa 2 viikon välein tai harvemmin, joten ei todellakaan osta lähipäivinä vanhentuvaa tuotetta. Vaihtoi kauppaa. Eli myyjä voitti? 😉

Eri

Aika tyhmä myyjä. Ja jos on saanut ohjeen kauppiaalta, niin eipä se ole tainnut kuulla, että asiakas on aina oikeassa.

Vierailija
45/91 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myyjänä vein usein punalaputettuja tuotteita takatiloihin jemmaan ja ostin sitten yhdeksän jälkeen 60% alennuksella. ;) Henkilökuntaetuja. 

Vierailija
46/91 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppias pitäköön poissa hyllystä tavaran, jota ei halua myydä. Hyllyssä olevista otan sen, jonka haluan. 

Toki tuossa käy niin, että asiakas ei osta lopulta mitään, koska hyllyssä on ainostaan parin päivän päästä vanhenevaa tuotetta. Lopulta vaihtuu kauppa. 

Tämä. Asioisin mielelläni lähikaupassa, koska siellä on todella hyvä palvelu, valikoima ja mukavat myyjät. Mutta ajan kauemmas toiseen kauppaan, jossa tuotteiden päiväykset on paremmat. Niin monesti ekassa käydessäni huomasin että ylihuomiselle ostamani ruoka onkin silloin jo ohittanut viimeisen käyttöpäivän.

Vierailija
47/91 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvin itsekästä toimintaa.

Vierailija
48/91 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakas ei mene kauppaan ollakseen epäitsekäs, vaan ostaakseen itsekkäästi mahdollisimman halpaa ja hyvää ruokaa.

Vierailija
49/91 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainaki olen valmis rikkoo kaikkia "sääntöjä" saadakseni etua teihin muihin nähden. Otan vaikka sen tuotteen jossa pisin päiväys tai ostan punalaputetun jos käytän heti vaikka varaa olis muihinkin. 

Vierailija
50/91 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse myyjänä vein usein punalaputettuja tuotteita takatiloihin jemmaan ja ostin sitten yhdeksän jälkeen 60% alennuksella. ;) Henkilökuntaetuja. 

Liikkeissä on valvontakamerat 😌

Vierailija
51/91 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se lasketaan ihan palkaksi, koska eihän sillä muuten tulisi toimeen. Kauppiaat hyväksyvät menettelyn, jottei palkkoja tarvitse nostaa. Se ei ole keneltäkään pois.

Kohta työntekijöille sallitaan yöpyminen kaupan tuulikaapissa aamusiivoojan tuloon asti.

Vierailija
52/91 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaavailen käyttäväni ruoan vasta muutaman päivän päästä, totta kai ostan paketin, jossa päiväys riittää. Sillä tavalla vähennän ruokahävikkiä.

Vierailija
53/91 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama minulle mitä ajattelevat. Ostan yleensä viikon ruuat kerralla, enkä voi ottaa aina ruokaa joka menee vanhaksi jo huomenna.

Vierailija
54/91 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakas ei mene kauppaan ollakseen epäitsekäs, vaan ostaakseen itsekkäästi mahdollisimman halpaa ja hyvää ruokaa.

Se on ruma riippuvuus. Hyvä kikka riippuvuuden katkaisemiseksi on unohtaa kaikki päivämäärät. Kun asiakas ei tiedä mikä päivä on menossa niin päiväysten pakonomainen tutkiminen saadaan hallintaan. 

Vierailija
55/91 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikkeissä on valvontakamerat 😌

Niin? Olenpahan esimieheltäkin joskus saanut luvan. Ja vaikken olisi, mitäs virkaa ne valvontakamerat tässä skenaariossa toimittavat? 

Vierailija
56/91 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se lasketaan ihan palkaksi, koska eihän sillä muuten tulisi toimeen. Kauppiaat hyväksyvät menettelyn, jottei palkkoja tarvitse nostaa. Se ei ole keneltäkään pois.

Kohta työntekijöille sallitaan yöpyminen kaupan tuulikaapissa aamusiivoojan tuloon asti.

Työpaikalla yöpyminen edellyttää tietysti paikallisen sopimisen lisäämistä ja hallituksen vientivetoisen palkkamallin kirjaamista lakiin.

Vierailija
57/91 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En piittaa pätkääkään muiden ajatuksista, en edes kaupan myyjien.

Ostan aina tuoreinta silloin, kun ei ole tarkoitus syödä heti ja seuraavan kerran käyn kaupassa ehkä vasta viikon päästä. Punalaputettuna ostan niin, joita aioin syödä samana tai seuraavana päivänä.

Minä ostan tuoreinta aina, vaikka olisi tarkoitus syödä heti ja kävisin kaupassa joka päivä. Aivan käsittämätöntä lammastelua että pitäisi ehdoin tahdoin ottaa vanhempaa ruokaa. Kauppias on hyvä ja maksaa työntekijöille sillä tavalla että hyllyyn laitetaan uudempaa vasta kun vanha on mennyt.

Vierailija
58/91 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan aina tuoreinta silloin, kun ei ole tarkoitus syödä heti ja seuraavan kerran käyn kaupassa ehkä vasta viikon päästä. Punalaputettuna ostan niin, joita aioin syödä samana tai seuraavana päivänä.

Minä ostan tuoreinta aina, vaikka olisi tarkoitus syödä heti ja kävisin kaupassa joka päivä. Aivan käsittämätöntä lammastelua että pitäisi ehdoin tahdoin ottaa vanhempaa ruokaa. Kauppias on hyvä ja maksaa työntekijöille sillä tavalla että hyllyyn laitetaan uudempaa vasta kun vanha on mennyt.

Osta sä tuoreinta vaikka halvempaa olis saatavilla. Kerryttää mun varallisuutta kun en tuhlaa sun tavalla.

Vierailija
59/91 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas saa ottaa itselleen sopivimman, ei niitä laiteta hyllyyn jos halutaan myydä vanhemmat ensin pois.

Toivon vaan aina ettei tuoretta tonkiessa rikkoisi mitään eikä sotkisi laatikoita sinne sun tänne niin että ovat lopulta väärissä paikoissa. Kaikki nimittäin maksaa rahaa lopulta ihan asiakkaille, punalaputettujen prosentit, poistoon menevät pilaantuneet, rikkinäiset jne. Kaikki kaupan hävikki on tarkassa laskussa ja se kyllä jyvitetään hintoihin.

Vierailija
60/91 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta sä tuoreinta vaikka halvempaa olis saatavilla. Kerryttää mun varallisuutta kun en tuhlaa sun tavalla.

Minulla on varaa ostaa sitä tuoreinta.