Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pestä peitot? Pesukone ei jaksa yhtäkään pyörittää

Vierailija
29.09.2024 |

On sen verran painavia nuo peitot (joku untuva/superlämmin mitä pidetään talvella.)

7 kg:n kone, mutta ei jaksanut lingota edes sellaista parisängyn patjansuojusta tms, jonka yritin kerran pestä. Ja veikkaan että on painavampi märkänä tuollainen peitto yksinäänkin. Ei ole mitään pesuloita tässä lähellä. Miten olette pesseet käsin tuollaiset?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi teitä

Hiet ja eritteet lähtevät vain 60 pesussa.

Vierailija
22/42 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi teitä

Hiet ja eritteet lähtevät vain 60 pesussa.

Riippuu pesuaineesta ja pesusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tällaisia kysymyksiä.

Jos ei sulla kerran ole pesuloita lähellä, niin et sä niitä mitenkään pese vaan ostat uudet. 

Vierailija
24/42 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesekonettaan ei kannata pestä ylisuurella kuormalla. Puhelin sinulla on jo kädessä eli googletapa itsepalvelupesulat.

Vierailija
25/42 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesekonettaan ei kannata pestä ylisuurella kuormalla. Puhelin sinulla on jo kädessä eli googletapa itsepalvelupesulat.

Ja myös pesulat joilla on kotoa haku/tuonti. Ei tartte itse roudata minnekään.

Vierailija
26/42 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla aika kalliit tuotteet että kannattaa pesulassa pesettää.

Vierailija
27/42 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie pesulaan, joko palvelupesulaan tai sellaiseen itsepalvelupesulaan jossa on riittävän iso kone.

Etkö lukemut ap kirjoitusta, pesuloita ei ole lähellä.

Osta uusi peitto, saa pesulamaksun hinnalla.

Muistan selvästi, että kun 80- tai 90-luvulla osti täkin eli paksun peiton, sen pesuohjeessa luki aina selvästi minkälaisessa pesukoneessa se pitää pestä.  "Pestävä 5 kilon koneessa" tai "Peitto pitää pestä 7 kilon koneessa". Olen monta vuotta ihmetellyt, kun nykyisin asiakas ei saa tätä tärkeää tietoa tuotteen mukana. Sillä on iso merkitys. Kun ohjetta ei ole, voi käydä niin, että pesukone pesee peiton, mutta tuleeko peitto puhtaaksi ja lähteekö huuhteluissa kaikki pesuaine pois. 

Eihän sekään ole ongelma, pese toisen kerran ilman pesuainetta, 

Suurempi ongelma on jos ei mahdu koneeseen

Vierailija
28/42 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepalvelupesulat ei niin kalliita ole.

Vierailija
29/42 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista tuhlausta ostaa aina uudet, kun pitäisi ruveta pyykille. Jos ei pesula ole juuri nurkilla, niin sitten kuljetat vähän kauemmas. Varmasti ei kukaan koko elämäänsä vietä pikku kävelymatkan päässä kotoaan ja niihinkin menoihin pääsee erilaisilla konsteilla. Miksi ei sitten täkki mukana pesulaan. Ihme kädettömyyttä taas. 

Vierailija
30/42 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun pitää ottaa tehokkaampi kone. Jos kone ei ime vettä pois tarpeeksi, kangas tukkii, se voi olla ongelma. Mitä kangasta peitto on tai täyte. Ehkä peittoja on erilaisia, voiko kokeeksi ostaa jonkun. Mieti mitä keksisi. -Onko koneessa tai vedenpoistossa ongelmia.

Vierailija
31/42 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kauhistelen, että oikeestiko ihmiset ostaisivat tämän takia uudet peitot? Mitä te niille vanhoille teette? Tottakai vanhat peitot kiikutetaan joko pesulaan tai itsepalvelupesulaan. Eihän niitä pestetä kuin kerran tai kaksi vuodessa niin ei ole iso homma tuollainen. Se on kamalaa resurssien tuhlausta kun ostetaan uusi, käytetään se pesulassa poistaakseen kaikki suoja-aineet ja kemikaalit ja sitten kotiin. Vai ottaako joku käyttöön uusia tekstiilejä ilman pesettämistä? Se vasta ällöä ja terveydelle uhka onkin. 

Vierailija
32/42 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesin 11kg painopeiton sillä höyhenen kuva pesulla. Sehän ei linkoa. Liottelee vaan ja vähän heiluttelee. Ainakin mulla onnistui niin, kuivasin ulkona. 

Vierailija
33/42 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Untuvapeittoa ei edes kannata pestä kotona, jos ei ole kuivausrumpua, lopputulos on muuten se, että sulla on sellainen untuvamöykkyjä sisältävä peitto.

Kotikonetta en suosittele muutenkaan, koska konetta ei saisi koskaan täyttää vaan siellä pitää olla reilusti tilaa pyykeille.

Vierailija
34/42 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesin peittoni saavissa, purskuttelin monessa vedessä ja sitten ulos tuuletustelineelle valumaan.  Mulla on 7 kg pesukone ja siinä ei pidä missään nimessä lingota ylipainavia kamppeita.  Yhden koneen olen turmellut, kun linkous käräytti koneen.

Vierailija
35/42 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan pese peittoja ja tyynyjä. Ihan järjetöntä pyöritellä konetta erikseen joka tyynylle ja peitolle ja pöpökammoisten mukaan tämä pitäisi tehdä vieläpä useinkin.

Vierailija
36/42 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie pesulaan, joko palvelupesulaan tai sellaiseen itsepalvelupesulaan jossa on riittävän iso kone.

Etkö lukemut ap kirjoitusta, pesuloita ei ole lähellä.

Kyllä kai kerran vuodessa voi viedä kauemmaskin pesulaan, miksi pesulan tarttis olla vieressä? 

Vierailija
37/42 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin. Ei itsepalvelupesulan hinnat kovin korkeita ole. Kerran vuodessa vien itse kaikki isot peitteet itsepalvelupesulaan, siellä on isot pesukoneet. Matkaa sinne on 12 km ja sillä aikaa kun peitot pyörivät pesulan koneessa käyn kaupassa. Ei ole vaiva eikä mikään kerran vuodessa tämmöinen. 

Vierailija
38/42 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesulaan tietenkin.

Vierailija
39/42 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta joku kysyy pitääkö peitotkin pestä.?

Miks peitot pitää pestä? Yhtä tyhmää kuin pyyhkeitten peseminen. Ei ne likaannu kun pyyhitään vaan puhdasta ihoo.

Vierailija
40/42 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesin suihkun lattialla ..käänsin käsin kuivemmaksi ...valituksen jälkeen koneeseen linkoon...hyvä tuli..